20.09.2008 г., 7:51 ч.

Има ли край път без изход? 

  Есета » Философски
2636 1 9
 

    Има ли край път без изход?

 

    Попадаме в задънена дилема или в някой заплетен душевен лабиринт. Чувстваме се изгубени. Времето като че ли поема обратен ход. "Без изход" - привидно понятие ли е? "Без изход" - не означава ли край - смърт? Непоправимите оптимисти, към чиято категория мисля, че се причислявам и аз, казват: "Винаги има изход." И започваме да го търсим. Енергията ни придобива космични размери. Трудностите предизвикват. Неочакваните обрати могат да сринат до основи граденото с години. Но освобождаването от негативната нагласа и от склонността да съдим другите уравновесява настъпилата дисхармония. Няма граници в мислите ни. Единствените ограничения си налагаме ние. Не ни е нужна сложна философия. Трябва да вярваме в благоприятния изход, да не се отказваме да търсим решение, да знаем на кого да разчитаме. (Предимно на себе си.) Да подхранваме стремежа си към нови знания и умения. Да сме отворени за новото, което смело чука на вратата ни. Да можем да махнем пренебрежително понякога с ръка на логиката. Някъде бях чела: "Когато нещата отидат по дяволите, ти не отивай с тях..." Ами, наслука! Изходът е в съзнанието ни.

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Въпросът не си струва обсъждането. Понякога има изход, понякога няма. Зависи от самия проблем и от гледната точка.
  • Когато корабът потъва най-близката земя е...дъното.Да плуваме напред!Към сушата! Поздрави!
  • То да отидеш "по дяволите" също се иска смелост
    По добре е да останем със себе си!
    Зареди ме с позитивно!Благодаря ти!
  • Единствените ограничения си налагаме ние.
    * * *
    Само колко си права...! Най-трудното е обаче да го осъзнаем, да го осмислим и... да се променим!
    Поздрав!
  • "Да сме отворени за новото, което смело чука на вратата ни."
    Поздравления, Павли!!!
  • Когато нещата отидат по дяволите, време е за Възкръсване!
    Поздрави за есето!
  • Е, това е!!!
    И за мен така стоят нещата. Сякаш си прочела в ума и душата ми
    Финалните изречения наистина спират дъха!
    Браво, момиче мило, в десятката си!!!
    Благодаря ти за насладата - за мен, когато чета такива есета, е празник!!!
    Прегръдка!
  • Имаше един афоризъм, че от всяко безизходно положение има поне два изхода. Може и така да е.
  • Съгласна съм с написаното. И според мен винаги има изход, а и в повечето случеи той е пред очите ни. Но понякога човек дотолкова си е повярвал в каква безизходица с намира, че не го вижда.
    В една книга бях чела, че всяко наше преживяване е плод на нашите мисли, т.е нужно е само да се научим да бъдем позитивно настроени, което също не е лека задача
    поздрав!
Предложения
: ??:??