5 авг. 2019 г., 08:08

Новата технология 

  Проза » Фантастика и фэнтези, Юмористическая
524 3 9
3 мин за четене

- Госпожо, ама от маса години хората ползват компютър…

- Алооо, аз чакам от час вече…

- Вие подигравате ли се с тая папка?

- Мале, ама се пипка…

- Ей, на вас тук, ако ви броят загубените часове за работно време, за мен е пропиляно…

Опашката отново се разбушува. За трети път през последните десет минути. Не бяха мнозина – нейде дванайсет – тринайсет човека. И първият беше чакал само два часа…

А бяха недоволни, защото чиновничката бавно, строго, последователно и леко пренебрежително отново стана от въртящия се стол, отиде до класьора с папките и извади поредната. Както направи с предния чакащ. Наистина, пред нея имаше компютър, но екранът му даже не светеше. За разлика от тоя пред младата чиновничка на вътрешния ред бюра. Която девойка беше много ангажирана – добре се виждаше, че е влязла в сайт за самотни сърца и усилено изучава саморекламите на яки жребци. Поне по снимките…

- Госпожо, една справка само ми трябва… Има я на сайта ви – но ми я искат на хартиен носител – каза почти яростно първият.

- Да, добре, господине – чиновничката беше ледено учтива. Нямаше как да се отпусне и наругае тоя дембел, дето е дошъл да й разваля деня с някакви искания. Че я кара и да работи – Зная къде е. Но се налага да ползвам нашия формулар…

- Защо, бе джанъм? – мина оня на истерично-фалцетен диалект.

- Нареждане – и тя вдигна пръст – От началника…

- Какво нареждане?

-     Господине, аз съм само изпълнител. Ако желаете, оставете опашката, идете се запишете за прием и той ще ви обясни…

- Прием? Сега?

- Е, не сега – тя говореше, а пръстите й сръчно прехвърляха документацията в папката – Сега началникът е на конференция за доброто обслужване на клиентите. Заедно с някои други шефове. Ще свършат в четвъртък, после ден за тийм билдинг, после…

- Айде, ма паткоооо – изрева нервен младеж отзад – Айде, ма, о!

Чиновничката възмутено погледна, но запази добрия тон:

- Уважаеми господине, имайте малко търпение… Ето – този клиент, после още… Да, още трима и… А, извинете, може и да не стигнем до вас. Наближава краят на работното време…

Опашката се развълнува, посипаха се нецензурни изказвания и определения, един-двама даже размахаха заканително юмруци…

В сутерена новоназначеният началник на енергийния отдел погледна още веднъж издигащата се стрелка на екрана и доволно каза:

-- Чудесно! Планът за днес е преизпълнен, а има още почти час…

И потри ръце. Бог да благослови изобретателя, открил как да превръща гнева, истерията, психиатричните изблици, нервните цунамита в енергия. Която апаратурата акумулираше в огромните батерии и после осветяваха целия град в продължение на поне 24 часа…

Но, разбира се, трябва да отчете и трудната работа на чиновниците. Не е лесно да докараш до ярост кротките, дресирани да слушат и изпълняват, свикналите на подчинение и глуха кротост граждани. Обаче, успяваха. И вече планираха да изнасят енергия. Пък следващата седмица, когато започнат приеманията на данъчните декларации… Идваха бели нощи…

 

Покана за гостуване - за добронамерените, не изживяващи се като гръмовержци -

https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Мариана, Надя!
  • За всичките пари на света...Гледано от моята камбанария.
    Хем бумаги, хем обиди, хем без компютър...На десетата минута енергийна криза няма да има... Бюрокра́ция (от френското bureau - „бюро, канцелария“ + гръцкото κράτος - „власт, господство“)...
  • Благодаря, Ангелче, Елке!
    Това го измислих, докато чаках да подавам декларацията. И им го изпратих. Ни звук...
  • Много ми хареса! С нотки на фантастика, ама самата истина е! Поздрави!
  • Благодаря, Ники!
  • Беше ми интересно!
    Поздрави, Георги!
  • Благодаря, Красе, Блу!
    За съжаление, не е биоробот, а бивша жена. Превърнала се сама в туй - заради заплатата.
  • Само дето не си обяснил, че на първото гише е биоробот. Защото човек не може да не реагира на проявено към него недоволство и обиди. На второто вече си е нормално момиче, джиткащо на компа.
  • Чиновничката пращат ли я редовно на курс за намаляване на стреса? Или заплащането си заслужава... според мен е по-лесно да вбесиш някой, отколкото да го развеселиш... Целта оправдава средствата, а средствата са заменими... Интересно, Генек. Поздрави!
Предложения
: ??:??