11.06.2020 г., 19:01 ч.

Буквите са чуден дар 

  Есета » Ученически
2380 1 7
1 мин за четене

Буквите наистина са чуден дар. Благодарение на Светите братя Кирил и Методий, ние хората, знаем да четем и пишем. Преди години в далечни времена нямало е букви и имена. Хората общували със знаци, с мимики и жестове. Сегашните ученици се оплакват, че не им се ходи на училище. А ако не ходим на училище, как ще научим азбуката, да пишем и да четем? Много е хубаво чувството, че поне за себе си знаем нещо, поне като знаем четенето, си помагаме във всяка ситуация. Ако не знаехме да четем, как щяхме да научим за хубавото стихотворение на Ран Босилек "Родна реч". Нашите български автори са ни оставили великолепни книги благодарение на азбуката, за които и до ден днешен се възхищаваме. Понякога четейки една книга на даден автор ние отиваме във времето когато те са влагали чувствата и мислите си, и даже откриваме част от себе си в тази история. Винаги трябва да се подкрепи образованието, защото то е нашето бъдеще, което е главният ключ към ограмотяването на нашите деца. Буква по буква, сричка по сричка достигаме към изречение, което за напред ни помага да оцелеем. Създавайки буквите "Светите братя" са поставили началото на нещо ново което може би е карало тогавашните хора да се замислят, че от тези букви ще се получи бъдеще.

© Мейнур Хюсеинова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И така трябва! Пиши Мейну! Пиши!
  • Благодаря за коментарите. Всичко което написах е с моите мисли, с моите чувства, дори и с правописните грешки. Разбира се това есе е простичко, разбира се има хора с много много повече знания. Аз каквото знам и каквото чувствам това пиша.
  • Не ми се коментира. Много е просто. Ние сме Велика България и сме в основата от преди 7 век. Къде са те тогава? Тези, които и днес пишат с българските букви и азбука! Няма ги. Не съществуват. Е, да целунат ръка на старшите! Та те почват да се оформят едва през 15 век...
  • Наистина българската азбука е погрешно наречена "славянска". Изработена е в български средновековни книжовни школи от учениците на Кирил и Методий, които са я нарекли "кирилица" за да ги почетат, а не защото учителите им са нейните автори.
  • Поздравления, Мейнур! Буквите наистина са дар! От чуден, по - чуден! Те изразяват в писмена форма мислите, чувствата, стремленията на хората.
    От друга страна, те трябва фонетично( гласово) да отразяват правилно изреченото от индивидите, което кореспондира с техните мисли.
    Майстора има право! Политиката на тогавашната Византийска империя е била такава: Завладяване с меч и слово!
    Поздравявам те за есето!

    П.П. Все пак мисля, че Светите братя не трябва да е в кавички!
  • Това е много трудно да се случи, имайки предвид имперската, и завоевателна политика на Русия. Защото няма какво да се лъжем, Русия си е една империя, която съвсем последователно завладява и асимилира нови територии и народи. Всъщност, голяма роля за това, че Русия има азбука има митрополит Киприян Търновски. Не мисля, че Русия има интерес да заяви публично, че азбуката им е българска. Както и не мисля, че царете ни Борис и Симеон Велики са били славяни. За каква славянска азбука говорим тогава? Това е историческа лъжа, която явно Русия има интерес да подхранва и за в бъдеще.
  • Добре е децата в училище да учат истината за буквите с които пишем. Те не са дело на светите братя Кирил и Методий. И не са славянски. Първо са български. После стават славянски. Така наречената кирилица е създадена от българина Климент Охридски за българите по поръчение на българския цар Симеон I. Това става 30г. след смъртта на Кирил.
    Не знам доколко може да се твърди, че Св. Кл. Охридски е пригодил гръцката азбука към нашата фонетика. Но със сигурност я ползвал като база. Светите братя създават глаголицата за моравците. Тя е сложна и трудно приложима. Неудобна е за бързо писане. Дори и те не пишат на нея. Проблемът е, че най-голямата славянска страна (Русия) трябва да признае тия букви за български. Затова Вазов пише: ,,и ний сме дали нещо на светът...,,
Предложения
: ??:??