26.12.2014 г., 21:24 ч.  

Мисли за Яркостта на бъдещето 

  Есета
1614 3 42
2 мин за четене



Имам само трима велики учители - Минало, Настояще и Бъдеще. За първите двама аз зная всичко, а третият знае всичко за мен!


Често пъти ние търсим чисто земни измерения на божествената мъдрост. А тя е по-скоро свързана с Времето.
Изглежда, че нашият живот и късмет са функция не на това, доколко морално сме живяли, колко труд сме положили и т.н., изобщо не на смислени в тривиалното човешко разбиране неща, а само на самото Време и по-точно на онази негова компонента, която бих нарекъл "Яркост на бъдещето".
Искам да кажа,че колкото по-голяма е "Яркостта на бъдещето ни", толкова по-щастливи ще бъдем и по-щедро дарявани от Небето.
Тежко на онзи, чиято "Яркост на бъдещето" помръкне, пък ако ще да е живял най-праведно от всички на Земята. Господ отвръща лице от него и го оставя в ръцете на Мрака.


И така - нашият живот е функция само на една величина и тя се нарича "Яркост на бъдещето". Блажени са, които я имат - те са зрими за Бога!

________________
Бел. на автора: Това есе съдържа изцяло оригинални мисли на автора.






© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Когато съм чел великия Джек, ти си бил още в коремчето на мама. А това, че му подражаваш в писането е от една страна добре, защото си избрал силен автор, достоен за подражание. Но от друга страна пък е доста зле, защото се самолишаваш от оригиналност. Когато навремето влязох от любопитство в профила ти, първото, което констатирах е, че
    имитираш Джек. Жените, които много рядко биха седнали да четат този автор, защото е твърде мъжки, за да им въздейства, четейки творбите ти си мислят, че четат нещо оригинално и ти се прехласват. А ако знаеха само, колко са далече от истината... Е потупвания и четки от някои винаги ще има. Нали са от звездното селце и от стари приятелски кръгчета. Повече няма да се произнасям по темата за връзката ти с великия Джек. А ако бях като теб, щях да набутвам това наблюдение като отговор към всеки твой коментар. Помисли си само на колко читатели от сайта ще им се отворят очите? Дори ника си заимствал от Джек! Тъжно наистина. Да светиш с отразена - чужда светлина, и да нямаш собствено творческо лице. Това изяжда отвътре и руши нервната система.
  • Приятно съм изненадан от посещението ти, Симо. За много години!
    Пожелавам ти здраве и успехи. Не се притеснявай за Порчев. Не зная какво тежко дело подготвя, но че тежка подготовка извършва е ясно.
    Дано не е само срещу атентаторите във Франция, защото още не са хванати и няма да му платят за защитата.

    Лека нощ и хубав утрешен ден!
  • Благодаря ти, Ванина, за високата оценка и за мъдрия коментар. Пътища много, но - един ни води към Рим! И това е онзи, чиято светлина струи от бъдещето - "най-светлият за нас". Права си!
  • Пътя по който вървим през времето избираме сами и търсим най- светлият за нас, съизмерим с щастието. А пътища много... Поздравления, Мисана!
  • 1. Благодаря, Василе, за подкрепата и за твоята обективна визия! Ясно е, че в лицето на няколко човека от този сайт имаме работа със сериозно отклонение от средностатистическата психическа норма. За логореята не говоря, защото при някои жени тя е съпътстващо явление. Прави впечатление обаче, което и ти отбелязваш, че няма елементарна съсредоточеност върху конкретната обсъждана тема, а по скоро блуждаене в стил "пиян молец" по всевъзможни теми и без дори елементарна подготвеност и информираност по тях. Така се получава винаги, когато едно лице гордо заявява пред цял сайт, че четенето на книги е вредно, а черпи познания предимно от в. Уикенд. Да не говорим за твърдението, че Езотериката е вредна и трябва да се премахне и дори забрани. Бог да ни пази, ако подобен човек бъде назначен на поста министър на образованието, нещо, което в днешна България е, уви, реална възможност в светлината на някои прецеденти. Друго, което ми направи силно впечатление и което бих нарекъл "потурджийство" е поведението на двама души в сайта, по повод споделено мое лично виждане /нямащо нищо общо с публикуваното от мен есе/ за жените. Наблягам на факта, че казаното от мен е било норма на поведение във всяко семейство на високопоставени чиновници /с разбиране за самурайска чест/ в страната на изгряващото слънце и в Китай. И едно типично явление и разбиране (което аз просто споделям /като модел на мъжко поведение/) за двама души /единият - въпросната дама, а другият - служител към Ломския съд/ се оказа нещо нечувано и светотатствено.
  • Пак ще се извиня към домакина, че ще отговоря тук...
    geridi (Гергана Димитрова), ти печелиш приза за шилото на този сайт
    от къде изваждаш тези "..че жена ти не трябва да се храни на една маса с теб и да обсъждате заедно как е минал денят, например..." или много на дълбоко си проникнала в "Мисли за Яркостта на бъдещето" или просто за спортната страст да се спори, дори и да няма връзка с написаното
  • Тук, с извинение към домакина на тази страница, агресивността/прикрита и открита/ на някои от откровенците буди недоумение,с какво толкова автора ги провокира, е трудно да се каже. Аз лично останах с впечатлението за "яркоста", в такъв случай разбирам само тези за които бъдещето е в "мъгла". Моето мнение по споделеното в "Мисли за Яркостта на бъдещето" се припокрива с ето тази китайска поговорка"Миналото има власт над бъдещето и определя настоящето". Трансформирано към написаното от Младен, зависи от това каква"електрическа централа" си си изградил в миналото, за да можеш да придадеш по-голяма "яркост" на бъдещето си.
    Поздрави!
  • 1.Защо ли не се учудвам, Панайоте. Ти и в "отнейде" си регистриран преди мен, но под друг ник, разбира се. Аз не съм от Онази школа, в която извършват подготовката. И не виждам с какво съм бил дошъл подготвен в Откровения. Ако наричаш "подготвен" това, че публикувах вече публикувани стихове, имаш право. Но в този смисъл аз съм подготвен от години. Защото за разлика от много автори, които пишат от ден за ден, аз разполагам понастоящем с 1000 готови авторски текста, резултат на дългогодишен и упорит труд. Това ми позволява, при вътрешно желание, да поствам практически всеки ден нов, при това качествен, текст. Прави обаче сметка, че и продължавам да пиша. Следователно имам творчески резерв за повече от 3 години напред, при непрекъстнато постване. Така, че въоръжен съм до зъби с текстове и в този смисъл съм повече от подготвен. Разполагам с материал за 15 стихосбирки, ала забележи, че не съм издал нито една досега. А имам пари да ги издам всички наведнъж. Но не го правя, защото не съм почитател на онова, което наричат его. Едва ли има друг в БГ, който на мое място би се въздържал да издава серийно продукцията си. Това би следвало също да ти говори колко съм подготвен.

    2. Ясно е, че се въртиш "около масивни тела" и светиш с отразена, чужда светлина. Нямаш творчески потенциал за собствена. Но е наглост и проява на черна неблагодарност да наричаш онези по отношение на които си само творчески вампир, катализатор на твои идеи. Всъщност, вече нищо не би ме учудило.
  • 1. Благодаря ти за искреността и добронамереността, Ирен и ти пожелавам релаксираща вечер!

    2. Мерси за този последен твой коментар, Панайоте! От него е видно и за "незрящите", че си част от конспиративната връзка, за която споменах. Казаното от теб за "отнейде", означава само, че и ти си от същото това "отнейде", което за мен бе очевидно, но сега ще стане очевидно и за останалите членове на сайта. Вижда се, че това "отнейде" има доста дълга ръка и ти е поставило задача. Не зная за кои "утвърдени" автори говориш, но ще ти кажа, че понятието "утвърден" автор не е добре дефинирано. "Утвърден" от кого??? Преди 10 ноември 1989г. ги "утвърждаваха" от ЦК на БКП. Ти за тези "утвърдени" имена ли говориш??? Щото ако не, то ще ти кажа, че само негово Величество Времето може да утвърди някого. Или ти шепнат тахиони в ухото, та знаеш имената на "утвърдените" автори. Благодаря ти, че за пръв път се изпусна и свали картите на масата.

    П.С. Сигурен съм, че "утвърдените" са ти дали вече указания да се освободиш и от математиката като от негодна. И наистина, тя е много опасна за вашия начин на мислене, защото безпощадно обективира нещата, а това не е в угода на никой, чиято цел е да лови риба в мътна вода.
  • Мога ли да изръкопляскам бурно на последния ти коментар, Мисана?
    П.П. Харесах и есето ти, но нямам необходимост да го коментирам.
  • Както вече многократно съм подчертавал, цялата наука, наречена "Физика", е само съвкупност от недоказани и непрекъснато опровергавани хипотези. Всъщност освен със сетивния си опит, не разполагаме със сигурно физично познание. Но може да се окаже, че и сведенията на сетивата ни са само една илюзия, като илюзиите на чичо Астор. Впрочем индийците не случайно говорят за Мая /не онази, която навремето ми се обясни в пламенна любов/. Така, че моите теории и хипотези с нищо не отстъпват на онези поднасяни от настоящите шамани на физиката, като например Стивън Хокинг.
    Надеждна е само математиката, но не чак дотам. По този въпрос в сайта ще ме разбере единствено Безжичен.
  • Прави ми впечатление, Панайоте,че ти и още няколко човека в сайта /за които тайно подозирам, че са свързани тясно с теб/, се опитвате да се изживявате като последна инстанция на истината и да раздавате категорични и безпрекословни етикети и оценки на написаното от мен. Не е видно обаче, какъв сертификат има за целта всеки един от вас. Кой го е назначил за "качествен контрол"? Дали има стойност, онова което пиша, ще покаже единствено Бъдещето. То е ясно, че ако зависеше от теб и останалите, от сивата ви глутничка, щях да бъда изхвърлен отвсякъде и да получа предупредително известие да спра незабавно да пиша, защото иначе ще бъда депортиран в Белене. Но поне засега тези времена не са се върнали на мода. Така че скърцайте със зъби и ръмжете по мен и текстовете ми, и дано това ви носи морално удовлетворение, ако тук въобще може да се използва термина "морално".
  • Ти за аура чувал ли си нещо? За египетското Ка? За етерен двойник? За ефекта на Кирлиан? Ако нещо такова отнякъде си чувал, то ще ти кажа, че бъдещето също има аура /жива аура/ и тя се състои от тахиони /тук трябва да знаеш за Джералд Файнберг - бащата на тахионната теория/. Можеше да ти разкажа доста интересни неща, които съм виждал с очите си,
    но ти не се интерисуваш от научно любопитство, а от нечисти подбуди. Освен това този сайт не е мястото, където да дискутирам този кръг от въпроси, които са тайна, все още, дори и за съвременната физика. Не трябваше да ти правя даже и този жест, защото с нищо не подсказа досега, че си го заслужил. Просто приеми, че днес съм в по-добро разположение на духа и затова толкова си развързах езика.
  • Панайоте, не е достатъчно да лансираш някакво си твърдение. Важното е то да е вярно. Една истина остава вярна и без да е доказана. Всъщност нито една от истините на съвременната физика не е доказана и не може да бъде доказана. В математиката съществува една преформулировка на една фундаментална теорема на Курт Гьодел. А тя гласи:

    Както и да дефинираме понятието доказателство в рамките на една достатъчно съдържателна логическа теория, винаги в тази теория ще съществува вярно твърдение, което не може да бъде доказано.

    А казаното от теб е пълна измишльотина, която можеш да предложиш за някое от следващите издания на "Пътеводител на галактическия стопаджия". Уверявам те, че ще мине през редколегията на съответното издателство, пък макар и като бележка под линия.
  • Наздраве, Лордли! За мен въпросът за харесването и нехаресването отдавна е престанал играе роля. Единственото смислено нещо на този свят е Наблюдението. Ако логиката беше по-важна и съществена от него, тази форма на сетивност нямаше да бъде толкова обострена. Следователно Креаторът е имал нещо предвид, оставяйки ни да извършваме наблюдения над Реалността. Може би се случва нещо подобно, както в квантовата механика и принципа на Вернер Хайзенберг. Наблюдавайки ние творим нови светове.
    Обичам да забелязвам неща убегнали от очите на мнозинството.
  • Е, щом се харесваш толкова пък, наздраве!
  • Благодаря ти, Лордли, за интересния коментар.Приеми, че съм едно от първите 2 въплъщения в тернарната "алтернатива"!

    Здрава и вдъхновяваща те 2015-а от мен!
  • Кой си ти Авторе, че си позволяваш истини от последна инстанция: Бог, пророк, или болен мозък. Пожелвам ти да не е последното.
  • 1. Хубаво е, че си спомняш нещо за родословното си дърво, Гери!
    Това е за добро.

    2. Щом не знаеш от какво се поражда гравитацията, Порчев, откъде си сигурен, че тя съществува...?
  • Жена ми ме попита абсолютно същото, Даниеле. Но не можах да й отговоря.
    Мерси за включването!
  • Благодаря ти, Мая! Трогнат съм дълбоко от толкова хубавите думи, които каза. Мерси и за високата оценка!
  • 1. Благодаря ти за високата оценка, Исмаиле и за защитата в коментара!
    Нека е благословена за теб и семейството ти Новата година!

    2. Мерси, Илко, за високата оценка и за този дълбок коментар, засягащ най-важния въпрос - за разширяването на съзнанието. Прекрасна формулировка на съществени прозрения изложи, от които, с твое позволение, ще почерпя мъдрост, както се надявам да го сторят и други читатели!
    Да бъде силна 2015-а година за теб, в творчески план, и да ти дари още здраве и щастие!
  • Смотания вълк, пак си яхнал Мисана и се мъчиш на раменете му, да развяваш знамето на,,критичните си умения"! Спри се, бе, човече, не те ли е срам? За теб няма Коледа, няма Нова година! За какво ли да се сърдим? Няма ли Бог, няма душа!
  • 1. Дали написаното от мен е умно или не, е безсмислен въпрос, Светлана!
    Защото "умно" е релативно понятие. Умното за едни е глупаво за други и обратно. По-важният въпрос, който ме вълнува /без да знам дали би развълнувал теб/ е, дали написаното от мен твърдение е вярно? Това е главният въпрос. Ако съумееш логически да го обориш, ще приема че си умна и ще изпитам възхищение към интелекта ти. Но само чрез язвителни реплики това очевидно не може да стане. Трябват и качества, които да изявиш. Любопитен съм дали ги имаш, обаче!


    2. Имам чувството, че се намирам на скамейката на подсъдимите, Порчев, а ти си прокурор по наказателно дело, образувано срещу мен. Не зная обаче, за какво собствено следва да се оправдавам. Споделил съм някои свои мисли. Дали начинът им на споделяне удовлетворява твоето разбиране за есеистична форма или не, е въпрос страничен. Не открих раздел по-подходящ от "Есета". Ако ти ми предложиш по-подходящ тематичен раздел е друг въпрос.
  • Младен, не е комплимент написаното от мен! Учудвам се, че не си го разбрал, след като прочетох коментара за родословното ти дърво...Яркостта на миналото ти май е по-ярка от Яркостта на бъдещето.
    Нещо тази яркост не ми хареса. "Искам да кажа,че колкото по-голяма е "Яркостта на бъдещето ни", толкова по-щастливи ще бъдем и по-щедро дарявани от Небето." Направо да си умреш от щастие.
    "Бел. на автора: Това есе съдържа изцяло оригинални мисли на автора." Оригинални, съвсем не значи умни!!! В коментара си написал по-умни и оригинални неща, отколкото в това, което си нарекъл есе.
  • 1. Благодаря ти, Светлана! Не си много далеч от истината. Наистина имам добри познания в юриспруденцията. Спечелих 4 тежки дела по вещно право за период от 10 години. Едното, след особено упорита съпротива на ответника, достигна за втори път до ВКС, но въпреки това го спечелих. Трая по-дълго от троянската война. В рода си имам твърде много блестящи юристи. Дядо ми по бащина линия - Иван Мисана е адвокат, както и чичо ми - адвокатът Васил Мисанов - един от най-добрите софийски адвокати в историята на България след освобождението. Бащата на баба ми /по майчина линия/ е знаменитият адвокат Константин Илиев, гледал дела в Цариград и депутат от Народната партия, а бащата на дядо ми /по майчина линия/ е знаменитият адвокат Алексей Филипов, близък приятел на Алеко Константинов /чиито писма с Алеко са издадени в томовете посветени на големия наш писател/ и депутат от Демократическата партия. Понастоящем се познавам и съм в близки отношения, с достатъчно добри адвокати, към които бих те насочил, в случай на нужда, за каквато говориш, вместо да се налага да се преквалифицирам и в областта на наказателното право.
    Но при всички случаи приемам казаното от теб за комплимент и ти благодаря!

    2. Порчев, следва ли да разбирам казаното от теб, като личен опит в селските кръчми, от който следва, че местните пияници са толерантни към нищожествата без претенции?
  • Младен, весели празници и на теб!
    25. Затова казвам ви: не се грижете за душата си, какво да ядете и да пиете, ни за тялото си, какво да облечете. Душата не струва ли повече от храната, и тялото от облеклото?
    Не се грижете...Да не ям, да не пия, да си ходя гола, щото ми отива, ама зима е, ще умра от студ, бе момче!
    26. Погледнете птиците небесни, че не сеят, нито жънат, нито в житници събират; и вашият Отец Небесен ги храни. Не сте ли вие много по-ценни от тях?
    Не знам дали съм по-ценна от птиците, но знам, че всяко пиле носи в гнездото храна на малките си, а аз на мойте не мога да занеса само трева.
    А най-много ми хареса това: "Тежко на онзи, чиято "Яркост на бъдещето" помръкне, пък ако ще да е живял най-праведно от всички на Земята. Господ отвръща лице от него и го оставя в ръцете на Мрака." Сега разбирам защо се е увеличила престъпността, просто на много хора им става ясно, че не е необходимо да живеят праведно и да вземе да им помръкне Яркостта.Затова обират банки, за да си платят тока, за да им е ярко у дома. Казвам ти, направо те взимам за адвокат, ако ме хванат, че съм обрала някой бижутериен магазин, ти ще ме оправдаеш, сигурна съм! Удрям го на живот и ще кажа, че ти си моят Учител!!!
  • Благодаря ти, Ирена, за високата оценка и за този чудесен коментар!
    Няма да се учудя ако "яркостта на бъдещето ни" е донякъде кодирана и на генно, или дори и на субгенно, ниво.

    Отново ти пожелавам весели Новогодишни празници и Нова година, която да носи на теб и близките ти само здраве, щастие и успехи!
  • Съгласна съм с идеята, че щастието ни не зависи от нашата праведност или усилия. Към понятието "яркост на бъдещето" бих добавила и "генетика". Имам известни наблюдения в тази област. Генетиката се проявява в светоусещането и възможностите ни и според мен оставя своя отпечатък върху явлението, което описваш.
  • 1. Честито Рождество и на теб, Ангеле и весело посрещане на Новата година! Нека ти носи здраве и онова сбъдване на мечтите, към което се стремиш!

    Мерси за хубавите пожелания, за чудесния ти коментар и за високата оценка!

    2. Мерси за високата оценка, Симо! Желая ти една щедра на здраве, щастие и успехи, Нова година

    3. Честито Рождество и на теб, Дианжело! Нека Новата година да ти носи здраве, много светлина, хубаво настроение и творческо вдъхновение! Весело прекарване на празниците от мен!

    Силно съм трогнат от твоите хубави пожелания и от чудесния ти коментар! Мерси и за високата оценка!

    4. Благодаря ти за коментара, Светлана! Весели празници и хубава Нова година ти желая!

    По повод казаното от теб, че:

    "ако всички спрем да работим, много светло ще стане...май",

    ще цитирам думите на Иисус Христос /още повече, че сме все още в дните на Рождество/. А Той ни учи /Евангелие от Матей, глава 6/:

    25. Затова казвам ви: не се грижете за душата си, какво да ядете и да пиете, ни за тялото си, какво да облечете. Душата не струва ли повече от храната, и тялото от облеклото?
    26. Погледнете птиците небесни, че не сеят, нито жънат, нито в житници събират; и вашият Отец Небесен ги храни. Не сте ли вие много по-ценни от тях?
    27. Па и кой от вас със своята грижа може да придаде на ръста си един лакът?
    28. Защо се грижите и за облекло? Взрете се в полските кринове, как растат: не се трудят, нито предат;
    29. а казвам ви, че нито Соломон във всичката си слава не се е облякъл тъй, както всеки един от тях;
    30. и ако полската трева, която днес я има, а утре се хвърля в пещ, Бог тъй облича, колко повече вас, маловерци!
    31. И тъй, не се грижете и не думайте: какво да ядем, или какво да пием, или какво да облечем?
    32. Защото всичко това търсят езичниците, и защото вашият Небесен Отец знае, че имате нужда от всичко това.
    33. Но първом търсете царството на Бога и Неговата правда, и всичко това ще ви се придаде.
    34. И тъй, не се грижете за утре, защото утрешният ден сам ще се грижи за своето: доста е на всеки ден злобата му.

    5. Благодаря ти за този коментар, Порчев!
    Пожелавам ти здрава Нова година. И дай боже в някоя хубава Ломска, или крайломска кръчма, в задушевна компания, да научиш нови мъдрости за живота. Те никога не са излишни. От все сърце ти стискам палци за това.
  • Честито Рождество Христово ,Мисана и весело посрещане на Новата 2015 година!!!
    Бъди здрав,щастлив и нека творбите ти да са все така оригинални и вълнуващи!
    Прочетох с интерес есето ти)Радвам се,че отново имах възможността да прочета едно от твоите неповторими произведения!
    Щастлива,вдъхновена и мирна Нова година!!!
  • Още днес отивам на врачка. Ако тя ми каже, че имам много ярка "Яркост на бъдещето", напускам работа и ще чакам да стана най-щастливия човек на света и щедростта на Небето да се изсипе около мен.Няма да работя, няма да правя нищо смислено, просто ще се наслаждавам на Яркостта!А дано!!! А ако всички спрем да работим, много светло ще стане...май.
  • Дано повече да са хората със силна Яркост на бъдещето, че да осветяват по-ясно пътеките ни!
    Поздравления! Интересно, свежо!
    Честито Рождество и весело посрещане на Новата година!
  • 1. Благодаря ти, Росене, за хубавите коментар и пожелания, а също и за високата оценка!

    2. Мерси, Любомира, за направеното от теб идейно допълнение и хубавото пожелание, както и за високата оценка!

    3. Благодаря ти за този коментар и за високата оценка, Роси!

    4. Мерси, Жулиета, за хубавите пожелания и чудесния коментар, както и за високата оценка!

    5. Благодаря ти за този проникновен коментар, Кръстина, както и за високата оценка! Съгласен съм напълно с изтъкнатото от теб, че сме на този свят с определена мисия и отреденото ни време е точно онова, което е необходимо за изпълнение на тази мисия. Всичко е едновременно и много просто, и много сложно!

    6. Мерси за високата ти оценка, Гери и за интересния коментар. Трогна ме и ме зарадва. Но още повече ме зарадва с това, че хареса стихотворението на Елица, защото то наистина е обективно много добро!
    Съгласен съм с теб, че доброто, което можем да извършим на този свят е лимитирано. Тоест, опитаме ли се да го надвишим като количество, попадане в смъртна опасност. Същото касае и злото.

    На вас, колеги по перо и приятели, желая светли Новогодишни празници и Нова година, която да ви закриля от всичко лошо и да ви носи късмет и вдъхновено перо!

    7. Мерси за коментарното ти участие, Никифоров! И на теб желая весели празници. Нека Новата година те води и към духовно усъвършенстване,
    успоредно с развиването на калайджийските умения!
  • Мисане, да си смениш профилната снимка и да се снимаш с кристалното кълбо, явно имаш и гадателски заложби, освен пуетични
  • Ние не сме това, за което се мислим, а сме това, което сме замислени да бъдем и да изпълним мисията си, която ни е определена свише, (ОТ НЕЗЕМНА ВИСША СИЛА, КОЯТО РАЗЛИЧНИТЕ НАРОДИ НАРИЧАТ С РАЗЛИЧНИ ИМЕНА, НО ТЯ ВСЪЩНОСТ Е ЕДНА И СЪЩА). Нашето минало, настояще и бъдеще служат за реализирането на тази МИСИЯ, те са не само свързани с нея, но и изцяло подчинени на нея, щом тази мисия приключи и животът ни приключва. В този смисъл животът ни е нещо като лотария, а при лотарията за съжаление не всички билети са печеливши, ако сме късметлии притежаваме привилегията, която ти наричаш "Яркост на бъдещето". Да, така е, много си прав, Мисана, когато казваш: "Блажени са, които я имат - те са зрими за Бога!" Но все пак за тези, които имат непечеливш билет остава утешението, че истинска смърт няма, има само физическа смърт на тялото, а душата ни се преражда в ново тяло и така получаваме нов шанс за нов билет от лотарията наречена "земен живот"...
    Поздрави и от мен! Ти си не само талантлив поет, но и притежаваш уникален талант да пишеш оригинални есета! Бъди!
  • Радвам се, че прочетох...имах нужда точно от това...благодаря на интуицията си, че ме доведе при теб...топли и весели новогодишни празници ти пожелавам от сърце и дай Боже и занапред да ни радваш с интересните си поетични хрумки!
  • Винаги ми е интересно на твоята страница.
    Поздравления!
  • Хубаво е, Мисана! Ако позволиш да доразвия идеята ти: бъдещето има не само яркост, но и цвят и напрежение и ток в права посока! Весел празник!
  • Желая ти много щастие и здраве през Новата година!Бъди все така вдъхновен!Весели празници,Мисана!С УВАЖЕНИЕ-Росен
  • Да, права си, Елица! Яркостта на бъдещето ни е компонента на Времето, която всъщност поражда онова, което ние наричаме "Съдба". Ако имаме по-голяма "Яркост на бъдещето", съдбата е благосклонна към нас, а ако имаме по-малка светимост на бъдещето, съдбата започва да ни преследва и погубва.
    Написаното от теб стихотворение много ми хареса. То интерпретира класическата теза, която е обратна на моето разбиране. Защото аз твърдя, че онова, което ни се случва в момента е повече по причина на онова, което предстои да ни се случи, отколкото по причина на миналото ни, т.е. оспорвам известния кармичен принцип, съгласно който на каквото сме си постлали на такова ще спим. Всъщност чрез настоящето ние погасяваме предстоящите си кредити от бъдещето в много по-голяма степен, отколкото онези кредити, които сме натрупали в миналото. Имаме следователно карма на миналото и карма от бъдещето, но много повече зависим от бъдещата си карма, отколкото от онази натрупана в миналото.

    Благодаря ти за хубавия коментар и за чудесното стихотворение и те моля повече не трий нищо. Винаги уважавам казаното и написаното от теб, защото е по същество! Мерси и за високата оценка!
  • Разбрах, че "Яркостта на бъдещето" е компонента на Времето и не зависи от нас - от начина , по който изживяваме живота си. В такъв смисъл тази величина съвпада с понятието "Съдба". И "блажeни са, които я имат".

    От разсъжденията над текста ти, Мисана, се родиха две мои куплетчета и дано не ме предизвикаш да ги изтрия

    ***

    Ако не беше вчерашният ден,
    нямаше и "Днеска" да изгрее.
    "Утре" пък сега изгрява в мен...
    И така ме има. И живея.

    Миналото не е само спомен.
    То е моят опит. И поука.
    Жизненост ми дава - като корен.
    В него е закваската за утре.

    Оценявам текста ти, Поете, защото провокира размисли...
    Празничен поздрав!
Предложения
: ??:??