3.11.2007 г., 12:44 ч.

ИМАМ ЛИ БЪДЕЩЕ 

  Есета » Социални
2856 0 7
2 мин за четене
 

ИМАМ ЛИ БЪДЕЩЕ ?

 

            Бих могла да започна  така:

            Казвам се еди-как си и съм на еди-колко си години. Студентка съм еди-къде си и след като завърша образованието си искам да започна работа еди-какво си. После започвам да се оплаквам колко труден е станал животът, как хората едва смогват да свързват двата края, какво кара младите да бягат от България и да мият мръсните чинии на целия свят и, повярвайте ми, щеше да стане една доста прилична биографична историйка.

            Но когато прекарваш по-голяма част от времето си в инвалидна количка, когато чакаш някой да ти подаде чаша вода или да те заведе на лекции, когато пиенето на кафе с приятели е едва ли не единственото ти развлечение  и то случващо се толкова рядко, перото просто отказва да пише за такива банални неща.

            Сега, седейки зад белия лист, си мисля какво действително бих могла да върша. Не какво бих желала, а какво бих могла. Защото, както казваше Хайтов, едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш. И си задавам простичкия въпрос: "Имам ли избор?" Простичък ли казах? Боже мой, какво му е простото на въпрос, който формулира в себе си  бъдещето на едно приковано към инвалидния стол двадесет и три годишно момиче, синтезира неговия живот от тук насетне? И изведнъж "простичкият" въпрос се превръща във фундаментален. Поне за мене.

            И така, имам ли избор? Какво умея аз, какво бих могла да върша? Честно казано, не много неща. Но, ако съумея да развия това, с което се справям долу-горе добре, да се доусъвършенствам, струва ми  се, че бих успяла. Длъжна съм!

            За какво всъщност иде реч?

            Мисля, че долу-горе мога да се справям с компютъра. Нали затова съм учила в колежа. Вярно, трудно ми е, даже доста ми е трудничко, но ако има нещо, което най-много ценя в себе си е, то е, че съм страшно упорита. Което означава, че ще успея, ще се справя. И че с малко повечко шанс работа в някой малък фирмен офис или администрация би могло да бъде някаква реализация. Не е лошо! Но има една друга тръпка в мен. Нещо, което, няма да скрия, ако бих се справила, бих го нарекла „Моята реализация".

            Журналистка!

            Ето я целта, трудна, но не и неосъществима. Разбира се, не мога да си представя да хукна с микрофон или касетофон да правя репортажи, да питам този или онзи какво мислите за еди - какво си или какво ще кажете за еди-кое си... Макар, че защо не? Сигурно няма да съм единствената журналистка в инвалидна количка. Но журналистите не са само репортери, нали? Могат да са говорители, например. Могат  да са редактори, могат да са публицисти. Сигурно в това есе няма да формулирам точно идеята си. Не е и нужно. Но мога да си позволя точно тук да пофилософствам малко, малко да си помечтая. Поне това мога.

            И го направих!   

 

 

 

© Кремена Желязкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • нещата са в теб

    не ги търси извън себе си

    поща
  • Можеш да постигнеш всичко,което си поискаш.Погледни в себе си,виж какво искаш да станеш наистина,отвътре и то няма как да не се случи.Успех.
  • Боже, миличка, пиши, толкова
    добре се справяш, а от мен имаш
    стискането на палци!И мислено съм с теб!!!!
    ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!!!
  • Здравей, мило момиче. Чудесно есе си написала! Ти ще постигнеш целта си, сигурна съм. Не знам какво учиш, но ти вече пишеш много по-добре от мнозина писачи от вестниците.Вярно, много трудно ще ти бъде, но щом си упорита, ще успееш, а дано имаш и късмет. От теб ще стане журналистка, това ти го казвам аз - един читател!
  • Някой /в момента не се сещам/ е казал : "Целта не се постига с бързане - важно е да не спираш"
  • Добре дошла и от мен!!!
    Понякога наистина е трудно, но не и невъзможно! Ти сама си стигнала до този извод. Пожелавам ти успехи!
  • Поздравления, Креми!!!
    Човек трябва да има мечти. Да вярва в тяхното сбъдване. В нашата държава за хора в твоето положение е доста трудно, но...
    Нали знаеш, трябва да имаме вяра в едно по-добро утре.
    Добре дошла и успех!!!
Предложения
: ??:??