Произведението не подходит для лиц моложе 18 лет.
Четири и половина вечерта. Сутринта. Все едно. Мръсен, стар, облицован в подуто от влагата дърво, асансьор. По стените му се мъдрят умни послания за развлечение на зрителя. Поглед в зацапаното огледало. Зачервени очи с торбички под тях. Пропита с пот бяла прилепнала тениска. Черни къси гащи, които му стигаха малко под колената. Много джобове.
Толкова беше друсан, че не знаеше нито къде е, нито кой е, нито как изглеждаше майка му, а да не говорим за името й. Засмя се и започна да се превива от смях. Падна на пода и заблъска по него с едната си ръка, а с другата си се беше хванал за корема, който конвулсивно се свиваше от пристъпите на неконтролируема еуфория. Едно от копчетата на таблото светеше в червено. 32 етаж. Малко прозорче над таблото показваше числото 8 и постоянно и прогресивно се сменяше.
9... 10... 11... 12.
Марк спря да се хили като идиот и отново се надигна. Ева беше права, когато каза, че тази пратка е била страхотна. Идваше чак от Колумбия. А там знаят как да правят кокаин. Сладък бял кокаин! Този прелестен прах, който така нежно изгаря носа и унищожава и без това ненужните клетки на ненужния ни мозък! Ах, ти, Бог на боговете! Нека е вечна славата Ти и нека никога не спираш да течеш по вените на блажените!
Марк започна още по необуздано да се смее. Кихна. Успя да сложи ръка пред лицето си, но в шепата му освен обикновената плюнка се мъдреха няколко капки кръв. Марк ги погледна тъпо, а после се засмя още по-силно.
14... 15... 16...
"Мамка му, колко бавно тече шибаното време" помисли си той. После се сети, че бяха изпушили тлъста цигара пълна с холандска трева и си обясни странното усещане за забавяне на времето - не то се движеше бавно, а той се движеше по-бързо от него. Чаткаш ли ? Движеше се по-бързо от Вселената. От тази мисъл го напуши на див кикот и той започна да се киска като малка ученичка, която за пръв път е разбрала другото значението на думата "свирка". Като се сети за духане, в съзнанието на Марк изскочиха сцени от преди няколко часа. ЧАСА?! Сякаш бяха минали цели години. "Мамка му и прасе, този кокаин наистина ми стопи лагерите!"
18... 19... 20...
Онази курва Елена го беше ухапала така силно по члена, че още го наболяваше малко. Марк не беше сигурен дали му се привидя или наистина бликна малко кръв. Нищо. Нали тя после го отнесе целия в шибания си гъз! Той се захили бясно и заблъска с юмрук по огледалото. Какво ли щеше да си помисли неговата "любима", ако го беше видял как опъва Елена и другото момиче... как се казваше... майната й - така или иначе беше някакъв боклук, който не си заслужаваше усилията. Горкото момиче, тя наистина го обичаше. Марк спря да се смее и се замисли. Господи, тя наистина го обичаше! По дяволите, копеле, как можеш да нямаш грам съвест! След всичко, което си й сторил, тя все още е с теб и пак ще бъде с теб. Точно тя те прибираше от онази канавка близо до изоставената сграда на завода, когато за пръв път си заби хероин във вените. Дъждът валеше като из ведро тогава, а ти беше обелил поглед, ченето ти висеше и се пълнеше с вода и кал, а ти точеше лиги като някой олигофрен. Милото момиче, сигурно се е уплашило до смърт тогава. Само да знаеше колко ти беше готино на теб, а? Тя пък е някаква такава чиста. Какво разбира тя от всичко случващо се ?!
24... 25... 26
Почти стигнахме. "Леле, дано Никол не ми се сърди", помисли си сериозно Марк. Щеше да й купи цветя, бонбони, да я заведе на кино. И то трябваше да го направи преди дилърът да му се обади, защото тогава просто щеше да пропилее откраднатите от чантата на майка си пари за дрога. А Никол... е, тя го обича, ще го преживее. Сърцето му бясно препускаше в гърдите му, потта се изливаше на килограми от измъченото му тяло. Марк отново се погледна в огледалото. Имаше страхотно изпито пожълтяло лице, прекрасни червени очи, които щяха да изскочат от мястото си на кухата му глава. Вените му се бяха подули толкова красиво,че бяха за снимка. Устата му беше пресъхнала. Трябваше да пие вода в най-скоро време или щеше да припадне.
27... 28... 29
Още малко остана. "Стана ми хипер горещо в този смотан асансьор", помисли си Марк. Майка му сега сигурно спеше. Жената беше истински ангел. И по този повод е получила чудесен син. Е, ще преживеят някак си и този месец. Посмъртната пенсия на баща му май още трябваше да се изплаща. Марк се зачуди дали вече не е станал твърде явен с кражбите си, но после мисълта беше отнесена на някъде както хилядите други мисли, свързани с другите. Дрогата не позволява такива мисли. Те са за ежедневието. Сега си в царството Небесно - тук само ти си важен. Заеби ги всички, те не те разбират. Никой няма нужда от теб и ти нямаш нужда от никого. Аз съм твоя приятел! Обичай ме!
30... 31...
Марк усети свиване в гръдната област. Хвана се силно за тениската, ноктите му се забиха в потната му плът. Цялата лява част на тялото му изтръпна. Усети как коремът му се преобърна. Повърна. Гнусната жълтеникава смес от пица и стомашен сок тупна на земята като развален домат. Марк падна на колене. Болката в гърдите му беше непоносима. Едвам дишаше. Мозъкът му работеше на бясни обороти, но не можеше да осъзнае какво става. Марк щеше да припадне по лице, но за щастие сложи дясната си ръка за опора, докато стискаше бясно гърдите си с лявата.
32...
*ДЗЪН*
Марк падна в собствената си повърня и умря. Последната му мисъл в главата беше... беше много хубава и красива мисъл.
© Иво Все права защищены