12 авг. 2014 г., 08:21

Инструктаж 

  Проза » Юмористическая
731 0 6
2 мин за четене

ИНСТРУКТАЖ

 

            „Ай да му са невиди и Европата, и регламентите и стандартите, и тем подобните му измишльотини”, изпсува наум Тотю Гудата излизайки от смесения магазин, който си беше и кръчма, и автобусна спирка, и изкупвателен пункт на избирателният ни район.

            Преглъщайки сухата плюнка, заситни къмто къщи, размахвайки нервно нанизаното кошче на лявата си ръка. Блъсна с крак вратника и не влезе в къщата, а се устреми направо към кокошарника. Като го съзряха такъв силен-вилен, носачките замръзнаха по полозите, пилците се свряха в ъгъла и само герестия Кондьо, застанал насред кокошото царство, го загледа, ту с  едното, ту с другото си око.

            Гудата изпсува, тоз път гласно и запокити кошчето накъм полозите. От него като от шрапнел изхвърчаха десетина яйца  и декорираха стената над полозите. Пилците и носачките явно не останаха въодушевени от творбата му, щото се разлетяха с писъци и кудкудякания във всички посоки.

            Разнообразявайки поредицата от псувни, Гудата се метна връз Кондя и след два последователни плонжа се изправи, ароматизиран и изплескан, но душмански стиснал кокошия цар в прегръдката си. Омота му краката с един сезал, тръшна го до дръвника, запали цигара, пуфна кълбо дим и заломоти издебело:

- Да ходя аз чак от хасковския пазар да та избирам, само с киснато просо и булгур да та храня, да ти подбирам кокошките като сливенски сводник, а ти да ги оставяш нещастни и да ми връща бакалина яйцата... на сега ти я клъцвам кратунката и толкоз!

            Изчака Кондьо да му даде някакво обяснение, поне едно аргументче да извади, ама детронираният цар само си размаха едното крило, като да му рече – „карай, не се коси”.

            „Карай”, ама бай му Тотю отдавна беше докапчил бурето с винцето и ракийка от месец не беше вкусил, а днес бакалина му спря и вересията на цигарите, затуй го хвана с двата пръста за гребена и му чете следната инструкция:

- Чуй ма сега, кат за последно! Да вземеш да зарежеш младите ярки и да си онождаш регулярно кокошките, щото я съм ги видял нещастни, я съм ти я резнал!

            После му отвърза сезала, пусна го през плета в курника, а кокошките одобрително го приветстваха – „ко-ко-ко”.

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Как само я извъртя, Виктор - ставаш за дипломат
  • А, Севделин ли? Той така си коментира нали знаеш. Аз лично си преведох коментара му така. Ей Лордли, приятелю, страхотна идея, от която и Джек Лондон не би се отказал. Много се смях. Що не го накъдриш следващия път малко повече, че да стане по-дълго защото аз много обичам да се смея. Да. Нещо такова е искал да каже.
    На мен лично Севделин винаги ми е помагал да не се вземам много насериозно тук в "Откровения" и изобщо в писането. Почна ли да се взимам много насериозно в каквото и да е в живота и цялото забавление свършва.
  • Радам се, Виктор, а Порчев така и няма да напише нищо по темата, сигурен съм.
  • На мен ми хареса и разказа и изказа.
  • Г-н Порчев, продавам ви идеята си от този текст без пари и очаквам да я представите на читателите тук, развита в един интересен хумористичен разказ. Възползвайте се от шанса и таланта си!
  • Кажи на Тотю Гудата да си вземе още един петел. Конкуренция да има за птичия харем.
Предложения
: ??:??