22 нояб. 2013 г., 21:26

Пришедствие ІІ-ро 

  Проза » Рассказы
473 0 5
2 мин за четене

ПРИШЕДСТВИЕ ІІ-ро


Аз съм онази Гуцила, дето преди време придойде на двуместен звездолет от Сириус заедно с мъжленцето си, Муцинг, но се прибра самичка, щото той се залюби с местната хубавица, Дешка Дашната, пък аз не можах и да си взема с мене оня левент, Грую, защото нямало да издържи на ЖЕ-тата.
Само че без Грую и без оная смазка дето си я фиркахме в кварталната градинка с местните зевзеци, на Сириус живот нема и затова разпродадох всичко, платих си еднопосочен до Земята и ей ма след половин сириуска година, в същото междублоково пространство, на вече познатия ми панелен комплекс.
Пространството беше учудващо пусто. Мярнаха ми се само няколко забързани майки, които напористо бутаха колички си по безлюдните алеи. Оглеждам са за Груича и зевзеците – беседката им празна, половината облепена с лозунги, „ОСТАВКА”, а другата половина с надписи „ПОДКРЕПА”.
Махнах с ръка на набиращия височина и скорост звездолет, и повлякох крак да диря Груя в кварталното кафене. Вътре същата пустош, само в ъгъла пред големия екран, се беше заловил за бутилка с лека смазка познатият ми като Митьо Семето хуманоид. Хич и не ме погледна. Беше се вторачил в предаването и нервно лочеше от смазката.
- Кво става тук, бе Семе – свойски го тупнах по рамото, а той га че хич и не съм си ходила:
- Сядай тук и гледай – и пак са вторачи в екрана, ама аз го тупнах пак:
- Де ги Грую, Муцинг, другите?
- Там са – и ми сочи телевизора.
- Как така, там?
- Политизираха се!
- Това какво е, заболяване ли?
- Нещо такова, ама по-лошо, щото в чужда мелница са тръгнали вода да наливат, зарад партиите си се изпокараха и сега като гледам, може и да се избият. Твоя Муцинг е от едните, Груича е от другите, а пък Дешка Дашната от Парламента на едните и другите сеир гледа и кошницата си плете.
- Бре, да му се не види, ама вий още ли партии си имате – остро реагирах и веднага отчетох втренчения в мен поглед на Семето:
- Че може ли управление без партии – замижа с едно око Семето, като накриви глава и врътна длан нагоре, досущ като известния и на Сириус, Парцалев.
Жестът му ме впечатли и аз набързо му обясних как на Сириус партиите са забранени, а на изборите всеки има право да посочи само 100 пълнолетни свои избраници. Тези 100, които бъдат посочени от най-много избиратели стават „Планетарен съвет” и то само с един мандат, без право на повторение. Семето прошава с пръсти гледайки в тавана, га че ли нещо си смяташе или броеше, след което благо ми се ухили:
- Що не ме вземеш с тебе, там?

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Не, Калли, а за да се борим за мечтите си!
  • Напротив,Лидия, много добре си го усетила, аз просто го акцентирам.
  • Извинявай, прав си. Нещо не съм догледала.
  • Ама това е на Сириус, Лидия! На Земята си обичаме партиите
  • Всеки по 100, от всичките избор само на 100 и то без право на повторение. Гениално!
Предложения
: ??:??