10.10.2015 г., 20:17 ч.

Как ще живеем ако..? 

  Есета » Философски
2157 0 6
2 мин за четене

Как ще живеем ако не гоним Измамата?

(теза)

  

 

     Този въпрос може много лесно да стане еднозначен с въпроса: "Как ще живеем ако не търсим щастието?". Казано по този начин, щастието ни може да се окаже една голяма измама, една илюзия, която ни заблуждава, че сме вече по-пълноценни личности. Може и да е така, но за кратко и тогава тази наша химера за съвършенство умира. Умира нашето Спасение. Такива "спасители" понякога ни водят към неизбежна гибел. Затова не трябва да гоним Неистинското. Трябва да се оставим на търпението, защото всичко, което ни е необходимо, ще се появи в нашия живот, независимо дали тогава ще е прекалено рано или прекалено късно.



"Несъществуващото 

ще споходи всичко съществуващо."

Лао Дзъ



П.П. : Благодаря за вдъхновяващия цитат, Мисана! 


© Княгиня Нощ Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, Велин!
    Мнението ти чудесно допълва моята теза. Харесва ми начина, по който мислиш.
    Благодаря ти още веднъж, че отдели време и прочете! Поздрави!
  • Тони, тази теза ми хареса много и ме заинтригува. Имам огромно, ама супер огромно мнение, подплътено с 10 страници доказателства и разяснения, защо едни хора тъсят и действат чрез измама, а други търсят щастието и се уповават на него. Сигурен съм, че би ти било интересно, но не е уместно. Иначе си права за всичко. И за търпението - също. Обаче човешкият мозък така е устроен, хормоните при всеки се отделят неравномерно и т.н., че е невъзможно всички хора да са еднакви. Ти сигурно знаеш, колко малко хора са способни да проявят търпение и колко много проявят агресия, защото се чувстват застрашени. Това пак идва от физиологичните процеси в организма, които при всеки човек протичат различно. Видовете темперамент, които уж са психическа устойчивост, всъщност зависят от физиологията. Ох, спирам... Поднесла си прекрасна теза, аз просто накратко се опитах да обясня, защо се получава така.
    Поздрави и прекрасна нощ!
  • Трогната съм, Мисана!
    Благодарна съм ти за скъпите думи! Благодаря и за линка!
  • Мерси за хубавите пожелания, Тони! Ти си една фина, интелигентна и възпитана млада жена и това ти прави чест.

    Това е от мен по темата за холографската вселена и Измамата:

    http://vbox7.com/play:e0688a5c4a
  • Благодаря ти за високо съдържателния коментар, Мисана! Много интересни позиции извеждаш, а тези книги обезателно ще бъдат прибавени към списъка ми! Благодаря ти още веднъж, че прочете!

    Пожелавам ти красива неделна вечер!
  • Това твое есе, Тони, е ценно с изключително важните въпроси, които поставя. Въпроси, които не могат просто да бъдат отминати с мълчание. И един сериозен коментар /при всички случаи/ би го надраснал като обем. Древноиндийските учения постулират, че в основата на целия наш свят лежи една голяма Измама. Една голяма Илюзия, наречена от тях Мая. На по-модерен език тази Мая е известна още като Матрицата или Холографската вселена /тук горещо припоръчвам книгата на Майкъл Толбот с едноименно заглавие/. Идеите на холографската вселена се приписват на физика Дейвид Бом и на неврофизиолога Карл Прибрам. Така погледнато на нещата, всички ние сме елементи на Голямата измама. Да изгоним измамата, ще рече да изгоним себе си. Защото самите ние сме измама. С това гонене на "духовете на измамата" се занимават всички религиозни учения. Нирваната на будизма представлява именно това - окончателното изгонване на Измамата. Въпросът за Щастието е тясно преплетен с този за Измамата. Щастливи сме на морския бряг или край някое красиво планинско езеро под дивен връх, припичайки се безгрижно на слънце. Щастливи сме при успешно реализиран творчески акт, но предполагам, че не визираш това временно щастие, а Онова - трайното.
    То идва с прогонването на Измамата. Или пък самото То дошло като "шестица от тотото" е в състояние да прогони Измамата. Все сложни въпроси, с досега не даден от никого окончателен отговор.

    Поздравление за есето и хубава неделя!
Предложения
: ??:??