16.02.2016 г., 23:25 ч.  

Мисли за празнотата 

  Есета
1103 1 19
1 мин за четене

 

Празнотата е висше състояние. Тя е дуално и  противоположно състояние на направеното - пълното. Няма степен на плътност. Когато се отпуснем, не мислейки за себе си и дишайки чрез люлковата техника "тала-юкта", ни изпълва. Като че ли мигом нахлува през фронта на цялото тяло, подобно на тих и невидим вятър. Най-осезателно това се чувства в областта на бъбреците и сърцето - кръгът "кан-ли".

Хубаво е човек да се изпълва с празнота. Организмът се обновява чрез нея. Много "забравени" неща се възкресяват.
Изпадането в празнота е едно интересно пътуване. Постига се чрез тънка медитация - усещането за себе си, че си нещо между Аз и Той, т.е. особено мислене между състянията - 1-во лице единствено число и 3-то лице единствено число.
Чрез първото от тях ние направляваме споменатато по-горе дишане, което подготвя рефлекторното приемане на празнотата от тялото.
Чрез второто празнотата ни всмуква в себе си. Това е едно много интересно усещане, че тялото ни се ускорява като самолет на писта и бива засмукано от празнотата. Това е и медитацията на "обичайното" тяло, което губи себе си - части без цяло. На следващия етап, минавайки през празнотата, ставаме цяло без части.

Празнотата е най-сладостното бездихание. Пътят към нея, при правилно проведена медитация, минава през бъбречен оргазъм, а после и през парасимпатиков оргазъм.

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Тала Юкта - магията за връщане на младостта! Който може да се изпълни с такава празнота е щастлив! Поздрави!
  • Хареса ми! Поздрав!
  • Много точно го каза, Калиа. В съгласие с древното толтекско учение. "Да спрем света". Точно тук ни помага практиката за работа с празнотата.
  • Благодаря на Аделайд Калтенберг, че оцени високо текста ми! Приятна вечер, Аделайд! Да ти върви навсякъде!
  • Благодаря, Исмаиле! Отлично наблюдение - празният поглед също е пълен, но с...празнота!!! Мерси, че ме посети, оцени и коментира текста ми!
  • Външната проява на тази ,,празнота" понякога е т.н. ,,празен поглед"! Мисля, че това е един от начините за самосъхранение !
  • Благодаря ти за оценяването на текста ми, Анастасия и за хубавите думи!

    Мерси, че оцени, Гавраиле!
  • Василе, Еси, Цеца - благодаря ви за дадените високи оценки!
  • Мерси за уместната забележка, Любомира!
  • Благодаря ти за този коментар и за дадената висока оценка на текста ми, Анелия!
  • дуално противоположно?
  • Рестарт на душата и тялото. Браво Младене, интересен поглед.
  • Благодарен съм на Николай Ватев, Цеца и Валерко, че оцениха този текст! Имайте слънцеслучвания!
  • Прекрасно включване, Марина! Тъкмо повдигате важен въпрос - този за дублирането на функциите на органи, клетки и т.н. , дори и на гени. В привичното ни човешко мислене бъбреците са орган на отделителната система, но какво ще кажете, ако ви разкрия малка тайна - с тях може да чувате до другия край на света - като подслушвача от приказките. А ако ви кажа, че стомахът служи не само за плюскане, а можете да виждате чрез него - до другия край на Земята. Това вече дори и в приказките го няма. Така че не прибързвайте толкова с "ясните" заключения. Благодаря за проявената ортодоксалност и Ви поздравявам с песента на Челентано: confessa.
  • Благодаря ти, Йоана, че прочете и оцени! И се радвам, че ти хареса скромния ми текст.
    Имай хубав ден!
  • Какво ли чудо е тази празнота..., ами клетките - и те ли променят структурата си...!!!
    "Хубаво е човек да се изпълва с празнота. Организмът се обновява чрез нея. Много "забравени" неща се възкресяват."
  • Наистина, съдържателно есе Благодарности и от мен...
  • Благодаря ти за това, че удостои този мой текст с вниманието си, като го оцени и коментира с толкова хубави слова, Елица! Всъщност, позволих си да споделя едно мое лично виждане за празнотата, резултат от определени техники, които практикувах редовно преди време. Така се натъкнах и на двата вида оргазъм. Усещането е невероятно. При бъбречният усещането е, че са наболи и двата ти бъбрека с вила, а от тях се разлива в тялото ти неописуемо силно усещане на върховна наслада, което трае няколко минути. При парасимпатиковия оргазъм летиш в розова мъгла, която те обгръща целия и изпитваш стапящо те щастие в областта на сърцето. Това е специфична работа с Анахата. Желая ти нови творчески успехи!
  • Никога не съм мислила за празнотата в този аспект, Мисана.
    Искрено благодаря за познанията, които ни даваш с това много съдържателно есе.
    Винаги с нещо изненадваш, затова си атрактивен като поет.
    Вдъхновени дни ти пожелавам!
Предложения
: ??:??