20.01.2009 г., 20:37 ч.

Има ли трайно щастие? 

  Есета » Философски
2604 1 6
1 мин за четене
 

Търсил един човек щастието, търсил го и всеки път, когато мислил, че го е намерил, то се изплъзвало между пръстите като пясък. Дали щастието е в това да  имаш дом, семейство, здраве, работа, която да обичаш,  да се чувстваш удовлетворен от това, че си полезен на някого? Дали щастието е повече в това, което си получил или в това, което си дал? Дали то е в предметите или в хората около теб? Дали е извън теб или в теб? Дали е в мислите, в казаните думи или постъпките ни?

         Според мен истински щастлив е любящият човек. Този, който може да обича с чисто сърце близки и познати, и не толкова близки, да обича враговете си (това е трудно за разбиране), да прощава, да не е злопаметен. Да бъде милосърден, състрадателен и най-вече смирен. Защото гордостта е погубила мнозина. И странно... любящият човек, колкото повече раздава от любовта си тя не свършва, а напротив увеличава се, става по-силна и някак си заразителна. От доброто си сърце човек може да раздава добро съкровище, а от злото сърце... Щастието не идва отвън, а отвътре! Трайното щастие идва от безсмъртната и Боголика душа на човека.

Защото „Царството Божие вътре във вас е!".

Трайното щастие клони към безкрайност и вечност... И това не е утопия.

Първо трябва да потърсим в себе си Царството Божие, а всичко останало ще ни се придаде. И вярата в това  ни спасява от доста разочарования в този живот!

                   „Колко спазми на сърцето, за да си добър

                   във този свят за злите обзаведен...

                   Колко сила пряко сили, за да се постигнеш

                   съвършено слаб и беззащитен!"

          Стихчето на Блага Димитрова е показателно за това, че добрият човек в очите на злия е слаб и беззащитен. А всъщност не е така... За да си добър са нужни огромни усилия на волята и смелост!

           

© Александра Сергеевна Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много добро!!! Трайно щастие няма, то е кратък миг.
  • Дам, alsako.. съгласна съм с теб!
    Щастието е измислено, но пък всеки си има различна представа за него..
    Така че, дали го имаш или не, това опира до въпроса какво разбираш под "щастие"!
    Иначе есето е страхотно 6+
  • хубаво е
  • "Щастието" е измислена думичка от хората и за хората.
    Претижанията на света, какво ме ползват ако не съм намерил Божието Царство!?
    Стремеж да бъда свят и добър, а всичко останало Бог ще ми прибави.
    Да, нужни са огромни усилия, но без тях се сливаме с безбожността.
    Изборът е за всеки!

    Харесвам есето ти!
    Поздрав!
  • Много точно написано.
  • Харесва ми! Както всичко друго, което си написала.
Предложения
: ??:??