25 мая 2022 г., 10:38

Долината на виждащите слепци 

  Проза » Рассказы, Фантастика и фэнтези
236 3 7
2 мин за четене

/по "Защо си сляп, човеко?" на мадмоазел Патриция/

Там е тя –дълбока долина под висок връх.

Долината на виждащите слепци. Не зная – от въздуха ли, от водата ли, от плодовете в тази закътана долина, но хората там се раждат слепи. Нищо не виждат! От рождението до смъртта. Не, че тогава проглеждат…

Затова пък са със страхотно развит усет. Не само след опипване разбират какво има напреде им и различават жена от мъж, но го знаят още преди това. Подсъзнателно го възприемат някак си. И „виждат“…

Разбира се – хората са различни. Мислите им, интересите им, мечтите им, очакванията им…

Различни.

Поради което всеки „вижда“ в главата си това, което очаква. Или си представя. Или просто фантазира и сам лъже.

Ето – тя и той. „Виждат“ се красиви, стройни, умни. Макар тя да е гърбава и куца, той с дълги ръце и грозно лице.

Онази жена „вижда“ мъжа си като влюбен, честен, почтен… Макар всяка вечер той да излиза уж по работа и прекарва два блажени часа при друга. Не една, а просто друга някоя…

Онзи мъж „вижда“ тихата си, скромна женичка и хич не знае – а и не ще да знае, че това е известна хетера, захранваща мъжете с представи за Рая и разтоварваща ги от любовта на жените им.

Тази пък е първа красавица в долината. Както „се вижда“. Спокойна, самоуверена, горда, че чак горделива… И не е важно, че другите не я забелязват. Важното е – тя го знае…

Другият „вижда“ света като място за себе си. Самотник. Единствен. Наоколо му няма хора. Той и единствено той…

Онези двамата са местните търговци. За тях светът е само в чекмеджето на масата за продажба. Чекмедже, в което има пари, пари и пари… Да, на рафтовете и в сандъците има някакви стоки, обаче за търговците това са единствено пари…

Там седи и се „вижда“ като най-умен, най-търсен, най-уважаван… Някой си. В селото почти не знаят за съществуването му, обаче… В подсъзнанието си той всеки ден се разхожда под овации, раздава мъдри съвети, напътства и поучава…

Вождът „вижда“ племето щастливо, спокойно, уверено очакващо утрешния ден. Съперникът му „вижда“ недоволство и лесно пламващите искри на бунт. В негова полза…

Дните също са различни. Един „вижда“ слънчев ведър ден, друг мрачни облаци, надвиснали над долината, трети тъмна нощ, четвърти…

Различни хора – различни представи…

Долината на виждащите слепци…

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Разни хора, разни идеали, по А.Константинов.
    Разни хора, разни идиоти, перефраза.🙂
  • Радвам се, че съм те вдъхновила, сенсей. Напоследък не искам да виждам, нито да чувам, мълча си на различни теми... Понякога слепи са виждащите. То и ум трябва, и сърце... Сложно...
  • Благодаря, Пепи!
  • Табела на входа на магазин за ОПТИКА:
    "Само при нас - ХИТЪТ НА СЕЗОНА - ОЧИЛА РЕНТГЕН! С тях виждате всичко без грим и козметични операции!

    Колко много идеи даваш!
    Поздравления!
  • Табела на входа на магазин за ОПТИКА:
    "Само при нас - ХИТЪТ НА СЕЗОНА - ОЧИЛА РЕНТГЕН! С тях виждате всичко без грим и козметични операции!

    Колко много идеи даваш!
    Поздравления!
  • Благодаря, Жабок!
    Една до друга са. Само дето проходите между тях са трудни, с прегради, срутища, бурни потоци. И удобни пътища за завръщане към удобно познатото...
  • Два въпроса "Къде е долината на не виждащите слепци и близо ли е долината на "виждащите прогледнали"?"
Предложения
: ??:??