13 янв. 2019 г., 16:16

В автобуса София – Ловеч 

  Проза » Рассказы, Юмористическая
1277 3 16
3 мин за четене

– Двайсет и трето място – изръмжа шофьорът и ме изгледа свирепо.

Реших, че щом го казва, съм длъжен да си седна на мястото, макар че автобусът беше полупразен. Помислих си: полупразен или полупълен? Не е все едно. Показва характера на човека. И аз сега какъв съм – оптимист или песимист? И защо ми ръмжи? Не може ли с усмивка...

Намерих си номера и сърцето ми подскочи. На съседната седалка спеше страхотно маце! Предположих, че спи, защото си беше скрила главата под черно, кожено яке, висящо на закачалката до прозореца. Не знам оптимист ли съм, или песимист, но определено съм късметлия. Къса кожена пола, стройни крака в мрежести чорапи, малък, стегнат бюст... Жена, та дрънка! Ръцете ѝ ми се сториха малко неподдържани, но бяха обкичени със златни пръстени и гривни. Седнах внимателно, за да не я събудя, извадих си електронната книжка и се зачетох. Някъде към Ботевград ми се доспа, прибрах киндела във вътрешния джоб и затворих очи. Изглежда доста съм поспал, дори някаква еротика сънувах, когато се стреснах. Дамата до мен си беше сложила ръката върху моята, а аз я държах за бедрото! Дори малко по-интимно. Кръвта ми се качи в главата и слепоочията започнаха да пулсират. Уплаших се да не получа удар. Не беше възможно да си измъкна ръката внимателно, защото нейната здраво я притискаше към бедрото, а и с другия крак ме стискаше.

Не съм го направил съзнателно, честна дума! Идея си нямам как е станало. Но и тя… защо така?! Нейното не може да е случайно. Усетила е ръката ми, погледнала ме е… Какво ли си е помислила? Със сигурност обаче ме е харесала! Жената не е като мъжа. При нея трябва да има чувства. Не се води като мъжа от долни животински нагони. Нещо ѝ подсказва, че този силен и красив мъж до нея е достоен да бъде баща на децата ѝ, ще се грижи за нея, ще я обича. Така и тя може би се чувства привлечена от мен. За миг си представих, че сме семейство, държим двете си деца за ръце, вървим усмихнати през парка…

Все пак от моя страна това е просташко. Трябва да намеря начин да си измъкна ръката! Реших да не мърдам, да се правя на заспал и да дебна удобен момент. Отворих леко очи и разбрах, че сме на Тетевенския боаз.

На разклона за Абланица автобусът спря, някакви хора слязоха, но това не промени нищо. Надеждата ми беше Троянският разклон. Помислих си, там има остър завой, може би от центробежната сила ще ме отпусне малко и ще успея…

Планът не се състоя. Малко преди разклона, без да ме пуска, се притисна плътно до мен и прошепна в ухото ми:

            – Сладур, трябва да слизам. Аз съм за Троян.

            Погледнах я и кръвта ми се смрази. Познах го от раз! Петър – Пепи Джокондата от Троян!

© Мильо Велчев Все права защищены

Произведение участвует в конкурсе:

По пътя »

3 место

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Откри топлата вода, браво!
    като че ли не си ходил на училище - в заглавието се вписва идеята, постройка - увод, изложение /същинска част/, заключение/епилог, кат в изложението трябва да има кулминация

    Чети разказите на Мопасан и О'Хенри!

    Много добре разказваш, поздравления!
  • Ако толкова много се радваш на коментарите, мога да те коментирам неуморно. Що се отнася до това, което си проумял, не се набутвай в клишета. Познавам автори, които пишат разкази, задължително с неочакван край. И някак свикваш с това, повествованието те води все натам, дори предугаждаш неочаквания край и не ти е интересно. В интерес на истината, на никой не му се четат дълги разкази, но пак зависи, ако е написан увлекателно, се чете на един дъх и ти се иска да има още. Така че... не се нагаждай към читателския вкус, нека сърцето да те води.
  • Мили мои, благодаря ви от сърце! Толкова много четения и коментари за по-малко от една седмица!!! Но не само за това ви благодаря, а и за това, че ме накарахте да проумея нещо, което ме терзае отдавна. Проумях, че за да провокира Читателя, разказът трябва да е КРАТЪК, СЪДЪРЖАТЕЛЕН И С ИЗНЕНАДВАЩ КРАЙ. Като в онзи виц: „… Казвам се Иван Папура. Ела ме хвани… за носа!“ Как иначе да си обясня факта, че една моя друга, но много по-голяма по обем простотия (ПРЕТОПЕНИ ЧУВСТВА) за две години има по-малко четения и нито един коментар?! Обичам ви!
  • Всичко си има разказа, как да не гласувам за него.
    Вече съм си дал и двата гласа обаче, ще ги дочета докрая всичките разкази и ще видим.
  • Абсолютно сладурски разказ!
  • Наистина- много искрен смях предизвиква! Браво Глас!
  • Аааа, яко, имаш глас и от мен
  • Ха,ха Мильо утрепа рибата добре,че не си бръкнал под полата тогава да усетиш,че кравата е мъжка ха,ха.Поздрав и успех.

  • Успех, Мильо!
  • Направо ме уби! Ама то това става епидемия - педерастлъка... И изглежда като разказ с неочакван край...
  • Много добър сюжет! Усмихна ме, но в реалността има достатъчно такива весели,но и доста стряскащи ситуации. Успех!
  • На това му се казва - отрезвяване.
  • Ако ти беше изпраскал и една целувка, щеше да е супер!
  • Ха-ха! Здрава и весела година, Мильо!’
  • Успех! Не е лошо човек да помечтае...
Предложения
: ??:??