21.10.2015 г., 19:23 ч.  

Медитацията 

  Есета
1257 0 0
4 мин за четене

Медитацията

 

Пиша за медитацията, както аз я разбирам. До каквото разбиране съм стигнал... Фактически медитацията това е РАЗМИШЛЕНИЕ + съзерцание. Ще опиша най-общо мУдрите, които имат значение за затваряне токовете на ЕНЕРГИИТЕ в тялото и АВТОМАТИЧНО запалват огъня на съзнанието – равномерен огън, когато съзнанието е ЕДНАКВО съсредоточено и отпуснато – и това е първостепенно условие за медитацията. Създава се леко напрежение от мудрата и това напрежение е именно очистващия огън, който организира съзнанието. Мудрата - това е съединение на два пръста на ръката - големия пръст (палеца)  + един друг пръст. Всъщност НИКАКВА друга техника почти не е нужна с изключение на някои съображения, които ще изкажа по-долу. 

 

Да речем свободен е човек, той може да съедини два пръста на едната ръка – и същите или различни ДВА пръста на другата ръка; големия пръст винаги участва в мудрите, а втория може да бъде произволен. Но! Трябва да се има пред вид, че всеки пръст отговаря за различен крайник – ръка или крак – и това СЪОТВЕТСТВИЕ се установява много лесно – като обърнем ръцете с дланите нагоре веднага виждаме това съответствие по следния начин. Големия пръст (палеца) съответства на ГЛАВАТА – като гледаме останалите ЧЕТИРИ пръста, двата КРАЙНИ пръста отговарят на лявата и дясната ръка; за двете ръце, това съответствие е различно: указателния пръст и мизенеца на лявата ръка, мизенеца и указателния на дясната. Представете си, не е трудно. А двата средни пръста /ако разглеждаме само четирите пръста/, пък отговарят на левия и десен КРАК – пак по същия начин се гледа за лявата и дясната ръка. (Това беше само за информация в случай, че е необходимо да се усили потока на енергията към някой крайник. Например, за левия крак ако искаме да усилим енергетичния поток ще съединим големия пръст на лявата ръка с ЛЕВИЯ пръст от средните два, а пък за дясната ръка пръста, който отговаря на левия крак е от средните два левия, или ЧЕТВЪРТИЯ отдясно-наляво, ако се брои големия т.е. безименния пръст.)

 

И така, обясних, че при съединение на големия пръст (палеца) с един от другите четири пръста - при изпълнение на МУДРА - се постига  МЕДИТАТИВНО състояние - и то се появява в близките 3-4 минути. Ако сте в дремотно състояние от това съединение на пръстите, събуждате се. Ако сте разсеян това ВОДИ до съсредоточаване. Ако сте омърлушен, освежавате се от притока на енергия. С една дума – вече медитирате.  Този огън на съзнанието, който палите в съзнанието си чрез МУДРАТА започва да ГОРИ и да изгаря излишното и ненужното, да подрежда, да класифицира нещата в съзнанието. Вие като плувец ту се движите на повърхността, ту се гмурвате по-дълбоко – това няма особено значение къде се движите, защото е само въпрос на ВРЕМЕ, прекарано по този начин, за да дойдете до преживявания и прозрения…

 

И така толкова по техниката. Може да се добави, че скръстени или нескръстени крака няма ОСОБЕНО значение, както и дали човек лежи, седи или стои. Но има значение да не му се спи на практикуващия човек – иначе пръстите се ОТПУСКАТ, разсъединяват, и той почива, т.е. заспива. Но и това не е лошо, само че това вече не е медитация. Та, ако иска човек да медитира, трябва да е отпочинал. Още да кажа. Няма особено значение дали е съединил пръстите на едната ръка само или на двете ръце – просто с ДВЕТЕ ръце е по-интензивен или по-ефективен процеса на горенето, и следователно на размишлението и съзерцанието.

 

На медитацията трябва да се гледа НЕ като на задължителен ритуал, а като на СПЕЦИАЛНА привилегия на съдбата да дойде човек до това съзнание да медитира… Това означава, че когато сте СВОБОДНИ, отпочинали, когато имате време може да строите мозайката НА СЪЗНАНИЕТО – пъзела на мислите, чувствата, стремежите, на извършените в минало неща, на сънищата, идеите, картините на паметта и съзнанието и т.н. Търсете по време на медитацията ПРЕСЕЧНИ, резонански точки... Ще получите ИДЕИ, информации, съзнанието ще стане ПОДПЛАТЕНО отвсякъде - монолитно. 

 

Когато имате свободно време, заемате положението на ръцете – мудрата –, после започвате да гледате близкото минало – ИЗМИНАЛИЯ ден (ама не систематично, в големи подробности, а просто за каквото се сетите) и правите съпоставки с мисли, намерения и прочие неща от вашия ВЪНШЕН (под слънцето), и вътрешен живот - сънища и др.; може да разглеждате картини, ситуации от филми, книги т.н.; търсите през това време СЪВПАДЕНИЯ – къде нещата се скланят в една посока – това е указание какво да правите по-нататък. А когато пък всичко ви е ЯСНО – тогава отидете /мислено/ при която си искате картина, или дом, или местност, или бог, или река, при дърво, и там в тези картини ЖИВЕЙТЕ - мислете, съзерцавайте. Ето това ще бъде близко до медитация…. 

 

В заключение ще кажа, че отлична медитация и общуване с ПОДСЪЗНАНИЕТО се получава, когато човек е на баня - в басейна с топлата вода. Водата намалява земното притегляне, тялото е отпуснато максималко, човек е в ПОЛУДРЕМОТНО състояние - подходящо за медитация. 

 

Друго. Въображаемото или действително ЛЮБЕНЕ е също медитация - мъжа да гали жените, които го искат или обичат - това е реална обмяна на енергии и информация + тренираме въображението и концентарацията си... 

-----------

 

Не разбирайте обаче, че съединението на пръстите е нещо задължително при медитацията; това е просто техника за привеждане в състояние на медитация и за нейното ефективно провеждане...

 

Лесничея                                          23.10.2015 г. 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??