7 февр. 2016 г., 21:04

С вярност до гроб 

  Проза » Рассказы
803 0 9
3 мин за четене

            Работеше много и то на смени – денем, нощем или в празник. Както падне или както ù наредят. Нямаше избор. Това й беше задължението. Носеше се елегантно или неглиже, но това зависеше от ситуацията, в която попадаше.

            Обличаше се модно, спортно и дори всекидневно. Виждаха я в естествена или в изкуствена кожа. Други я срещаха във велур, в обикновен плат или в трико. Дрехите й бяха в един цвят или многоцветни - понякога плетени, а друг път бродирани. Имаше по тях колани, ресни, връзки, токи, катарами, синджири, ципове, панделки, джобчета, но никога не бяха натрапчиви. Работеше много. Беше здрава и силна и понасяше много неща на крехките си плещи. Специалист в занаята си, тя попадаше винаги на различни места и затова я дърпаха за всичко.
            Не ù беше лесно. Стягаха я... Стискаха я... Притискаха я... Подхвърляха я като топка... Връзваха я... Закопчаваха я... Заключваха я... Крещяха й... Понякога я забравяха и много често я търсеха, а тя се опитваше да се измъкне леко и безобидно отвсякъде. Имаше и дребни случаи на унижение. Тогава се чувстваше като кофа за отпадъци. Въпреки всичко служеше вярно – до гроб. Криеше всякакви тайни. Не споделяше с никого нищо. Знаеше за всяка среща на шефката си. Пазеше спомени от червилото и парфюма й. Разполагаше с няколко кредитни и дебитни карти. Банковите сметки и парите й бяха вързани в кърпа. Да не говорим за ключове – намираха се за всичко у нея: и домашни, и служебни. Имаше достъп до много неща – обикновени каси, тайни сейфове, чекмеджета, шкафове, гардероби, бюра… Мразеше закачалки, на които висеше какво ли не...

            Понякога ù завиждаха, понякога я съжаляваха. Имаше и случаи на кражби в живота й, дори и на няколко отвличания. Органите на реда успяваха често да я открият. Тогава биваше малко раздърпана, но бързо се съвземаше. Веднъж обаче не я откриха, колкото и да я търсят, дори с кучета. Похитителите дълго я държаха заключена на тъмно. Едва не се задуши. Беше станала мръсна и грозна. Накрая явно я съжалиха и я измиха добре. След това я повериха на служба при друг работодател. Поне задълженията ù останаха същите…

            Обирите бяха друга работа. Взимаха от картите и пари й. Рядко документите. Тогава я разкарваха много дълго по разните тайни институции, докато възстановят всичко както трябва и докажат, че вината не е нейна. В тия моменти не се притесняваше толкова и не й тежеше така, колкото сега, когато вече остаряваше. Всички вече я гледаха с други очи. Чувстваше се излишна, ненужна. Чакаше с нетърпение съдбата си. Можеше да я изхвърлят от службата и да я оставят вкъщи, а тя щеше да се свие виновно в някой ъгъл с надеждата някога да й обърнат внимание. А после? Та годините й напредваха! Къде ще отиде тогава ? Едва ли ще й предложат нова работа! Дали ще я обичат така както преди са я обичали? Какво щеше да прави? Само като се сетеше за ония, които търсят препитание в кофите за боклук, й ставаше болно, тъжно, мъчно и неудобно...

            Ами ако умре по някакъв начин ненадейно? Къде ли ще я погребат и в какво? Всъщност беше ли това толкова важно за нея или за другиго? Не знаеше. Не издаваше звук. Не можеше. Нямаше сили и способности да хленчи и да се оплаква. Всичко беше в реда на нещата. Нямаше друг избор. Нямаше друг начин.Тя си беше и си остана завинаги такава, каквато я бяха планирали и направили - една дамска чанта, вярна до гроб на онази собственичка, която я притежаваше. Нищо повече. За нея нямаше почести, нямаше слава, нито награда...

 

© Радка Видьова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Доч, усмихна ме този твой коментар! Едва ли има вярна собственичка! Повечето предпочитат чанти към всеки тоалет, така, че изневеряват по много пъти. Благодаря!
    Благодаря и на Еличка, и на Младен!
  • Вярна чанта има, но вярна собственичка! Харесах!
  • Не е лесно да се превъплътиш в чанта и да говориш така убедително за мислите и преживяванията си.
    Но ти го можеш, Рая.
    И се утвърди като майстор на изненадващия финал.
    Браво!
  • Неочакван финал с чантата. Майсторски пишеш в този стил, Рая. Никак не допусках тази развръзка. Поздравление!
  • Поздрав за всички в началото на новата седмица, в началото на годината на Маймуната. Желая Ви много усмивки и невероятни приключения на странициет на "Откровения", както и слънчев ден!
    Благодаря на тези,които четат моите неща и ги коментират!
    благодаяр Анели!
    Благодаря, Цвети!
    Благодаря, Роси!
    Благодаря, Кети!
    Благодаря, Фоксче!
  • Нямам думи да изразя възхищението си!
  • Майстор си на разказите с неочакван край. Поздравления!
  • !!!!!!!!!!!!!
  • Разказ с неочакван край. Интересно.
Предложения
: ??:??