28 дек. 2018 г., 09:10

 Проклятието преследва алчните - 1 

  Проза » Повести и романы
1050 2 7
Произведение от няколко части
3 мин за четене

                                     - 1 -

Алчността и щастието никога не са се срещали. Не е чудно, че те не се познават.
                                                                         Бенджамин Франклин  
 

            
Всички лица, събития и факти са истински, защото са измислени от мен.
 
     Зимата най-после напомни за себе си. Силният североизточен вятър пронизваше телата на войниците и набиваше с ледени снежинки  очите им. 
- E, момчета, какво шибано временце? - реторичния въпрос зададе дебелак с бебешко лице, което никак не подхождаше на басовия му тембър. - Тези гадни  шапкари, няма да пропуснат възможността да ни проветрят задниците на някой гол баир. Затова тази нощ си лягайте с дрехите! Ще има тревога!
- Чобанов, ти май имаш инфо? - набит и мускулест ефрейтор се обърна към него.
 - Пъдарев, не е нужно инфо. Забрави ли миналогодишната зима? - ефрейторът избърса полепналите снежинки по лицето си с опакото на ръката и нищо не каза.
Този разговор се водеше по време на вечерната проверка в поделение 24 210 на Краневския свързочен батальон.
- Роти, равни-и-с! Роти, мирно! Към спалните помещения, ходом марш! - дежурният по поделение офицер, докато изричаше командите се повдигаше на пръсти.
- Балерината претупа проверката. Май и на него му измръзнаха макарите - тази констатация направи русокос младши сержант със сини очи - дежурният по поделение капитан Тупарев бе холерик по природа и не обичаше протакането.
- Дамянов, по-добре мисли за твоите, че какъвто си хубавец, доста ще ти трябват - шегата развесели войниците и те се закискаха, докато маршируваха към спалното на ротата.
- Чобанов, за мене не говори, а виж коя ще се излъже да види твоите...
 - Няма страшно, ако много го закъсам може да помоля майка ти за това - цялата рота прихнаха като един. Балерината се повдигна няколко пъти на пръсти и гневно изрече:
- Трета рота, стой! Бойци, явно тази вечер сте доста веселички - използването на умалителни от офицера не вещаеше нищо добро. Затова всички мълчаха. - Колко пъти трябва да казвам, че в строя не се говори? Ако сте тъпички и не може да го запомните си записвайте като мен!
Изведнъж един глас наруши тишината:
- Съвсем не сме тъпи, г' син капитан. Забелязахме само голямото желанието на редник  Чобанов, по-бързо да се мушне в чаршафите. 
По лицата на някои войници цъфнаха отново усмивки. Това вбеси Тупарев и той усложни стъпките като ги допълни с нови елементи. Освен познатото повдигане на пръсти, вкара и стъпване на  пети, с поклащане напред и назад, така че всичко това заприлича на някакъв странен технотанц. 
- Дамянов, ти на умник ли ми се правиш? - гласът му започна да преминава във фалцет.
- Кой, аз ли? - младши сержантът се посочи с показалец.
- Ти, ами! Няма да съм аз! - някой от строя пак се изкиска и това преля чашата на търпението на капитана. - Рота, от мен до другия боклук, бегом марш! - капитанът показа втората площадка за битови отпадъци в дъното на поделението до оградата.
Войниците побягнаха мълчешком . Вятърът продължаваше да набива  очите им със снежинки. Те примижваха клепачи и продължаваха да тичат. От устите и ноздрите им излизаше млечнобяла пара, която на неоновата светлина на плаца изглеждаше като сребристо сияние. След няколко минути, изпълнили командата на Балерината трета рота се строи на обичайното си място.
- Е, как е? Вече май на никого не му е смешно - офицерът продължи. - Рота, равнис-с-с! Рота, мирно! Към спалното помещение, ходом марш! 
Повече никой не се обади. На всички беше ясно, че е безсмислено да се противопоставяш на глупостта, особено ако е облечена във власт.  В последвалата тишина се чуваше само ритмичното хрущене на снега от десетките войнишки обувки.  Валежът се усили, а вятърът се заигра в красив танц с падащите снежинки като ги въртеше ту насам, ту натам.

» следваща част...

© Светлан Тонев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??