7.10.2016 г., 19:46 ч.  

Малко за ведическия календар – практически аспект 

  Есета
721 0 0
2 мин за четене

 

Нашите предци са имали друго ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕ – друга продължителност на ЧАСОВЕТЕ, СЕДМИЦИТЕ, МЕСЕЦИТЕ – и това без съмнение е било свързано с тяхната култура, и още по-важно с техното СВЕТОВЪЗПРИЕМАНЕ, с чувствата, които са имали във връзка с бита, ежедневието и битието; това е било свързано и с техните богове, а по-точно с нашите предишни богове – това е бил РАЗЛИЧЕН СВЯТ. Този, които би желал да влезе и да живее в този свят – може – ако в личния си живот започне да си служи с ТОВА времеизмерване, с други думи с времеизмерването на нашите ПРЕДЦИ, а то датира не от няколко хиляди, а от СТОТИЦИ хиляди години ако не и повече…

 

Седмиците тогава не са били седмици, а те са били наричани НЕДЕЛИ и броя на дните в тези недели – или ДЕВЕТИЦИ  -  е бил 9 . Третия, седмия и деветия ден са ПОЧИВНИ дни. Седмия ден е за пост – с намалено хранене. Моя ритъм лично е: 1-вия, 3, 5, 7 и 8-мия ден с намалена дажба ядене – елементарна закуска (или само кафе)  + добра или нормална вечеря, а 2-рия, 4, 6 и 9-тия ден с добро хранене ДВА пъти в деня - и за мен подобен ритъм на хранене е приемлив и ДОБЪР, така е много интересно и полезно за здравето… И това ми позволява лесно да измервам деветиците...

 

Названието на 9-те дена е: понеделник, вторник, тритейник, четвъртък, петък, шестица, седмица, осмица, неделя.

 

Денонощията пък по ведическия календар се са с продължителност 16 часа и НОВИЯ ден започва в 19 часа вечерта, и това е много интересно също, а часовете са по 90 минути – времето започва да тече по друг начин… По ведическия часовник 19 часа вечерта е 16 часА; 1 часа по сегашния е 4 по ведическия; 7 часа сутринта - 8 часА по ведическия; 13 часа през деня - съответно 12 часа ведическо време.

 

Месеците пък са по 41 и 40 дена през един – общо ДЕВЕТ месеца. Годината (или лЕтото) по ведическото ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕ започва на 21 септември в 19 ч. – около есенното равноденствие. Названията на месеците са:

 

  • Рамхат — месец на божественото начало (41 дена),
  • Айлет — месяц на новите дарове (40 дена),
  • Бейлет — месяц на бялото сияние и покоя на света (41 дена),
  • Гaйлет — месяц на виелиците и студа (40 дена),
  • Дайлет — месяц на събуждене на природата (41 дена),
  • Eлет — месяц на посевите и наричанията (40 дена),
  • Вейлет — месяц на ветровете (41 дена),
  • Хейлет — месяц на получаване на дарове от природата (40 дена),
  • Тайлет — месяц на завершека (41 дена).

Засега това е, и (със сигурност) ще има допълнение, тъй като  информацията по въпроса е много по-обширна.

 

Лесничея                                                  07. 10. 2016 г.                                                                     

 

 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??