Миг от вечността
В такива мигове истината тържествува. Но истината, човешката, тя е различна, непознаваема. Кога я откриваме, заражда ли се или винаги е била там, ние сами ли я създаваме. Човек все си задава въпроси, но може би най-блажен се чувства, когато не си задава нищо, когато всичко е такова, каквото е, когато любимият е такъв, какъвто е, когато любовта, харесването, обичта към него е такова, каквото е. Човек дава толкова, колкото може. Дай каквото имаш и не чакай нищо. През времето, когато забравяме това се чувстваме наранени, мислим за миналото или бъдещето, мислим за това кое как да направим, добре ли ще е да го направим, а настоящият момент- точно сега- когато колите прелитат, когато човека, с плюшените играчки минава, когато колегите се отбиват, ти къде си? Някъде в миналото или някъде в бъдещето, погледа унил, жестовете унили. Ако можеше щеше да се усмихваш непрекъснато, защото всеки миг е свещен, утре е дар, но Сега е най-големият дар, защото Сега го има винаги и Сега ти трябва да се самоанализираш, да наблюдаваш, да живееш и дишаш. Никак не е лесно, но в това може би се състои щастието. Не в това да си до точно определен човек, в точно определен момент, не да искаш и да очакваш този човек да възбуди у теб определени чувства, да мислиш, че ако не възбужда не трябва да си там… Не! Във всеки от тези мигове „сега” ти живееш и за да е пълноценно не трябва да искаш и да очакваш нищо. Седиш, наблюдаваш, усещаш това, което ти е предложено, това, което е в момента и го живееш без въпроси, без напрежения, без изводи за битието, без нищо. Просто си там, отпускаш се и се оставяш течението да те води. Научи се да не мислиш! Чувството сигурно в началото е като да стоиш на лед и да очакваш всеки момент той да се пропука и ти да пропаднеш. Може би това е проблемът, който поставя дзен. Монасите се учат с години да балансират, за да не загубят леда под краката си. Но средностатистически човек като мен се лута, изпитва болка, загубва равновесие и е пита „Как, по дяволите, попаднах тук и защо правя това, което правя, то има ли смисъл?” В този момент се е отворила една бездна, човека се опитва всячески и бързо да излезе отгоре и да поеме глътка въздух, защото студената вода го задушава… той умира. Ето пред такава ситуация съм аз и пиша, защото в това видях малко спасително въженце, което може и да се скъса, може да е въображаемо, но аз загубих смисъла. А смисълът може би е бил в това да не го търся… Сега, когато се обърках, обаче аз правя и тази „логическа” човешка грешка - да го търся. Ще оставя нещата по течението, колкото и трудно и непостижимо да изглежда в момента, и все някога, някой, нещо в главата ми ще изникне и ще бъда спасена…
© Нещичко Нещова Всички права запазени