3.06.2023 г., 12:29 ч.

До тогава 

  Есета » Граждански
646 4 10
2 мин за четене

     На територията на България живее народ, който не е способен да съхрани държавата си.

     Това е, което се случва през последните дванадесет години. Може и повече да са.

     Не упреквайте политиците за това, те са калпазани по дефиниция. Нали бащата винаги прощава на децата си? Ама той ги създава.

    У нас бащата го няма. Защото народът в България го няма. И никакви евроатлантически ценности не могат да го реанимират. Няма кой да прости на нашите политици. Те са обикновени безродници. И ако има Бог, дано той да ги реанимира. В техния свят. Или в Неговия.

     Няма смисъл вече от избори. Българският народ отдавна го няма. Да гласуват тези, които са чели нещо от Христо Ботев. Да гласуват тези, които са прочели поне сто книги през живота си. Тогава гласоподаватели в България ще останат хора, които наброяват не повече от 500 000. Повечето от тях – на старческа възраст.

     Ако допуснем, че всички в парламента са престъпници, значи уважаваме демокрацията. Допускаме, не – настояваме! – да ни управляват най-калпавите. Това се отнася и за съдиите, и за прокурорите, и за уж независимите ни органи на държавна и общинска власт. Отнася се и за президента.

     България се влачи по корем. Кое я влачи? Не зная. В каква посока? И тя не знае. Ден за ден. Поколение след поколение. Избор след избор. И всеки предходен е по-лош от следващия. Като онзи голям крокодил в романа на Карл Май, дето се връща само по пътя, по който е тръгнал: сложиш ли му там нож, ще се разпори. Друг път не знае.

     Пази ни нас имунитетът – но от какво имунитет, сами не знаем. Ваксинирани се по рождение. Или по необходимост. Не познаваме ваксината, но действа. Колективно действа. Обаче ако тръгнем наобратно, ще си разрежем корема като крокодил. Затова все вървим напред – и при социализма, и сега.

      Това не е държава. Брутен вътрешен продукт е. С този продукт членува в НАТО и в Европейския съюз.

     А с корупцията членува другаде. БВП.

    Бедните да го... Какви бедни изобщо? На всеки висшист с 1200 лева месечно възнаграждение средната му работна заплата според официалната статистика е 2100. Како иска тогава? Не е запознат със статистиката. На хората без висше образование заплатата е по-висока, но всекиму според интелекта на капитализма.

     Опасявам се, че тази територия е свободна. За завладяване. Тук няма народ, живеят само хора, битуват, сношават се, раждат поколения и след това се бият за парче салам или парче държава. Сякаш има разлика: и едното, и друго е достатъчно за този, който го има и за онзи, който го няма: докато властта не обърне паачинката. Напълно достатъчно да... отнемеш насила държава. И да я пържиш отгоре и отдолу.

     Калпави хора. Негодни. Не като цяло. Но като общонеприета общност. Ако има разлика. Такива хора не живеят държавно. Феодално живеят.

    Кой сега владее България, историци? И какво? Не ми говорете за Аспарух и за Кубрат, разкажете ми кой и какво съсипва държавата днес? Или ще кажете: нашата дума ще дойде след столетия.

     Това е готино. Да доживеем. До тогава.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за коментарите, Стойчо, Младене. Нека има повече мнения, нека спорим според мислите, а не според мускулите си. Всъщност с теб, Младене, рядко спорим, но винаги от спора се чувствам обогатен. Благодаря ти.
  • Поздравявам те за споделините мисли, Владимире, но имам по-различно мнение от твоето. Според мен най-после имаме устойчив кабинет. Бог да го пази! Той ще е действен. Да му мислят комунистите. Предстои да им свият перките по нареждане от САЩ. Американците искат да стъпят здраво в България и да настанят тук ядрено оръжие. Вероятно ще станем най-голямата база на НАТО в Европа. Руснаците ще бъдат окончателно изтласкани, а след тях се прюключва и с червените отпадъци. България най-после ще стане достойна за уважение, а не както беше досега - троянски кон на Русия.
  • Всеки плебей е оптимист,защото няма право на избор.
    И аз като учил-недоучил, сиреч прост човек:съм умерен скептик.
    Може от липса на интелигентност, но се усещам свободен в избора си...
    Тези, които плашат се страхуват.
  • Благодаря, приятели. По света има толкова Българии, колкото личности има у човека. Струва ми се.
  • Пак намеси руснаците, безжичен. И да знаеш, че не са само те виновниза дереджето на народа. Вече имате нови " партньори" от тях какво получихте освен либерастия и джендърство?
  • За държавата не знам, но има толкова Българии по света... е, и нито гените са се затрили, и нито българите ще изчезнат. Каквото си пуснеш, това ще ти влезе. Удря ток, от начина по който си подредил думите. Което правиш сега, това ще дойде след столетия.
  • До болка правдиво...
  • Ами, точен си! Но има и причина. Не сме качествен материал. Мисля, всичките. Не сме виновни. Турците (най-вече), но и гърците са унищожили най-качествените и велики български гени. Щяхме да сме най-напред в Европа - спомнете Златният век. А след това са дошли неграмотните и елементарни чалми, по-късно дивите азиатски руски орди, които и досега се опитват да влияят. Всичко лошо в България идва от Североизтока и Югоизтока! Анатема!
  • Лошо управление, самоуправление по-точно. Това я скапва като цяло. И естествено нехайството.
    Всяка дума в есето е много точна.
  • "Опасявам се, че тази територия е свободна. За завладяване." За съжаление - вярно.
Предложения
: ??:??