2 апр. 2014 г., 15:55

Избелваща паста за... любов 

  Проза » Рассказы
827 0 13
3 мин за четене

Избелваща паста за… любов

 

Тя беше измислена героиня в собствения си сапунен сериал. Всеки ден изживяваше великата драма на несбъднатите си мечти, а именно да бъде обичана и да обича.  Горката! – биха казали повечето от нас.

Аз я познавам, мисля… Срещам я сутрин, когато тръгвам за работа. Стои на една автобусна спирка, точно в 7.30 сутринта, в очакване да се качи на автобуса, наречен любов. Една сутрин той, автобусът, неочаквано дойде. Неуверено и плахо тя направи първата крачка и се качи. Настани се на мястото зад шофьора, което беше все още студено, поради ранния час.

Автобусът потегли. Пътуването не беше от най-комфортните. Старата, раздрънкана от много употреба машина всеки момент изглеждаше, че ще закъса и няма да тръгне никога. Тя, обаче, таеше надежда и бе готова на всичко, за да остане на мястото зад шофьора за дълго време. Дори си мислеше, че ако се наложи, ще бута автобуса с голи ръце, докато го размърда и изминат заедно поне 2 километра. За нейно успокоение това не се случи и износената машина продължаваше да крета бавничко, леко с нежелание, но все пак се движеше.

Мина време…

Измислената героиня започна да свиква с бавното темпо, дори май ù харесваше. Опитваше да не мисли за хилядите компромиси, които се налагаше да прави със себе си всеки ден. Не чуваше думите „обичам те“ и „липсваш ми“, но какво пък толкова?! Важното бе, че все пак се возеше и като удавник за сламка се бе вкопчила в страничните облегалки на седалката си.

Един ден, точно когато мястото, на което седеше, взе да се затопля, автобусът внезапно спря.

-          Слизай! – рече ù сърдито шофьорът. Тя замръзна. Стискаше облегалките, които

изведнъж станаха ледено студени. 

-          Но как? – едва продума тя.

-          Как, как… Ей така! Омръзна ми да стоиш зад гърба ми безмълвна и отчаяна. Искам да

гледам спътниците си в очите, да се смея с тях и заедно да задаваме маршрута за деня!

Тя се надигна и слезе по стълбите също толкова неуверено, колкото и когато се беше качила.

 

Беше 7.30 сутринта. Видях я. Стоеше на спирката и чакаше… Един реновиран автобус с гръмка реклама на избелваща паста за зъби изпухтя и спря. Вратите се отвориха. В цялата си прелест по стълбите се появи някак грациозно излъскан шофьор с тъмно синьо сако и вратовръзка.

-          Моля, заповядайте! – усмихнато я покани  той. Днес е ден на Отворените врати и лично

каним всеки желаещ да управлява автобуса.  Тя се поколеба за секунда, но намери сили и остана неподвижна.

 

Вратите хлопнаха тежко. С крайчеца на окото си тя проследи отдалечаващата се машина и забеляза, че няколко от кристално белите зъби в рекламата  са изстъргани с остър предмет от недобросъвестни граждани.

 

Завинаги щеше да помни беззъбата усмивка! Стана енергично и се запъти уверено към магазина за велосипеди.

 

 

© Манипулирам Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Елена, Даниел, благодаря за присъствието ви и положителните коментари. Тази история е за надеждата
    Анабел, хареса ми твоя прочит и забелязвам, че всеки прочел пречупва разказаното през своята призма, което за автора е силно удовлетворително ))
  • мдааааааа, добре че има колела, нищо че ще върти като луда Хареса ми много!
  • Разбира се, Кирил! Човек трябва да намира сили да продължи, а силите са вътре в нас! Хаха, прозвуча като от Междузвездни войни .

    Поздрав и от мен, М.!
  • Дори и в тъгата прозира слънчице...
    Поздравче!
  • Благодаря, Гъсеничко! Топли прегръдки
  • Прочетох го на един дъх. Благодаря, М.
  • Благодаря ти, Санвали! Напоследък екпериментирам
  • Харесвам кратките ти есета, М! Често ме замислят, а това есе ме и усмихна с финала...

    Поздрав, мила!
  • Така е!
  • Дани, благодаря ти Твоята обратна връзка е ценна за мен. Самоиронията е привилегия, притежавана от малцина
  • Много добре представена идея! Иронията ми е баш по вкуса. Аз така правя да се самосритам публично. Кеф ми беше голям!
  • Хехе, измислена е, но както става ясно доста жени могат да се припознаят в нея Добре, че някой си е изобретил велосипеда, та да може Измислената да не зависи от никого или поне така да се надява...Всъщност, и на мене ми е мъчно за нея.
  • Ох, радвам се, че е измислена героиня!Иначе щеше да ми е много мъчно за нея!Поздрави!
Предложения
: ??:??