27.09.2005 г., 15:19 ч.

Целите на любовта 

  Есета
5453 1 15
4 мин за четене

Целта на любовта е да лекува.
Искам да се излекувам от гнева, който изпитвам за всички несправедливости, които са ми се случили. Искам да се излекувам от всички физически болести, които имам. Искам да излекувам разбитото си от мъка сърце. Искам да се излекувам от нещастието, което изпитвам. Искам да се излекувам от неувереността си.
Целта на любовта е да обновява.
Искам да обновя увереността в себе си. Искам да обновя ентусиазма, с който си върша работата и всички задължения, които имам. Искам да обновя силата на радостта, която изпитвам когато някой ме забележи и оцени. Искам да обновя способността си да обичам хората около мен.
Целта на любовта е да ни дава усещане за безопасност.
Искам да се чувствам в безопасност когато общувам с други хора. Искам да спра да се страхувам, че хората не ме харесват. Искам да спра да се страхувам, че ще бъда отхвърлена и наранена. Искам да спра да се притеснявам, че може да ми се случи нещо лошо.
Целта на любовта е да ни вдъхва сила.
Искам да имам силата да обичам безрезервно някого. Искам да имам силата да прощавам грешките на другите. Искам да имам силата да бъда уверена в себе си и в своите постъпки. Искам да имам силата винаги да бъда искрена с хората и да мога винаги да искам това и от тях. Искам да съм достатъчно силна, за да мога да продължа напред, дори и след най-голямото разочарование. Искам да имам силата никога да не се отказвам от мечтите си и да ги следвам до край.
Целта на любовта е да ни прави уверени и да премахва съмненията.
Искам да спра да се съмнявам в чувствата на другите. Искам да вярвам, че мога да обичам и да бъда обичана. Искам да бъда по-уверена в себе си и в своите чувства. Искам да спра да търся скрити подбуди в действията на другите. Искам да мога да приемам всичко, което ми казват другите хора, за истина, без да ме обземат съмнения.
Целта на любовта е да прогони всеки страх.
Искам да спра да се страхувам, че ще остана сама. Искам да спра да мисля, че другите не ме обичат. Искам да спра да се страхувам от физическо насилие. Искам да спра да се страхувам да обичам. Искам да спра да се страхувам, че не правя нещата правилно. Искам да спра да се страхувам от мнението на обществото и от критики. Искам да спра да се колебая в себе си.
Целта на любовта е да разбули безсмъртието.
Искам да разбера каква съм била в другите си животи – какви хора съм познавала, какви грешки съм правила. Искам винаги да постъпвам правилно. Искам да остана завинаги с делата си в съзнанието на най-близките ми хора. Искам да ме помнят дори и след смъртта ми с добро.
Целта на любовта е да носи покой.
Искам душата ми да намери покой и да спре да се лута. Искам да бъда спокойна за моето бъдеще и за бъдещето на всички мои скъпи хора. Искам да бъда спокойна за професионалната ми реализация. Искам да бъда спокойна, че ще бъда добра майка и съпруга. Искам да бъда спокойна, че ще бъда щастлива с човека до мен, какъвто и да е той. Искам да бъда спокойна, че винаги правя правилния избор.
Целта на любовта е да хармонизира различията.
Искам да бъда в хармония с хората около мен, въпреки различията помежду ни. Искам да мога да приемам всеки такъв, какъвто е, а не да се опитвам да го променя. Искам и мен да ме приемат каквато съм с всичките ми недостатъци. Искам да бъда отворена за чужди мнения и възгледи, различни от моите. Искам когато споря с някого, спорът да не предизвиква разрив между нас, а да ни помогне да стигнем до истината, колкото и болезнена да е тя.
Целта на любовта е да ни приближи до Бога.
Искам да мога да обичам толкова силно и безрезервно, колкото Бог обича всички живи същества. Искам да спра да очаквам отплата за любовта си или пък за добрите си постъпки. Искам да обичам, защото любовта е живот, а не защото така трябва. Искам когато обичам да чувствам, че тази любов идва от дъното на сърцето и душата ми. Искам чрез любовта си да правя хората около мен щастливи и да ги карам да се чувстват желани и високо ценени. Искам любовта ми да е толкова възвишена, колкото е божията.

© Женя Николова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • няма значение, стилът е подобен, а не че той го е писал
    есето не е да пишеш какво искаш. а актуални общочовешки проблеми да разискваш, що не го пуснеш в "монолог"? Там ще гласувам за него, все пак е добре да знаеш какво искаш ти самата!
    защо есетата се превръщат в лични изповеди (виртуален ексхибиционизъм)... задавам отговор
  • Любов...това е думата. Но, колко несъбудени души, все още...
  • Не е писано по Куелю, а е от една книга Пътят на любовта, но честно казано съм я чела толкова отдавна, че не помня автора й.
    Иначе, да, писала съм го преди доста години, когато бях млада...
  • "Паулу Коелю" - в някой тийн форум ще прилегне на мястото си!

    от автотренингите за позитивизъм, социалните мрежи на хубаво не учат!
  • Хубаво есе. Преброих колко пъти си използвала думата “искам” в него: 52. И нито веднъж “давам”...
  • Силни желания.
    И нека намираш сили всеки ден да ги преоткриваш
    дано успееш
    г
  • Това есе е едно от малкото хубави неща, които съм чела напоследък и бих искала да постигнеш тези цели - стълби към истинската любов, която е родена от Божественото...Искрено ти желая успех, Жени.
  • Жени, чета на един дъх това, което изливаш на тоя лист...и не мога да спра да се чудя колко точно си описала това усещане. аз бих го "изсипала" по точно този начин, с точно тези думи, само дето ти си се сетила първа... като онемяла съм...
    По някакъв начин дефинираш усещанията ми. Чувствам, че има и други хора, които мислят като мен, че не съм единствената откачалка, която говори за тези неща...
  • намерила си "пьтеката на любовта" - поздравления и успех
  • Благодаря на Мариана, Маргарита и Марина за хубавите думи! Много се радвам, че това, което съм написала ви е харесало
  • Харесва ми това, което си написала. Много е силно и красиво...Продължавай все така!!! Поздрав и 6
  • Благодаря ви на всички за милите думи.
    Когато пишех тези размисли бях на кръстопът и трябваше да реша на къде да тръгна. В началото май сбърках ... Но сега мисля, че вече съм намерила верния път и се надявам да го следвам неотлъчно.
    Права си Ели, че търсенето на любовта като самоцел не е правилния начин да я намериш - да, тя наистина идва когато най-малко я очакваш и откъдето най-малко можеш да си представиш - казавам го с такава увереност само, защото с мен се случи точно това...
    "Искам" е доста силна дума - получава се, пробвайте и вие
  • Прекрасно! Пожелавам ти да се излекуваш от лошите спомени и отново да си онзи щастлив човек , който си била! Само още малко трябва да го искаш
  • Благодаря за вярата ти в мен! Дано да я оправдая... а до тогава ще следвам мечтите си
  • Ако вярваш силно в това, което искаш, то се случва. Ако следваш целите си - рано или късно ги постигаш. Любовта е докосване до душата. Колкото по-възвишена е душата, толкова по- възвишена е и Любовта. Така, че просто следвай целите и желанията си. Ще успееш. Ти можеш!
Предложения
: ??:??