1 мая 2018 г., 15:45

Фейсбуковизъм - ново религиозно течение? (II част) 

  Проза » Юмористическая, Другие
608 0 2
2 мин за четене

   Ако ви е заинтригувала първата част на моето импровизирано проучване, а именно Фейсбуковизъм (I част), може би ще ви е интересно какви други наблюдения имам върху това явление, което по-рано нарекохме "религиозно течение" поради откритите сходства с други такива.
   Предвид изключителната масовост на описаните ритуали, моля припозналите се в този и предходния текст, да не се чувстват лично цитирани. Все пак, по моя лична преценка, за да наречем някого истински фейсбуковист, е нужно над 60% съвпадение в действията, както и наличие на инсталирани Фейсбук приложения на всички устройства в домакинството.

 

   II.

   * Зодиите имат особено място във Фейсбуковизма. Докато класическата астрология може да ни даде приблизителни данни за характерните особености на зодиакалните знаци, както и прогнозна информация за някои бъдещи събития, то новото религиозно течение навлиза в дълбока конкретика. Последователите му споделят точни сведения за това, как Телецът си пие кафето и дали Девата ще срещне Брад Пит в киното днес. От истинските просветени можем да разберем също с какво бельо са в момента Лъвът, Козирогът и Скорпионът и кой от тях ще бъде предразположен към полово сношение в 14.00ч. следобяд на 28 април.

   * Пунктуалността в информацията не се ограничава само с настоящето и бъдещето. Фейсбуковистите, чрез своите ритуали, включващи споделяне на лични данни в системите на различни по вид интернет приложения,  разкриват точни подробности за личността и действията си в предишни животи

   * Въпреки логическата непоследователност, доказано е, че фейсбуковистите могат да създават исторически факти със силата на споделянето. Всяка новина за политически събития, терористични атаки или природни бедствия, остава в историческия календар благодарение на многократното ѝ споделяне в социалните мрежи, като информацията дали събитието действително се е случило или не, се измества на заден план. Същото важи и за факти от по-малко национално или световно значение - например полицаи, които са помогнали на майка с количка, родилка, сдобила се с тризнаци в автобус и пр.

 

   Продължавам наблюденията си с повишен интерес и обещавам да държа читателите в течение с проучването! Ще се радвам на всякаква допълнителна информация, осъществена чрез обратна връзка!

© Миглена Миткова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Супер... добре обобщаваш. Аз съм изключила от системата за следене хора, които споделят коя историческа личност се е преродила в тях. Добре, че има хора, които публикуват за изкуство и интересни събития... Главното все пак е да не вманячаваме да четем всичко 😂
  • Добре, добре...
Предложения
: ??:??