23 апр. 2022 г., 12:50

Приказка за грозната царица 

  Проза » Рассказы, Сказки и произведения для детей
1010 4 26
4 мин за четене

 

 

В едно далечно и приказно кралство живеел цар със своята царица. Времето отминавало, а владетелят ставал все по-мрачен и сърдит.  Не харесвал съпругата си и тайно мечтаел тя да изчезне от живота му.

-          Как можах да сключа брак с такава грозотия? – въздишал владетелят.

-          Трябваше  предварително да я опозная, а тя застана до мен покрита с воал. Казах „Да” и сега  цял живот ще плащам за своето лекомислие.

Един ден царят решил да действа. Престорил се на болен и нарочно се залежал в покоите си. Идвали знахари от цялата страна, но не могли да го излекуват. След месец владетелят извикал своите приближени и им заявил:

-          Скъпи мои васали, открих лек за моята болест с помощта на нашия дворцов магьосник. Трябва да изям сърцето на своята съпруга, за да оздравея.

Всички били ужасени, а магьосникът пребледнял. Той не бил разговарял с владетеля, но  не смеел открито да му се противопостави.

През нощта тайно отишъл в покоите на нищо не подозиращата царица. Обяснил й че я грози смърт. После я извел извън двореца, качил я на коня си и двамата завинаги напуснали замъка. Пътували дълго. По пътя магьосникът изчакал царицата да заспи и я оставил в непозната гора. Продължил бягството си, защото знаел, че го очаква смъртно наказание. В  гнева си царят бил безмилостен.

Изоставена царицата дълго се лутала в гъстата гора. Накрая открила малка, китна къща до ромоляща планинска река. Всичко било толкова красиво и спретнато все едно очаквало точно нея.

И заживяла самотно младата жена. С времето започнала да помага на животните в гората. Лекувала ги, хранела ги, а един ден  освободила от капан голяма рошава мечка. Направила си градинка и отглеждала зеленчуци. През деня времето минавало неусетно, но вечер я измъчвала тъга.
Сядала край реката и плачела безутешно.

-          Сигурно съм много грозна. Дори царят пожела моята смърт.

Една нощ както плачела  реката се развълнувала. От нея излязъл красив млад мъж с блестяща корона в косите. Имал най-красивите сини очи, а наметалото, което го обгръщало напомняло течаща вода.

Изненадана тя спряла да плаче и го загледала учудена.

-          Не тъгувайте, царице. Вашият съпруг отдавна ви е забравил. – промълвил речният принц. После махнал властно с ръка. Младата жена погледнала във водата, а там се появили различни образи. Видяла как с радост царят я обявява за мъртва.
После бързо организирал фалшивото й погребение. След това сключил брак с невинна девойка. В момента и тя му била омръзнала. Бил сам в покоите си, но ядосан. 

-          Как можах да се оженя за тази грозотия?! Как допуснах пак същата грешка?!

-          Ето няма за какво да тъгувате. – прошепнал принцът.  После взел нежно ръцете й в своите.

-          Не желая да виждам повече сълзи. Искам да сте щастлива. Станете моя съпруга, умолявам ви. – усмихнал се той, гледайки я в очите.

Царицата се изправила смутена.  Вирнала гордо брадичка, а в погледа й се четяло недоверие.

-          Принце, поласкана съм от вашето великодушие, но вие не ме познавате. Не трябва да ми предлагате брак от съжаление.

Принцът се засмял и казал:

-          Много грешите, любима. Отдавна ви наблюдавам. Имате добро, състрадателно сърце и всички в гората ви обичат. Когато се огледате в моите води ще показвам красотата ви. А когато се изкъпете в моята река ще ви дарявам с вечна младост.

Така и станало. Царицата заживяла щастливо с речния принц. И когато се погледнела в неговите речни очи винаги била млада и красива.

 

 

 

 

 

 



 

© Катя Иванова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря и поздрави, Миночка!🌹🌹
  • Сигурна съм че е така, щом ги чета с удоволствие, пиши и радвай такива като мен!
  • Благодаря ти, Миночка. Радвам се, че ти харесва.
    Ще ти призная, че писането на приказка също е удоволствие.
  • Винаги добре ми въздействат твоите приказки, все се намирам в друг свят, сякаш виждам героите ти реално. Благодаря ти за удоволствието което ми достави!
  • Здравей, Лиа! Мисля, че тази ми е от веселите приказки. Царя не го съжалявам, защото той има проблем с обичането.
    Всеки от нас живее в своята приказка и ако се огледа човек приказки по света мноого. Само чакат да бъдат написани.
    Благодаря ти. Много мил коментар.
  • Здравей,Кате,
    Или ме натъжаваш, или ме правиш щастлива. Така ми влияят твоите приказки из човешкото приказно - реално съществуване и емоционален свят. Животът може да е град, село, друга държава или... царство, тъмна гора, река... а "след тунела идва светлина", стига да сме готови да я приемем и да изпълзим от своя погреб на забвение и мъка. Красотата и грозотата при теб имат различни измерения. Да, изглеждат и ги пишеш точно, кратко и ясно,така както са си, но...човек трябва да има усет и мъдрост за нюансите на света, за да пише така. Благодаря!
  • Разбирам те, Живе. Царят е съпруг-мечта. Лека вечер и на теб!
    Ина, правилно си забелязала.
  • наблюдателният принц
  • Аха разбрах, царят е бил извратен... ! Шегувам се... Лека вечер!
  • Живе, нито е била грозна, нито стара.
  • Освен грозна,ако е била и стара,сега го разбирам....
  • Животът около нас е най-добрата Муза.
    Поздрави, Георги!
  • Реална приказка.
  • И аз ти благодаря, Нели!
    Ви, направи голяма "реклама" на съвременните царици. Явно не си очарован от тях.
    Поздрави Лина и Живе! Благодаря ви.
    Вале, разсмя ме. Напълно си права. Красотата е много относителна и затова е любовта, за да сме прекрасни.
  • Има една приказка - Грозното кусур нема.
    Ако се огледаме, край нас не маршируват Аполони и Афродити, а все пак светът върви напред и се раждат деца.
  • В края на приказката важното е, че царят/т.е.мъжа й/ най-накрая умира и заживяват другите щастливо...!
  • Харесах! Поздрави!
  • Катя, знаеш ли, какво открих? Твоя цар трябва да го прехвърлим в днешни времена и няма да иска да яде сърцето на царицата, защото тя ще доведе царството до фалит след безумно пазаруване, а царят ще се моли да умре, за да се отърве от този кошмар, а оня с речните очи ще стане разноокав. Пък царицата ще лови бездомни животни и ще ги предава за "осиновяване" в лаборатории за опити с тях.
    Все пак това е съвременна царица.
  • Много ми хареса! Благодаря.
  • Пепи, парите разкрасяват, но това важи само за хората, които ги обичат. На някои не им действа.
  • Грозна царица и грозен милионер няма!
    Пример: Берлускони
  • Пепи, Нина светли празници и на вас! Благодаря ви.
    А една жена е красива, когато е обичана.
  • Красотата е в очите на този, който й се любува! Светли празници, Катя!
  • Светли празници, Кате!
  • Благодаря ти, Ивита! Радвам се, че ти е харесала. Светли празници и на теб!
  • Истинските неща се познават само със сърцето.
    Точно такава история ми се четеше днес!
    Благодаря ти, Кате! Светли празници!
Предложения
: ??:??