6 авг. 2010 г., 07:48

Мамка му и живот, Иване, или вяра, надежда и любов, Краси! 

  Проза
1459 0 18
3 мин за четене

Мамка му и живот, Иване,

или Вяра , Надежда и Любов,  Краси!

 

Преди шест или 7 години, не помня точно колко, прочетох в Нова дума, вестникът на българите в Испания, че е организирана изложба на българския скулптор Иван Христов. Името ми беше непознато, но като видях снимките на скулптурите и прочетох обяснението, че са изработени от бразилски кедър, разбрах, че в най-скоро време трябва да видя изложбата. Същият ден говорих по телефона с поетесата Донка Калчева(donkakalcheva) и споменах за интересната изложба. Не се изненадах много, че тя беше по „в час“ от мене и че познава скулптура и жена му, певицата и художничката Краси Кожухарова.

  След два дни и аз познавах и Иван, и Краси. Доста изложби видяхме и поляхме, и негови, и нейни.Не се виждаме често, всички работим тежка физическа работа и творим в паузите, малко между другото и на  инат, както впрочем обичаме и  живеем, но това е друга тема. Скулптурите на Иван са такива, че който ги види веднъж, не може да ги ,,сгреши“ с други. Снимката на неговата Свобода на духа,остана на корицата на моята Жега в Мадрид...

 През месец май тази година Иван тръгна за България да види възрастните си родители. Човекът, който цял живот е работил на  летище, се загубил на летището във Виена като малко дете. Не зная подробности как е стигнал до дома си, зная само,че възрастната му, болна майка се обадила на Краси и Краси отлетяла спешно за България. До нас долетя диагнозата тумор в мозъка. Неоперируем...

Няколко дни по-късно Иван беше тук, в Мадрид. Няма друг начин.    Тук е работил, тук е плащал здравни осигуровки. Родителите му останаха там, просто е немислимо за тях на тази възраст и в това здравословно състояние да се качат на самолет за страната, в която гасне единственото им дете... За повече подробности и не питам. В такива моменти е невъзможно  да разпитваш дори и с най-добри чувства.

 Преди няколко дни Краси имаше рожден ден. Юбилей. Шестдесет годишнина. Лъв.

  Отидохме.Шепа приятели, събрани около лъвичката и нейната майка.  Другият лъв, Иван, който има рожден ден след няколко дни, беше откаран предната вечер в болница за нелечими-не, за„последно надеждни“ болни. Нали надеждата умира последна...

  Имахме и тортичка, и агнешко бутче, дори няколко песнички имаше на огромната тераса под едрите кастилски звезди.Имаше и много телефонни обаждания за Краси.  При всеки звън на телефона, (т.е-не звън, а весел детски смях, който тя си е сложила като мелодия ) ние замирахме и се споглеждахме...с весели усмивки на лицата. Не знаехме кой и за какво звъни по това време.

  Слагам тук песничката , която изпях на Краси и която съм написала за нея. Искам да им кажа още веднъж Честит рожден ден!

 Мамка му и живот, Иване!

Вяра, надежда и любов, Краси!

Изпращам ви своята светла мисъл, приятели!

Моля всички, които са имали търпението да прочетат, да направят същото.Да изпратим една светла мисъл на Иван, на Краси, на близките им, на нас, които творим тук в тези времена и на всички българи, пръснати по света!

Благодаря ви.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=94Rkqyd3w60

 

Нарисувай ми картина

 

Да, Краси, нарисувай ми картина! Моля те!

Каква?..Не знам, попитай си ръката.

Тя те познава най-добре,

тя най-добре ще подбере

за теб и стил, и фон, и краски от дъгата.

Попитай нея и ще нарисуваш(може би)

прекършени съдби отвъд Балкана.

Това, което е зад нас,

оставено във труден час,

или това, което всички тук събра ни.

Това, което грее ни и топли ни сега

и за което струва си да дишаш-

горещо рамо на любим,

другарски жест, писмо от син,

че другото…,,живот ли бе да го опишеш!“

а може би в картина ще покажеш моя път

и на къде съдбата ме отвежда…

РИСУВАЙ!!!

Само моля аз,

преди да почнеш в тих захлас,

капни в боите, Краси, две три капчици надежда!

 

   

© Петя Божилова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Трогателно...!
  • Поздравления!
  • Пълна си с житейски истини! Кураж и надежда!
  • Поздрави и от мен!
  • Добър вечер дете!Вече си у дома нали,в твойте води.Утре се връщаме Аз въобще не излизам само вътре и вечерМарти много играе с мен ЦЕЛУВКИ ОТ НАС!!!
  • Благодаря ви, приятели!
  • Поздравления и от мен!!!
    И пиши по-често!!!
  • И аз сьм с вас приятелки.ДА СЕ МОЛИМ за ИВАН и КРАСИ!!!
  • Сърдечен поздрав и от мен!!!
  • Случайно открих това, благодаря ти, Пете! А аз купих по повод рождения ден на Иван, Бог знае защо един диск с пълен запис на юбилейния концерт на Недялко Йорданов по повод 70 годишнината му ( не мога да повярвам,но факт) и понеже не беше запечатан, пуснах го... И последната песен е "НЕ СИ ОТИВАЙ, МОЙ ЖИВОТ!" - какво повече да ти казвам, ти знаеш... След малко ще се обадя на Краси, за да й предам твоя жест и добрите думи на всички, които са писали тук. Благодаря на всички ви! Бог да ви благослови! Изпращам една светла мисъл и едно нежно чувство до всеки от вас! Дона
  • прочетох с огромно удоволствие...
    Бог да ви пази...сърдечен поздрав за всички вас...
  • Благодаря ви, приятели
  • И аз им изпращам своята светла мисъл!

    Вяра , Надежда и Любов, Краси и Иване!!!
    Бог да бди над вас!
    И над теб и голямото ти Човешко сърце, Пети*!!!
  • Бог да ви пази, Петя и да бди над вас!
  • със светла мисъл... за Иван!
  • Мир,Любов и Светлина....Любов,Прошка,Здраве...за теб и твойте близки и приятели Петя ,За всички нас!!!Поздрав!!!
  • Потръпнах, четейки...
    Бог да пази теб и приятелите ти, Петя!
  • Добро утро,мила!Сърдечни поздрави и пожелания за теб и твоите приятели.Моята майка казва:злото често си отива,иначе този свят би се довършил!Да вярваме и да се надяваме,но най вече да се обичаме и да си помагаме, в добро и зло!
Предложения
: ??:??