20 нояб. 2014 г., 19:05

Среднощно бдение 

  Проза » Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
960 0 10
1 мин за четене

        Палил ли си свещ? Драсваш клечка кибрит и я поднасяш към фитила. Той въздъхва и поема пламъка. Свещта гори, докато някой порив на вятъра, въздишка или тръшване на врата не прогони живинката от нея. Или докато се  стопи.

        Това ли е душата? Мисля, че това е животът. А душата, душата е онази първоначална искра, която нечия ръка поднася към свещта, за да я вдигне към живот. В онази клечка кибрит, която със съсък възвестява идването на светлината, подир което разбираш, че си жив.

        Този съсък, този плам, той е безсмъртен и не може да ти бъде отнет, той ти се полага по рождение. Това е зачатието, химията, която кара клетката да се дели, да се вкопчи в плодния сак и да расте.

         Затова не продавай душата си – друг живот след това няма да има!

 
 

© Валентина Йотова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • "Затова не продавай душата си – друг живот след това няма да има!"
    Уникална си, страхотно е!!!

    ПП Бях забравила, че съм писала вече коментар и след "n"-тото прочитане, реших най-после да напиша...
    Е, въздействието е същото...
    Коментарът също...
  • Днес реших да проверя дали освен поезия, фотография, колажи (много хубави корици) и есета имаш нещо и в "проза", и намерих само това. Но то е интересно и ако пишеш и есета, явно много неща можеш да ни кажеш!
  • Послание, изразено въздействащо... Поздравления за поетичната проза!
  • Благодаря ви
  • Хареса ми
  • "Затова не продавай душата си – друг живот след това няма да има!"

    Валя, уникална си, а защо си толкова скромна???
    Незаслужено стоиш в сянка, четат се някакви пошли неща, а теб не те четат... жалко.
    Толкова богата поезия създаваш, толкова красота даваш на хората... а няма кой да я види и да се зареди с Любов...

    Затова пък аз съм щастлива, че те има и ти благодаря с цялата си същност, мило момиче!!!
    БЪДИ!!!
    ПРЕДАЙ НАТАТЪК
    ((( )))
  • Много истинско, топло и светло. Благодаря ти! Поздрав!
  • Абсолютно съм съгласен с Юлия... Мелодия и ритъм в прозата плюс мъдрост. Поздравления!
  • поезия в проза!
    Вале!
  • Силно, категорично, директно и напълно вярно!Много мъдрост и красота има тук и наистина ме докосна и впечатли!!Кара те да се замислиш!Поздравления!Много дълбоко и смислено!
Предложения
: ??:??