23 нояб. 2019 г., 08:00

Меланхолия. 

  Проза
499 5 23

     Някак, бавно, сиво, тъжно ми стана времето. От доста време ме преследват дребни проблеми. Като пясък в обувките. Някак ми се изостриха сетивата и всичко дразнещо и неприятно се разду. Изпълни света. Хубавият ми, цветен и топъл свят. Вече заваля първият сняг. Обикновено му се радвам. Красив предвестник за празници и радост. Сега гледам, как снежинките падат и се стапят с тъга. Нямам желание да накича бора на двора... Гледам красивият Балкан през прозореца как се забулва в мъгли, или си играе с облаците и душата ми мълчи. Обикновено се вълнува. Ако някой има рецепта против меланхолия, давайте!

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Такъв е, макар и доста свит.
  • Явно Слънчице е той! Нека да не губи светлината, която носи в себе си!
  • И тук беше само мъгла. Но... този път меланхолията беше налазила друг. Беше сприхав и заядлив. Но, един зевзек се хвана за хаплива забележка и направи такъв скеч, че изпопадахме от смях. Където има смях, няма меланхолия и сприхави хора. За жалост, този зевзек, мой син, рядко си позволява такива изпълнения. Хмммм.... ще трябва да стимулирам този му талант... Той може да разсмее и мумия, а подтиска това си умение.
  • Меланхолията е вид темперамент. Аз съм 43% меланхолик. Котето не помага. Може би нещо друго или някой друг... Лошо е ако дупката се превърне в кратер. Трябва слънце, но днес беше само мъгла...
  • За жалост не е толкова просто. Макар и труден, този период не е единствен. Имало е и вероятно ще има и други. Нямам цяр. Оставям го да изтече. Благодаря ти много. Наистина много! Нерядко обстоятелства извън човека водят до меланхолия.
  • Трябва да имаш много работа, че да няма време за меланхолия. Ако ръцете и умът е зает няма меланхолия.
    Ако бездействаш, тогава идват тези неканени мисли.
  • Няма! Не може да си го позволим! Прегръдката върши работа. Директорът ми ми предложи метла, ама... Само паяжини да обирам става.
  • Марго? Прегръдка? Метла? И аз съм в особено, да не кажем "вкиснато" настроение, но няма да се дава(и)ме! Нали?
  • Благодаря ти, Наде! Много ми се иска, до дни да напиша едно искренно и лично: "УСПЯХ" Преродена съм!
  • Едва се крепя на ръба на депресията. Твърде силна съм, за да я допусна. Но ми коства много усилия. И, това дълго състояние ме изтощава. Трябва да изчезне! Трябва! Благодаря ви, Мария и мислител. Няма да ме предаде никой! Те са изпитани и верни! Аз ги предавам. Не ми трябва лекар! Трябва ми стимул! Реален стимул! За да мога да се изправя, да се справя с ангажиментите, които съм поела и имат срок. Няма да поемам нови, но трябва да приключа тези. Тогава мога да се отпусна и дори да се зарадвам на меланхолията. Сега ме е страх! Дали ще смогна! Дано успея!
  • Меланхолията е състояние, в което има и позитивизъм. Често чрез нея се вглеждаме и преоткриваме себе си, както и света около нас.
    Опасното е когато от това състояние се премине в депресия. Това гледай да избегнеш!
    Иначе лекът принципно е компанията на любими хора, търсенето на нови предизвикателства, често и една хубава почивка. Естествено, то си е според човека, но това са горе-долу посоките 😊
    Поздравявам те.
  • Марго, права си, ако е хронична, меланхолията наистина е проблем. Бих те посъветвала да се обърнеш към лекар, но те често влизат в ролята на съдии, вместо да изпълняват Хипократовата си клетва, или са небрежни, или грешат /хора са, все пак/ така че ще се въздържа. Дано приятелите и близките ти не те изоставят и не отидат при други, които като в онази приказка им кажат - "остани при мен, аз нямам недостатъци". Но пък това е най-добрата проверка за истинско приятелство. Бъди весела, не е трудно.
  • Да, Иржи. Под твоите творби е повече от интересно! Забавно и приятно е там! Благодаря ти, че си с мен!
  • Моята рецепта, Марги е да не чакаш само теб да четат,а и да попрочетеш и нещо друго...В последния ми стих за миг и ти си героиня там....Чети особено коментарите там,такава веселба е, че меланхолията ти ще се изплаши....
  • И на мен ми помага. До някъде. Нужна е реалистична оценка на ситуацията и ефективен план за излизане от нея. Тук съм безсилна. Няма как да съм обективна. За това споделям и се надявам някой волно, или неволно да подхвърли работещо решение. Много ти благодаря, че откликна. Поздрав от сърце!
  • Стойчо! Поздрави и благодаря!
  • Младене! Поклон!
  • В момента не съм приятна компания. Аз знам причината, но нямам власт над нея и тя, като че ли ме побеждава. Дано успея да обърна нещата. Не се харесвам такава. И природата ми не е такава.
  • Давай, натисни я тая проза!

    Ще се радваме да те видим на коледното ни парти!
    Поздрави!
  • Зеравейте, мили Откровенци! Петя, имам 4 котки и едно куче! Толкова са глезени, че няма на къде повече! Явно им се струвам много мрачна, защото не дават да ги гушкам. А са гушкави. Балканът! Прекрасен е Мариелче! Може елфите да са много заети, но на мен ми се иска да го гушна и стопля, този Балкан! Мария, права си. Не е лоша меланхолията, стига да не се заседява. А, моята си се нанесе и не мисли да си ходи! Май ще трябва да и предвидя новогодишен подарък! Благодаря ви, прекрасни хора!
  • Погледни Балкана и пелената от мъгла! Това е вълшебство. Елфите покриват с магична мъгла Земята, за да не могат хората да ги видят как подготвят природата за нов живот... ❤ ❤ ❤
  • И в меланхолията има чар. Харесах, Марго.
  • ... най-доброто лекарство от меланхолия - вземи си котка. - Фани Флаг
Предложения
: ??:??