30 июл. 2023 г., 11:22

Какво е Любов 

  Проза » Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
580 0 2
1 мин за четене

 

Много е важно да се уточни, че в днешно време телевизията и музиката е издигнала на пиадестал единствено любовта между двама души. Но това е само една много малка сфера от любовта, само една нейна страна на многоъгълник. Другите страни са всичко останало което ни заобикаля, като една много важна страна на този многоъгълник си и самият ти. Но този многоъгълник нека си представим, че е само физическата част на Любовта - към кого е отправена тя. "Духовната" част или същината на Любовта, в какво се изразява тя, това е друг въпрос. Някои казват "Любовта боли", но това не е вярно. Любовта сама по себе си не може да боли. Отношението на някой към теб, на някой когото обичаш, може да боли. Отношението към самия себе си може да боли. Например, когато  много обичаш сладолед, решиш да се поглезиш, но прекалиш, в последствие коремът те боли и тази твоя "любов" към самия себе си, се превръща в страдание. Това не е любов. Любовта е чиста, тя е светла, тя е топла, когато изпитваш любов няма как да изпиташ липса, дори обратното - изпитваш пълнота, изпитваш удовлетворение, благодарност, спокойствие, безпроблемност, лекота, смиреност, щастие. 

Всички знаем значението на тези думи, и ако сме късметлии, почти всички сме имали възможността в различни моменти от живота ни да изпитаме  част от тези чувства описани по-горе.

Представете си обаче да изпитвате всички тези чувства абсолютно едновременно... Не всеки е имал тази възможност. И една от причините за това е, че очакваме това чувство на любов да ни го даде някой друг, да ни го даде нещо друго, нещо вън от нас. Това е невъзможно. Ние получаваме възможност единствено чрез външни фактори, предмети или хора да изпитаме част от чувствата образуващи Любовта, и то само за да се научим какво е усещането от всяко едно от тях за на можем да създадем Любовта вътре в себе си.

© Вася Янчовичина Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Какво е любовта разбираш след време по последствията от нея. Когато чувствата бушуват, разумът се замъглава
  • "Любовта е чиста, тя е светла, тя е топла, когато изпитваш любов няма как да изпиташ липса, дори обратното - изпитваш пълнота, изпитваш удовлетворение, благодарност, спокойствие, безпроблемност, лекота, смиреност, щастие." - много красиво И все пак има и някаква болка в любовта, представи си детето ти да е наркоман да речем. Когато ти пука за другите, обаче не можеш нещо да промениш... Но дори и отправено към себе си, ако не си такъв какъвто би искал да бъдеш, пак може да има лека болка от това. Може би болката дори може да задвижи любовта в някаква степен. Болката не е нещо зло само по себе си ..и може би музиката и телевизията са издигнали на пиедестал и хедонизма, преставяйки една изкривена реалност за света Болката е опасна ако води до отчаяние, но иначе може да бъде и полезна - като те заболи корема другия път ще се научиш да ядеш по-малко сладолед Поздрави.
Предложения
: ??:??