14.02.2023 г., 23:31 ч.

Дрехите като източник на здраве и самочувствие 

  Есета » Лични
642 0 0
3 мин за четене
Дрехите като източник на здраве и самочувствие

 

За да се разбере значението на дрехите, и по-точно значението на Правилното носене на дрехите, е необходимо първо да се обърне внимание на естеството (или устройството) на човешкото тяло,  и по-специално на кожата и порите на тялото. Порите на тялото представляват именно тези малки отворчета-прозорчета-дупчици през които излизат и влизат с водата и изпаренията вещества. И така, тялото на човека и на животните, пък и на растенията представлява образно казано - като една Тенджера, която ври и кипи, и от тази тенджера се изпарява вода, и заедно с изпаренията излизат вещества. Тези вещества чрез парата срещат по пътя си преградите на дрехите, и дрехите ги задържат откъм вътрешната си страна. И така от вътре на дрехата се трупа влага и вещества, отлично условие за малките живи същества – микробите, а от тях по-нататък се раждат и паразитите. Същата е логиката и със завивките на леглото. Ето защо е правилно след 4-6, най-много 8 часа да се сменят дрехите, за да съхнат, за да просъхват от тези изпарения, - и същото е със завивките, не бързайте да спрягате одеялото, за да е подредено леглото. Напротив, одеялото, което е било в съприкосновение с тялото трябва да се сложи не-сгънато на проветриво място да съхне, а дрехите, с които сме спали да се обърнат обратно, да съхнат и да се дезинфектират от въздуха. Същото се отнася и за всички дрехи, които са били на тялото ни през деня, - като си дойде в къщи (след работа, примерно) човек трябва да се преоблече, като се минат 5-6 часа - пак е желателно - преобличане.

Всичко казано дотук за дрехите, в особена степен се отнася за Краката, те най-много се загряват, натрупват най-много отпадъчни вещества и се нуждаят най-много от често проветряване, от събуване боси, за да отхвърлят част от микробите, и вредния натрупан потенциал. Краката трябва да се проветряват поне 3-4 пъти на ден, и евентуално да се сменят, или обръщат наобратно чорапите. Не смятайте за неправилно да обръщате дрехите наобратно, даже ако нямате други дрехи в момента на разположение, временно да ги облечете наопаки, - това е също начин да се дезинфектира вътрешната страна на дрехите, които са били дълго време в контакт с изпаренията на тялото. Като постъпва по указания начин човек ще се бори с микробите и вредните потенциални натрупвания, и ще подобри самочувствието си. А пък, ако се научи поне един път в деня да се облива със студена вода частично или напълно, това ще му бъде плюс по посока –  към възвисяване на духа и удовлетворение на душата. Тук може да се вметне и това – каквото значение за тялото има преобличането, такова значение за храносмилателната система има разтоварването на храносмилателната система от храна, и - може да се препоръча за всеки човек, особено след 30 г., пред ден, или през два да не се храни до вечерта 18-19ч.

Здравето без усилия и мерки не може да се поддържа на ниво, защото материята има постоянен стремеж да върви надолу, а Духа – нагоре, и човек фактически трябва да стане един Постоянен Сизиф, да бута камъка нагоре, а той като се спусне, пак да го бута без отчаяние и с ясно съзнание, че това е в реда на нещата.

В контекста на казаното, препоръчвам това, което и аз самият правя - нека всеки човек да не се лени да се Преоблича, Облива с вода – поне краката и поне един път да ги проплясква, значи за кратко време да ги промива-облива със студена вода, да ходи бос както може и където може, и да търпи известно време без храна – и всичко това - в името на своята свежест, бодрост-радост.

Тежка е царската корона – но ако ви е много тежка – носете поне шапка. Ура.

Лесничея 14.02.2023 г.

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??