25.08.2008 г., 7:28 ч.

"Истината боли." - клише или... 

  Есета » Философски
4943 1 11
1 мин за четене

 

    "Истината боли." - клише или...

 

    Истината често е неудобна. Полазват ни студени капки пот, когато си знаем някой парлив момент около живота и не искаме той да излиза наяве. Когато някога сме лъгали, не сме си давали сметка, че като изплува истината, всичко ще е много различно. И тогава ще изпадаме в ситуации, които не сме предвиждали. Затова колко пъти премълчаваме фактите... само и само да си спестим напрегнати моменти. Някои пък си търсят оправдание за спестената истина. Но то понякога може да бъде по-смазващо от самата нея! Тук се сещам, че народът мъдро се е произнесъл: "Който иска нещо да си спести, нищо няма да му бъде спестено." В нощната тишина те чегърка всяка премълчана мисъл... Не ти дава покой и всевъзможни страхове изпълват пространството. Популярният израз "благородна лъжа" не заменя спокойствието ти, нито истината...  Усещаш напиращата лавина от последствия, когато събереш смелост да си признаеш нещо... И самият факт, че няма да имаш контрол нататък, пили до ужас оголените ти неврони.

    Истината е удобна само за онзи, който не иска да я пренебрегва. Тогава тя става не само удобна, но и вдъхновяваща...

    В крайна сметка никой не може да устои на истината. Тя винаги предизвиква.

                                 

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Така е винаги трябва да се казва истината поздрави
  • Истината си е истина - понякога боли, понякога - не, но мисля, че се случва много рядко, освен ако не е лъжлива... ако има такава, кой знае, може би е просто красивата лъжа, в която искаме да вярваме...
    Поздрави!
  • Тема за дълго, дълго мислене...
    И още по-дълъг разговор. Може би, защото толкова малко и рядко мислим за истинските неща в живота...
    Поздрав!!!
  • "Истината е удобна само за онзи, който не иска да я пренебрегва. Тогава тя става не само удобна, но и вдъхновяваща...

    В крайна сметка никой не може да устои на истината. Тя винаги предизвиква."



    Дано за все повече хора истината е удобна и вдъхновяваща...

    Поздравления, че успяваш да предизвикаш да се замислят и тези, за които тя е неудобна!
  • "Някои пък си търсят оправдание за спестената истина. " От вчера чета есето и се замислям за себе си. Ти винаги си ме карала да мисля.
    Сега се чувствам свободна, просто свободна.
    Искам да ти благодаря за всичко, за думите, за редакциите, за всичко!
  • Истината? Страхотна тема!!!
    За всеки Е своя...или чужда. Като Горгона с най-малко две глави.
    И коя е истината за истината?
    ________________________________
    Поклон Павли!!!
  • Истината във всеки случай е безценна
  • Мога само да повторя -кратко и ясно
  • Кратко и ясно - това е истината за истината!
    И никой не може да и устои!
    Поздрави, Pavli!
    За мен бе удоволствие да прочета!
  • Така е! Точно си го казала! Поздравления, Павли!
  • Харесвам разсъжденията ти!Мъдра и силна жена си!Прегръдки,Павли!
Предложения
: ??:??