1.06.2010 г., 12:14 ч.  

Масаж и пранаизиране на лицето, очите, ушите, зъбите и главата. 

  Есета
2408 0 0
13 мин за четене

 

Упражнения

Масаж и пранаизиране на лицето, очите, ушите, зъбите и главата. Птичите упражнения

 

Има упражнения за енергетизиране (пранаично зареждане) и одухотворяване на лицето, главата, очите и ушите. Това е много важно за одухотворяване и енергетизиране на съответните удове и като следствие за ТЯХНОТО здраве. Лошо ли е години наред да не го боли човека гърло, зъби - да вижда добре, да работи мозъка му и т.н. - това се постига с тези упражнения.

 

I.         Масаж и одухотворяване на лицето**


В това упражнение са включени и словесни формули, които имат съответно психологично въздействие.

  • Поглаждаме челото с дланта на лявата ръка (отдясно-наляво) и после с дясната длан отляво-надясно и казваме мислено: “Нека да разбера свободата и истината.”
  • Притискаме двете очи с възглавничките на двете длани (с меката част в основата на съответните палци** на двете ръце) и казваме: “- да разбера красотата  и свежестта.”
  • Поглаждаме отгоре надолу по хребета Носа последователно с едната и другата  ръка и продължаваме да говорим на Господа: “- разумността и мъдростта.”
  • Поглаждаме двете затворени устни с палците  на лявата и на дясната ръка с плъзгащо движение от единия до другия край – отдясно-наляво и отляво-надясно, и казваме: “ - благостта и любовта.”
  • Последователно с лявата и дясната длан, с възглавничките на палците  притискаме брадичката, а с осемте пръста (по четири от всяка ръка) притискаме областта на венците на предните долни зъби, после разделяме ръцете и едновременно от двете страни на долната челюст натискаме областта на венците на кътните зъби и “мъдреците”, после преминаваме с натиска на горните кътници и “мъдреци” и свършваме (затваряме кръга) на предните горни зъби с осемте пръсти. Тези енергични масажни движения се извършват и се казва мислено: “- да разбера волята и правда.”
  • Следва едновременен лек, поглаждащ масаж с двете ръце с палеца и показалеца на горната част на ушите. Това е “умствената” част на ушите и казваме: “Нека да бъда разумен”.
  • После масажираме леко и кратко средната част на ушите, която се отнася до емоционалността, и казваме: “- положителен в чувствата си”; И накрая масажираме и леко или по-силно издърпваме долната, месеста част на ушите и казваме: “- да бъда здрав и желая здравето на всички хора!”
  • Покриваме едновременно с двете си длани купола на главата, като дланите едва докосват косата и казваме: “Нека косата ми гъсто и добре да расте”
  • Съединяваме десетте пръста върху веждите, поглаждаме веждите от съединителния им център срещу носа до края им в двете посоки съответно, и казваме: “-веждите ми добре да растат и ясно да очертават границите между световете.”
  • Слагаме пръстите на дясната ръка върху дясната част на челото и казваме: “Аз желая в дясната част на челото ми да царува мъдростта”, после слагаме пръстите върху лявата половина на челото си и казваме: “А в лявата част - любовта.”
  • Поглаждаме с четирите пръста на дясната ръка лявата страна на носа и казваме: “Нека в лявата половина на носа ми да царува мъдростта”. Поглаждаме дясната страна на носа и казваме: “А в дясната - любовта.”
  • Поглаждаме с дланта на дясната ръка лявата страна на лицето (лявата буза или лявата челюст до брадичката) и казваме: “Нека в лявата страна на брадата ми да царува любовта, а в - дясната (която също поглаждаме) - мъдростта.”

 

II.          Пранаизиране /и оздравяване/ на лицето, зъбите, гърлото, сливиците, ушите и очите

 

Това е дихателно упражнение, при което се поема въздух, задържа се въздуха и пръстите на двете ръце заемат такива затварящи позиции, че по време на задържането на въздуха се създава налягане в съответните кухини, синуси и удове. А това води до енергетизиране и оздравяване.
По време на задържане на поетия въздух големите пръсти (палците) на двете ръце едновременно притискат триъгълните израстъци на ушите в долната част на ушните миди така, че те плътно да затварят отворите на ушите;
В същото време дланите и пръстите са обърнати към лицето. Указателните пръсти полагаме върху затворените клепачи. Средните пръсти слагаме върху крилата на носните отвори и ги притискаме така че здраво затварят носа. Останалите два пръста стърчат или леко се докосват до двата края на устата;
Издававаме напред устните така, че се създава тесен кръгообразен отвор, като че се готвим да свирнем с уста, или като човка на птица;

/Затварящото положение на пръстите може да се заеме и след вдишването./


  • Издишваме и веднага започваме вдишване през създадения устен отвор, като повдигаме брадичката нагоре.
  • Вдишваме до отказ, после енергично притискаме брадичката надолу, притискаме позиционирани вече пръсти (главно палците за ушите и средните пръсти за носа) към съответните им отвори.
  • В тази позиция на задържане усещаме напрежение и налягане в ушите, очите, зъбите и мозъчната кутия. Те в този момент се енергетизират и кръвообливат. Това е смисъла на налягането и напрежението – да събудят клетките и кръвта, а праната от въздуха да ги зареди с енергия.
  • После, пускаме ръцете и издишваме по възможност по бавно. Повтаряме упражнението три до шест пъти.
  • По време на задържане на въздуха ефекта на упражнението се увеличава ако още стегнем и свинтера - мускулите на ануса.

 

Това упражнение подобрява функциите на сетивата: зрението, слуха,  паметта и здравето на зъбите. Енергетизира също и другите телесни центрове и органи.

 **********************************

Птичите упражнения 

Упражненията, които представям по-долу са наречени ги ПТИЧИ, защото наподобяват замаха на крилата при летене.

  •  Заставаме в стойка мирно и без да движим тялото изхвърляме рязко двете ръце не директно напред, а първо назад и после напред и нагоре както /например/ щъркела замахва с крилата си. Не хоризонтално. Не вертикално. А точно в Средата – под 45 или около. И при това главата се леко накланя напред и се оказва между ръцете. И така, това е един замах на крилете на една голяма птица. Ние сме тази птица в случая. След това връщаме ръцете в изходно положение. Повтаряме това движение 6 пъти. И така, освен движението на двете ръце, лекото накланяне на главата (като лек поклон) и раздалечаването на лопатките, и връщането обратно на ръцете, други движения не се правят. Упражнението се прави енергично, но не толкова бързо, а ритмично. Това са шест замаха на крилете на един щъркел, орел, сокол, или на друга голяма птица, която размахва криле.

 

  • Пак в стойка мирно или с леко разкрачени крака изхвърляме под същия ъгъл /45о/само лявата ръка, връщаме я, и веднага след това изхвърляме дясната ръка . Ако приемем движението и на лявата и на дясната ръце за един път, то извършваме това движение 3 пъти.

 

  • Стоим мирно и рязко накланяме главата напред и ръцете са по кантовете – отстрани на бедрата, докато брадичката достигне гърловата ямичка отпред; после рязко, но не грубо издигаме главата максимално назад. Лопатките отзад на гърба се сближават максимално, и  центъра на напрегнатостта става областта на гръбначния стълб, която се намира малко над лопатките в основата на врата отзад. А ръцете при движението на главата назад се разтварят естествено с дланите напред и нагоре, а при повторното движение напред (поклона до ямичката) дланите пак се обръщат към кантовете. Това движение, което цели максимално оросяване с кръв на горната част на гръбначния стълб и шията, се прави 10-тина пъти или поне 3 пъти.

 

  • Пак стоим мирно и както ръцете са по кантовете, без да ги размахваме само рязко ги завъртаме едновременно (усукваме)около собствената им ос - дясната ръка по посока обратна на часовниковата стрелка, а лявата – по посока на стрелката. Едновременно с усукването на ръцете, издигаме раменете максимално нагоре, така че раменете да се притиснат до шията и ключиците приближават ушите. И така, имаме едновременно усукване на двете ръце плюс рязко движение на раменете на горе и ставаме като птица с прибрана шия. После, след като сме задържали за секунда така раменете рязко отпускаме мускулите и раменете и ръцете си се връщат по местата. Това движение се прави 3-10 пъти.

 

  • Заставаме с леко разкрачени крака и ръце по кантовете. После рязко се покланяме, слагайки брадата в шийната ямичка, и едновременно с това събираме пръстите и на двете ръце и ги слагаме малко над пъпа (върху слънчевия сплит). Стягаме едновременно корема и вътрешната част на бедрата. Краката са като вкопани. Съпътстващо, едновременно се свива и свинктера (аналния отвор)И така, обобщавам до тук. Имаме едновременно: 1. Рязко накланяне на главата така, че брадата да дойде в гърловата ямичка; 2. Десетте събрани пръста от двете ръце върху слънчевия сплит притиснати; 3. Стягане на коремните мускули; 4. Стягане на вътрешната част на бедрата на “вкопаните” неподвижни леко разтворени крака. 5. Свиване на свинктера. След като сме се стегнали здраво така и сме подържали известно време, така че тялото да потръпне от напрежение изправяме главата, пускаме ръцете надолу и почиваме. Едно изпълнение на това упражнение  е достатъчно, но може да се направи 2-3 пъти.

 

Принципът на СТЯГАНЕТО И ОТПУСКАНЕТО е основополагащ в тези упражнения и въобще в телесните упражнения, тъй като така се насочват целенасочено КРЪВТА И ПРАНАТА, които захранват съответните мускули, органи и системи.

 

Лесничея                                   28.10.2014 г.

 

--------------------------

Палци** - това са двата най-дебели и основни пръсти на ръцете (и на краката).


**Формулите при одухотворяване на лицето са заимствани принципно от учителя Петър Дънов

    

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??