7.02.2007 г., 20:36 ч.

Лицемерието-път към успеха 

  Есета
16927 0 8
2 мин за четене

 

                                               Лицемерието-път към успеха

                                                                       (есе)

Лицемерието е едно най-лошите качества, на което, за жалост, често ставаме носители. Лицемерието, във всичките му форми, служи за да носи дивиденти на човека, който го прилага. Това най-ясно личи в случая, когато се употребява, за да се издигне някой.

            В такъв случай имаме човек, който си дава вид, че е необходим,  удобен, ценен.

Всичко това прави, за да запази добрите си позиции(ако въобще ги има)пред субекта, от който е зависим и ако е възможно, да се издигне още повече.

            Лицемерието е доста разпространено явление, завземащо все по-голяма територия. Каква е причината за това? Такава е природата на човек, че той винаги се стреми да се издигне. Все пак никой не иска да живее в мизерия. В това да прогресираме материално няма лошо. Лошото е, че понякога не се спираме пред нищо. Лицемерието с цел успех се превръща в неотменна част от живота на една голяма група от хора. Характерното за него е, че засяга всички слоеве на обществото. Среща се както сред подрастващите, така  и сред хората в напреднала възраст. Широко разпространено е мнението, че по високите “етажи на властта” лицемерието като средство за успех, се е установило най-трайно. Не че сред обикновените хора го няма... Постоянно ставаме свидетели на скандали в сферата на политиката. Един ден някакви хора се прегръщат като първи приятели, а на следващия ден ни показват какво означава човек да е звяр за човека. ”Защо се получава така?”е въпросът, който логично бива задаван. Защото някой е сложил маската на честен, почтен, с добри намерения човек. След като е постигнал целта си, или вижда, че няма начин да се издигне, лицемерът престава да се представя за човек какъвто не е(нещо като при любовта). На показ се излага истинскотo му лице, което е пълна противоположност на показаното преди това.

            Лицемерието, като път към успеха,  днес се е превърнало в начин на оцеляване.

© Красимир Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • по-скоро се случва маската, когато я носиш прекалено дълго, да се срастне с теб...
  • Рано или късно, маските се свалят, защото, когато ги носиш прекалено дълго, започват да тежат. Тогава осъзнаваш, че те са фалшивата част от теб. Аз не приветствам лицемерието!
    Бъдете истински!
  • аз мисля че лицемерието е и начин за оцеляване, но и начин на самоунищожение, зависи от много неща.
    хубаво есе
    поздрав
  • Всеки е лицемер.Да,така е,текста ми няма структура на есе.Това са просто нахвърлени мисли.Колкото до това,че ти прилича на вирус-,радвам се.По принцип като пиша търся по нестандартен,интересен и дори забавен начин да предам мислите ми.Веднъж в есе на тема "най-великият човек" бях писал за Наполеон и го бях описал като "онзи,фрацузинът,с биреното коремче,смешните панталони,често рисуван със забавна шапка...".След като разбрах,че това се харесва все това правя.Важно е да е интересно и забавно-това е моето мнение и се старая да пиша по този начин.
  • "Лицемерието е доста разпространено явление, завземащо все по-голяма територия."- ъъъ,я пак? Текста ти е доста кратък, има нужда от повече аргументация и ПРИМЕРИ - всяко есе има нужда от конкретни примери, за да бъде качествено и добре обосновано! А за лицемерието има колкото ти душа иска - от политика до история и шоубизнес - Буш е лицемер, Хитлер е бил велик лицемер и манипулатор..Ето, замисли се, лицемерие плюс манипулативност, тези двете работят заедно На места имам чувството, че си описал някакъв вирус:"Среща се както сред подрастващите, така и сред хората в напреднала възраст." Иначе пишеш добре е ще станеш още по-добър. Но разширявай мислите си. Правя си труда да пиша всичко това, защото и ти си дал коментар на моите неща, за което благодаря!
  • А да,природата,забравил съм
  • Темяата е актуална. Есето не дава отговор каква е природата на лицемерието, но достига до неговата двойственост - интуитивно. Тази тема е плодотворна за разработване.
    Поздрав!
  • Точно това е едно от слабите ми есета,на съвсем ниско ниво.В 10-и клас съм го писал и на него имам 4.50,но може би реалната оценка е по-ниска.Докато го публикувах,забелязах някой недостатъци и ми дойдоха доста идеи да го подобря,но реших да си остане автентично,на примитивно ниво,затова поправих само правописните грешки.Надявам се да ви хареса Ранния Краси
Предложения
: ??:??