6 авг. 2019 г., 16:02

Из записките на Карл Май 2 

  Проза » Юмористическая
848 2 4
4 мин за четене

ИЗ ЗАПИСКИТЕ НА КАРЛ МАЙ 2

 

Винету лежеше върху ложето от бизонски кожи във вигвама си, гледаше на марковия си смартфон "Гуявей" уестърн с Клинт Ийстууд и смучеше от неизменната бутилка с карнобатска огнена вода. Внезапно рахатът му беше нарушен от втурналия се при него двуметров началник на ПАНС*, известен като Малкия дрон. Ченгето сключи молитвено ръце и изхленчи:
– Не убивай вестоносеца, носещ лоши новини, о, Велики вожде!
– Кажи си приказката, бе, Дроне!** – процеди Винету, недоволен от прекъсването на гледането на филма, точно когато беше станало интересно.
– Става нещо странно, о, Велики. Миналата нощ дронът засне разни зелени човечета, които щъкаха из пасищата и ръсеха нещо.
Лежерното настроение на Винету се изпари мигновено. Той отпрати с жест Малкия дрон, седна в леглото и се замисли. Знаеше от събитията в Крим, че където има зелени човечета, има нериятности. По навик изреди роднините от женски пол на непознатия, който беше пратил тези субекти в неговия резерват. Като приключи, набра на смартфона номера на Поразяващия крак. За негово разочарование се включи гласовата поща. Индианецът обясни задочно на своя бял брат проблема си, прекъсна връзката и зачака отговор.
Не му се наложи да чака дълго. Само след няколко глътки огнена вода смартфонът завибрира и от него се разнесе фрагмент от кавър на стара песен. На чист български език мъжки глас запя:
"Андро иде,
Андро иде
и биткойните ти с кеф ще прибере..."
Това означаваше, че звъни легендарният хакер. Тъй като си падаше по истории за подобни на самия него тарикати, той си беше харесал един разказ за балканския хитрец Андрешко и съответно го беше нагодил към съвременните условия, съкращавайки името, така че да звучи пò американски и обръщайки посоката на движение на героя, така че да навява асоциация с модерната операционна система за смартфони.
Вождът грабна "Гуявея" и прие повикването. 
– Мараба, брато! – каза Поразяващия крак с обичайния си бодряшки тон. – Кофти работа, ей богу! Нали знайш, че съм на течение по конспирациите, та съм в час и по твоя въпрос. Значи положението на ситуацията е следното: едри риби от мафията са се наточили за част от твоя резерват, щото там отдолу имало яки залежи от шистов газ. Предполагам, че ти правят мръсни номера, за да прилапат тази част, но не знам още какъв точно им е планът. Ще се допитам до една печена Поразяваща мишка, която е специализирала имотни далавери и ще те светна по детайлите. Бай засега!
– Да те благослови Маниту, поразяващ братко! Казах! – изрече Винету дежурния поздрав, но не беше сигурен дали събеседникът му го е чул.
Този път му се наложи да почака доста повече. Чак след като наченатата и още една бутилка "Карнобатска Гроздова" бяха пресушени, Поразяващия крак се обади повторно.
– Понаучих туй-онуй, мой човек. Значи акулите са пратили няколко мутри да поръсят пасищата в резервата с химикал, предизвикващ уртикария и учестено оригване у бизоните. След като подир няколко дена симптомите се проявят, живеещите в съседство с племето бели заселници по команда ще вдигнат аларма, че вашите животни са заразени с антарктическа чума, която можела да се пренесе и върху техните говеда. И ще поискат всичките бизони да бъдат евтаназирани. При вас ще се домъкнат псевдоветеринари, уж ще вземат проби от някои по-изринали се и по-оригващи се екземпляри, и ще оповестят, че наистина има чума. А такава няма и не е имало от време оно, понеже пингвините й намерили цаката и изградили имунитет. И когато всички бизонски стада бъдат ликвидирани и останете без поминък, подставени лица ще ти предложат да купят изгодно онази част от територията ви. Което всъщност ще бъде измамата на века.
– И как да противодействаме на копелетата, братко мой?! Казах!
– Вече се погрижих за най-належащото: поръчах от името на една свързана с мафията фирма експресна доставка на антидот за химикала, но пратката ще я получиш ти до няколко часа. Нека нощес твоите хора да разпръснат противоотровата из пасищата, а ако мутрите се появят пак, знаеш как да постъпиш със скалповете им. Аз пък ще пратя на "Уикилийкс" дискредитиращите мафиотите записи, за да не посмеят негодниците никога повече да се ебават с Големия вожд.
– Вечна слава на тебе, братко! Ти си истински син на Великата мечка! Казах!
– Ей, не престана да се превъзнасяш! Нали съм ти казвал, че приятел по нужда се познава. Айде бай, че ме е подгонила една голяма нужда...
Винету отвори нова бутилка огнена вода от любимата марка, излегна се върху бизонските кожи и продължи да гледа с интерес филма, където Клинт Ийстууд и една сексапилна индианка-каратистка смазваха от бой петима главорези от бандата на Муди Адуро.

 

* Племенна Агенция за Народна Сигурност
** Асоциация с култовата фраза на Жорж Ганчев "Кажи си приказката, Бероне!"

© Атанас Димитров Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??