11 сент. 2006 г., 14:05

Лъчисти усмивки - 2 

  Проза
795 0 3
3 мин за четене

 

 

Афоризми

 

16.

Когато чиновникът демонстрира смелост, най-вероятно наближават избори и той изка да изглежда държавник в очите на избирателите.

 

17.

Избирателните кампании в политиката имат за цел да покажат, че кандедатите за властта са хора, носители на най-високи добродетели.

 

18.

Независимите кандидатури в политиката се издигат, за да се печелят гласове от партии, които не се разбират помежду си.

 

19.

Дипломацията е параван за прикриване на неудобни истини и за удобоно представяне на очевидни лъжи.

 

20.

Българските държавници са удобни чиновници, защото те просто нямат възможността да прокарват собствени решения.

 

21.

Брътвежите за политическата ориентация – ляво, дясно, радикали, монархисти и т.н. отпадат от само себе си, когато се покаже кой как си върши работата или се прикрива, за да стане ясно нещо много просто – обществото трябва да притежава механизмите за контрол над чиновниците.

 

22.

Промяната на характера на труда води до превръщането на философията от идеология в наука и за целта усилията ще трябва да бъдат насочени към тази генерална промяна в живота на хората.

 

23.

Когато ми говорят за глобализация, все ми се иска да ги поправя, че е по-правилно да се говори за интегриращо се човечество, за да се даде ход на тези процеси, за които то узря.

 

24.

Всеки човек допуска грешки, но никой няма право да греши в една област, ако иска да преживее живота си като човек, а това е областта, в коята най-много се греши – любовта.

 

25.

Като инженер нямах възможността да работя по специалността, защото бях пренасочен към политическата кариера, от която се отказах в името на философията, която щедро приюти научните ми интереси от по-тясното обвързване на литературата с практическите задачи на живота.

 

26.

Светът стигна такава степен на развитие, при която съдбата на отделния индивид се обвързва със съдбата на общността, а това предполага общността да изгради липсващите все още механизми за достигане до отделния индивид, с което се създава възможнвостта за достигане на личностно развитие.

 

27.

Липсата на контрол върху дейността на Държавата, като общност на чиновници, е сигурен източник за управленски произвол, в това число и на корупцията.

 

28.

Интегрирането на човечеството е глобален интерес, свързан със съдбата на отделния индивид и затова обединяването на всички индвиди е обективна необходимост, от която не може да се избяга, въпреки глобализацията.

 

29.

Днес полето на новата литература е арена на все още неясни интереси.

 

30.

Първата задача на интригантите е, чрез забъркването на кал, да вкарат набелязаните жертви в нея.

 

31.

И прогресът си има официални представители, зад които стоят хора, които са свършили работата.

 

32.

Ласкателството е така маскирано възхищение, че са нужни сериозни усилия, за да се разкрие в него истината.

 

33.

Някои жени пазят доброто си име като се прикриват в сянката на мълчанието и на неизвестността на поведението.

 

34.

Шумното оповестяване на някакъв факт, в това число и престъпление на неговия начален стадий, е сигурна гаранция за успешното му прикриване от обществото.

 

35.

Очарователна може да бъде само една жена – тази, която обичаш.

 

36.

Природата се е “погрижила” за човешкото възпроизводство чрез раждането на чуждия живот, а човекът все още не може да организира по достоен начин собственото си възпроизводство чрез труда.

 

37.

Пътят на любовта не е красива фраза, а необходимост за оцеляването на човека.

 

38.

Администрацията, като изразителка на собствения си интерес, който в обществото съществува като особен, винаги ще остава лоша, а, за да стане изразителка на общия интерес и така – добра, тя трябва да бъде поставена под контрола на обществото.

© Валери Рибаров Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Афоризми, сентенции, пословици и поговорки... мъдростта на вековете! + "Празни мисли на един празен човек" (Дж.К.Джером)
  • Оригинален коментар, Мария!
    Поздрав!
  • "Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
    Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш."
    Далай Лама

Предложения
: ??:??