29 янв. 2008 г., 14:17

Историята на Нищото и Всичкото 

  Проза
841 0 8
2 мин за четене
 

Всичкото отново почука на вратата на нищото. Тя-нищото  искаше да не чува, да не вижда, за да не знае, че той-всичкото е дошъл за пореден път. Копнееше да устои  на изгарящите я чувства, да преглътне силната си любов към него и да не се затичва за пореден път към входа - при всичкото за нея. Най-накрая да спре да го допуска в дома си, мислите, сърцето си. А как силно желаеше за малкото топлинка, която я очакваше, за сладостта, която беше на път да получи и в същото време се криеше от тези мънички радости, защото предчувстваше, че след тях ще я навестят едни по-силни, грозни, унищожаващи я - тъга, самота...  чувство за малоценност.

  Тя търсеше решение, но напразно.... Главата й щеше да се пръсне от всичките мъчителни размисли, които я връхлитаха. Една сълза се спусна по бледото й лице и тя се втурна към вратата. А той? Той стоеше там, втренчен в нея. Нищо не се четеше в очите му - бяха изпълнени с  празнота, нали погледът е отражение на душата. Беше дошъл за своето и щеше да го получи... Познаваше я - тази наивно влюбена глупачка отново щеше да му подари плътска наслада, а той да й отвърне с простичкото, неангажиращо - "довиждане!"

Нищото го стисна силно,  прегръщаше  го с завивката на своите мечти и чувства, а той дори не потрепна и я изтласка към вътрешността на стаята (по-близо до леглото)... какво животно!

........................

Осем сутринта е! Вратата се хлопна и тя се събуди. Погледна празното до нея място и като че ли някой заби нож между гърдите й. Отново беше сама. Помисли си "поне да бе останал за кафе". Но не! Той все бързаше за някъде. Никога нямаше време за нея, когато тя търсеше разбиране.

За първи път след неговото сутрешно заминаване Нищото не изплака сълзите си. Беше привикнала - като че ли тази мъка се е превърнала в част от ежедневието й. Беше отчаяна и знаеше, че не може да го промени. Не умее на сила да го принуди да я обича и уважава и затова заспа! Полетя в сънищатата, където той бе друг, а тя истински щастлива. Сънят бе единствената й опора!

 

бележка: Наскоро гледах много тъжен филм! Повлия ми и част от сюжета му е в разказа ми!

© Веселина Костадинова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Много хубаво си го написала! В днешно време почти всички теми са разработени милион пъти и е трудно да предложиш нещо ново по толкова обсъждана тема, но твоята идея е много интересна! Поздрави и попътен вятър към следващата ти творба
  • Благодаря!
  • Поредната изненада от малкото Цвете! Много хубава при това
  • Много е добър, страхотен. Моите поздравления, чакам следващото ти вдъхновение!
  • Ами знам,че не е хубавао,но замисалът е,че той е всичко за нея,а тя нищо за него!
  • Всичкото и нищото... Не е хубаво така да се оприличават хората.
  • Благодаря,Мая!Надявам се,че така е по-добре.
  • "Тя не съумяваше какво да предприеме." - това изречение има нужда от промяна.
Предложения
: ??:??