7 авг. 2007 г., 14:14

ТРАФИК 

  Проза
1032 0 16
5 мин за четене
 

Ана стоеше на улицата и гледаше бялата сграда, към която се беше устремила.

Още няколко крачки и започваше нов живот и ново начало... Бебето и даваше шанс да промени всичко, да започне на чисто и да се откъсне от порочния кръг, в който живееше! Сутеньорът и естествено не мислеше като нея и доказателство за това бяха отенъците на синкаво-жълто около очите и... Ана разтърси глава да прогони тези черни мисли, но те продължаваха да се лутат безпосочно и хаотично в ума и... Разтреперена от толкова много смесени емоции, тя прекрачи прага на болницата и се запъти към познатия кабинет на д-р Кабакчиев. Завеждащият на гинекологично отделение я прие веднага. Уточниха последните подробности около предстоящото протичане на раждането. Ана попълни необходимите документи и се запъти към родилно отделение. Денят беше днес...!!!

Раждането протече гладко и по план. Ана беше в упойка след операцията... Събуди се и побърза да потърси малкото вързопче... да чуе плача му... и да гушне новото човече! Сестрата влезе в стаята и донесе дъщеричката и... Ана прегърна... целия свят!!! Държеше всичко в ръцете си... Цялата любов на Вселената беше сгушена в нейната гръд... От очите и покапаха сълзи и се стекоха по носленцето на бебето... То недоволно се размърда и започна непохватно да търка с ръчички личицето си... Господи, колко щастлива се чувстваше в този миг Ана!!! Нищо друго нямаше значение... нито болките, нито лишенията, униженията, нито мизерията... нищо, нищо... Това, което и се случваше сега, чертаеше нова карта на нейния свят...

Сестрата отнесе бебето в малкото му креватче, а на Ана даде болкоуспокояващо... Тя заспа и се унесе в неспокойни сънища...

Събуди се през нощта от виещия вятър и клоните, блъскащи се в прозореца на стаята. Имаше буря! Мощна светкавица раздра небето, последва тътен... Ана падскочи уплашено... опита се да дочуе дали и бебето не се е събудило, но не долови шум... Реши да положи усилия да стане, въпреки болката, която изпитваше. Заметна края на чаршафа си и с бавни стъпки се приближи до детското креватче... Не долавяше движенията на бебето... Явно спеше... В стаята беше тъмно като в рог... Само светкавиците осветяваха за миг пространството... Ана нямаше сили да се добере до ключа на крушката... Затова реши в тъмното само да нагледа бебето! Доближавайки се и се прииска да го гушне в прегръдката си, дори и с риск да го събуди! Пресегна се към малкото вързопче и го положи в скута си... Бебето беше топличко и крехко... Ана отметна пелената от главичката му, за да го целуне и и се стори, че не вижда добре в тъмнината това, което се разкри пред очите и! Беше вцепенена!!! Дъхът и замря на устните, вкамени се... Въпреки болката, тя се впусна към осветлението и когато светна... всичко се свлече пред очите и... Тъмна пелена я обгърна и тя припадна...

Свестиха я, сестрата и д-р Кабакчиев... Ана крещеше, неистово..." Детето ми... къде е детето ми, това е... това е... май... май-му-на... За Бога, къде е детето ми!?!"

Лекарят и сестрата се спогледаха удивени и се опитаха да я успокоят! Ана изпадна в истерия... отново припадна... получи гърч... Плуваше в тъмнина, която бавно я превземаше!!!

Събуди се отново, а в главата си усещаше огромна тежест, вследствие на успокоителните! В стаята имаше лекар, който се представи за д-р Шопов, психиатър..." Господи, смятаха я за луда... но тя... тя го видя... това не беше нейното бебе... беше маймуна...!!! Господи, главата и се пръскаше, какво се случваше, какво... Защо точно сега...!?!" Заплака, разтърсвана от конвулсии...

Д-р Шопов се опитваше да я успокои... разпита я за ситуацията и тя му каза всичко, нямаше избор! Трябваше да се довери на някой, за да и помогне...

Лекарят я изслуша мълчаливо и и обясни, че най-вероятно страда от пост родилна депресия в тежка форма, придружена с халюцинации! Предложи и да бъде хоспитализирана... за известен период от време... Ана изпадна отново  в истерия... Божичко, те не и вярваха... смятаха я за луда, щяха да я затворят в болница и да и отнемат единствената надежда за щастие... нейната рожба... Не, не, не...!!!

Отново я натъпкаха с лекарства и я преместиха в психиатричното отделение...

..........

Д-р Шопов влезе в кабинета на завеждащия гинекологично отделение...

Седна срещу чашата уиски, погледна в очите д-р Кабакчиев и промълви:

         - Всичко мина по план! Няма да имаме притеснения относно пациентката...

Абсолютно проявява признаци на психични отклонения, в следствие на постродилна депресия, в особено изострена форма... Лекарствата ще я държат почти винаги дрогирана, бълнуваща несвързани неща... мисля, че е време да се поздравим, нали д-р Кабакчиев?! Апропо, какво стана с бебето?! Отпътува ли...?!

От коридора се чуваше звън на чаши... Лекарите вдигаха тост...

............

Беше тъмно, влажно и студено... Самотен клошар ровеше в кофите за смет зад болница Св. "Клементина"... Навсякъде бяха разпилени спринцовки, превръзки и парцали...

Клошарят не се спираше да подбира и оглеждаше всичко... В една от кофите се натъкна на вързопче, стегнато в здрав възел! Напрегна сили и успя да го развърже...

На лицето му се изписа отвръщение... изпусна вързопа на земята и побягна... Предпочете да рови някъде другаде...

Зад гърба му, на земята остана да се въргаля в прахта... трупа на една малка маймунка...

© Деси Инджева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Елена, коментара ти ме провокира да ти отговоря...
    Тази идея се роди в мен, в миг на огромна физическа болка..., чувствах се ужасно, мислех, че ще умра...и цялата тази картина просто се разкри пред очите ми!Идея си нямам точно защо в този момент! Не съм била провокирана от нищо, нито съм гледала филм с такава тематика, нито нещо подобно...
    Беше ужасно! Този разказ е изстрадан в прекия смисъл на думата, без да ми се е случвало...
  • Благодаря ви Светле и Маги!
    Пожелавам ви слънце в душите!!!
  • Десинце, миличко , не бях чела твой разказ, останах потресена.Много добър разказвач си ми ти. Ще идвам често и тук.С обич.
  • Ужас, разказът ти е разтърсващ!!! Поздравления, Деси!!!
  • Благодаря ви!!!
  • Прекрасен разказ! И великолепно написан! Този трафик никога няма да спре!
  • Деси, разказът ти е... просто...нямам думи!!!
    Имаш моите искрени и силни аплодисменти!!!
    (кът на чУвек от фамилията ))
  • !!!
    Бездумна съм...
  • Благодаря ви за отзивите и милите думи!!!
    Имах нужда от подкрепа, тъй като рядко пиша разкази! Оценката ви е важна за мен!
    Благодаря!
  • Аз съм леко ужасена , но повече възхитена - поздравче !
  • Остави ме безмълвен, Деси!!!
    Невероятна история!!!
    Но искам да те поздравя за чудесния ти дебют тук в раздел разкази!!!
    Поздрави!!!
  • Оле... направо настръхнах!!!
    Жестоко е. Толкова ужасно.

    Не знам какво повече да кажа...
    За жалост, тези неща са реални!
  • Бездумна съм!!!
  • Благодаря ви!!!
    Майче, права си! Има доза художествена измислица, но основната идея е реална!!!За съжаление се случват подобни ужасяващи неща!!!
  • Страховито!
  • Деси, поздравления! написаното е много въздействащо и - уви - близо до истината.
Предложения
: ??:??