2.07.2021 г., 17:31 ч.  

Аутсайдер 

  Есета » Други
1029 5 18
2 мин за четене

    Значи, не крия, че съм просто селско момче...

 

    Някои ще рекат:"Че,какво от това!?

Знаеш ли колко простаци като тебе, вече живеят в града!?

Ей-това, не съответства на социалната действителност!

Абе, не на мене, тия градските моми...

Криво-ляво, ме приеха в гимназията на татко!

   Викам си ,ще стане от мене човек!

Щом бащата я започнал,защо да не я завърша и аз двадесет и пет години по-късно...

Нищо не е, такова, каквото изглежда, както казват артистите от Холивуд!

   На тридесет и осем години взех изпита по математика!Задачите за зрелостния бяха същите като за големия ни син в пети клас!

    Значи, няма срам,няма унижение, все пак наследството вече решава задачата на живота и любовта!

     Като се изежих,един такъв:да търся на другите кусурите!

      Абе, викам, вие, трактористите,нещо,май така се риете свободно в стърнищата, като глигани на  есен!

     Сиреч, те прости, пък аз,сложен...

      Ех,като ме туриха за партиен секретар на ТКЗС-то!

       Марий,през ден-два ги привиквах бригадирките на бюрото!

       Хубави години бяха!

       Коя ще ти откаже?!

       Бе,хората блъскаха с мотиките за два лева, когато ги кооперирахме,че даже и за 30-40 стотинки, когато  обединихме земята и  жените;и те,абе, тръгнахме,некак си към  социализЪма и реалните измерения на чувствата...

Но,ние,не забравихме, че капитализЪма,е наша партийна мечта, пардон, исках да кажа (абе, кой ги пише тие глупости, пък ази ги чета!?)

Другари и вече остарели другарки!

Моделът ли беше сбъркан,аз съм вече остарял...

         Оставихте ме,ама кой ще отложи живота си и любовта си?

         Иде ми в тъмни доби да се гръмна, ама другарите от милицията, пардон, от полицията, ме подкрепят идейно, ама нейсе!

          НАТО не ни подкрепя!

          Това Европейският съюз, ами то, не е като Съветския съюз!

           Нема аджо,нема лъжа и измама!

           Тие не са като братските народи на СССР!

           Мани ги, гледат си интереса!

           Друго си е, да си верен другиму!

           Тие пунгачи, ни карат да се дразним от парите им!Нема ракети,нема самолети и танкове за домати,пипер и гроздова...

            Тие, ще ни разтурят дружбата с нашите двойни освободители!

             Тие, строят, прават,струват и...амен да забравя кой мен ме е освободил!

              Не ни щат доматите, нито пък лъжите...

             Когато дядо ми казваше,че сиренето е с пари, аз си знаех,че любовта на думи, е без пари!

            Дядо се оказа прав... Ама, дядо беше мъдър човек!

​​​​​​​            Това не ми пречи да съм просто селско момче!

        

 

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, SMooth!
    Колкото и смешно, толкова и жалко!
    Да,смешно е, защото разсъжденията на един човек от миналата партийна генерация не е адекватен към промените.
    Да,жалко е, че свободата на словото,,понякога е и наказание!
  • Цветове се сменят, партии тоже, ама мислене и действие трудно. Хареса ми иронията и хуморът ти, Стойчо. Всеки сам си прави изводите и вижда от своята си камбанария.
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
    Съжалявам, че не го отбелязах като памфлет.
    Литературния тип е съчетание от една линия на мислене и носталгията за "оние"
    години, поредица от морални и материални репресии над основната част от българските граждани-селското население!
    Благодаря за рецензията и оценката,ИнаКалина!
    В противоречието между сблъсъка на един аутсайдер (който не съзнава състоянието си!) с носталгията по миналото и днешната действителност в България, е израз на манипулация!
    "Човека от народа " продължава да "агитира за съветска власт ".
    Без чувство за реалност:той няма вина,"такива бяха времената ",липсва срам и преди всичко съвест!
  • въпрос на историческо кривогледство От една страна- "хубави години бяха", от друга - "аутсайдер"- ако трябва да избирам между двете, защото двете заедно не вървят . Наскоро гледах един филм "Студено танго" и така сега ми напомни за него. Относно освободителите.
  • По-добре първи на село, отколкото втори в БСП.
    Много изстрадан текст, Стойчо. Поздравявам те!

    Припомни ми максимата, че: "Слънцето залязва на запад, а сиренето на изток!"
  • Благодаря за коментара,Дон Бъч!
  • Изразено през болка и несъгласие, но с открита позиция и ярка ирония.
    Просто селско момче или пък глезено градско - ние все сме си аутсайдери.
  • Благодаря за коментара и оценката, Ивита!
    Така свикнахме с покровителството(семантичен знак за робуване) на някой Брат,че понякога носталгията ни е "смешен плач"!
  • Много ми хареса, Стойчо!
    Как да не ни завиди човек! То от любов е всичко към нас- и свободата, дето ни я „подариха” и целувките по братски и днешното тупане по рамото, щото не се усещаме и бързо забравяме...
    Нас който ни „ освобождава”- той ни поробва... За всичко е бил прав Апостола!
    Поздравявам те!
  • Благодаря за коментара и оценката, Елка!
  • То вече няма кой да отглежда ни домати, ни пипер! Добре, че има още гроздова! Поздравления, много ми хареса!
  • Благодаря за коментара, Румяна!
  • Сиренето е с пари...дядо беше мъдър човек!
    Корена, корена Стойчо, соковете са от там! Поздравления
  • Благодаря, Владимир!
    Какъвто ни беше социализма, такъв и капитализма с побългаряване до подивяване, без ясна визия и пр.
  • Обичам хумора ти, Стойчо. Не помня много от комунизма. Не видях нищо от капитализма. Но още съм жив донякъде. Бъди здрав!
  • А,Миночка, така си бяха нещата, пардон, простотиите!
    Баща ми, плачеше от смях,когато първият секретар казваше:"Никога няма да дадем Полша на капитализЪма!"
    Папа Йоан-Павел Втори събра при посещението си над милион народ в Краков!
    Добре, че Войчех Ярузелски беше преди всичко поляк!
    Той знаеше за Катин!
  • Доматите ни не щат, краставиците ни били криви, само тикви раждаме за ЕС качествени - от ония, политическите. На бостан ни обърнаха.
    Поздравления!
  • Баш така си е Стойчо, едно към едно с действителността, как да не ти се зарадва човек! Много ми допадна, прочетох с интерес!
Предложения
: ??:??