20.12.2007 г., 23:18 ч.

Изкушенията и капаните на властта 

  Есета » Други
7686 0 5
1 мин за четене
Изкушенията и капаните на властта

 

С всеки изминал ден животът ни става все по-скъп и все по-труден. Всеки се стреми да бъде колкото се може по-добре, да живее колкото се може по-пълноценно, да бъде колкото се може по-добър във всичко. Тези наши стремежи понякога ни тласкат към нещото, което ни кара да слезем по-долу оттам, откъдето сме тръгнали.

За съжаление за повечето хора думата "власт" означава пари. Т.е. човек, който разполага с не малко пари, може да властва над другите, които нямат това средство. Такива хора се възползват от хора, които имат огрaничени възможности и се нуждаят от пари. Така млади, умни и хубави момичета започват да продават телата си; момчета да се забъркват в не чисти сметки; други дори стигат и по-далеч - започват да се занимават с наркотици, впоследствие започват да ги употребяват; започват с дребни кражби, докато стигнат до големи обири; започват с побой, докато стигнат до хладнокръвно убийство и т.н.

 И защо всичко това?! Заради пари, само за пари и пак заради мръсните пари, които изкушавайки всеки, го карат да продаде душата си, да предаде себе си и близките си, кара го да престане да живее, защото да живееш, означава да имаш мечти, цели, някой, за когото да се бориш с живота и заради който да живееш. А сбъркаш ли пътеката, по която си тръгнал, тя ще те отведе само и единствено надолу. Защото поемайки по грешния път, ти се превръщаш в друг човек, ако може изобщо да се нарече човек. Тръгнеш ли, връщане няма, продължаваш нагоре по пътеката и в същото време надолу в живота си.

Но всеки прави сам избора в живота си и сам преценява накъде да тръгне. Така че преди да направиш крачка напред, първо помисли накъде си се запътил и тогава продължи или се върни, докато още си на кръстопътя, защото от тази крачка зависи всичко. Изкушението е голямо, но не бъди лаком, всичко с времето си. По-добре малко по малко, но завинаги, отколкото всичко от един път, но за миг.  

© Мариела Тихоловска Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Напълно съм съгласна.Най-грозното нещо на света е стремежът да трупаш безогледно все повече и повече пари,без да те е грижа дали не нараняваш някого със стремежа си.смятам и че парите съвсем не купуват всичко.Има видове глад,които не могат да бъдат утолени с пари.Понякога човек просто трябва да спре.
  • Наполитано,не мисля,че категорията ,,морал`` е нещо абстрактно и на предизвиканото насилие,независимо дали е от отделния човек или от институция, трябва да се отговори по същия начин. Въпреки че търпението е нещо, което си има граници, все пак не бива да слизаме до нивото на тези, които не одобряваме, защото по този начин плюем върху себе си. Мисля,че обществото в което живеем е толкова манипулирано, че образно казано - светлината в тунела вече не се вижда. Може да прозвучи твърде негативно, но ми се струча,че нещата в глобален аспект се движат в тази посока необратимо.
  • BORN (Стефан Исаков) Съгласен...до някъде. Не само средства за посрещане на нуждите НИ но и науждите ИМ. Говоря за...да вземем за пример "Топлофикация" Онези които се държат като пладнешки обирджии без никакъв срам а даже са нагли. Аз със жена ми ще мога да се разведа в тази дъжава но с топлофикация не мога. А когато те обират без никаква милост и на теб ти идват понякога идеи да се държиш така за да оцелееш. Ти не им искаш услугата, не им ползваш услугата а те ти викат --> кво от тва ПЛАЩАЙ! За какво? Ако имаш парно ще плащаш по- малко това е тяхната милост, а ако нямаш ще плащаш повече от другите дето имат. Абсурд който само в държава МАЩЕХА може да стане. Ами как тогава да ми стигне мизерната заплата за да изхраня семейството си като трябва да храня и техните и то через РЕКЕТ. Ами как да стане. После за морал ще си говорим... Не ще си продават телата момичета, не ще се правят мръсни сделки ит.н. Така ни принуждават, ама и ние нали сме си роби - приказваме си само по седенки и плюем, а не вземем камъни и дърве и да им счупим главите. Ма нейсе - пак като зомби стиснали червената бюлетинка вървим към урните и бълнуваме -- БСП, БСП ,БСП - майната им...........
  • Адмирации,Мариела ! Не зная на колко години си, но разсъжденията ти са на мислещ човек. И то мислещ с морални категории. Мога само да добавя към казаното по-горе, че е добре човек поне веднъж месечно да посещава гробовете на близките си или просто гробищата, за да осмисли пребиваването си на този свят и да осъзнае, че парите не са целта на живота, а само средство за посрещане на нуждите ни. Нищо повече.
  • Хубаво е, но можеш и още по-добре малко, като шаблонно ми звучи всичко това, но поздравления все пак Мимси.
    Поздрав
Предложения
: ??:??