2.11.2011 г., 6:05 ч.

Море от любов и... още нещо 1 

  Есета » Лични
1471 0 4
2 мин за четене

    Когато двама души се влюбят един в друг, те започват да плуват в едно голяямо, голяямо море от любов. И това продължава до момента, когато решат да се съберат да живеят заедно, или докато не се оженят. Тогава разбират, че са стигнали... сушата. До вчера безгрижните мъж и жена се сдобиват не само с грижите за домакинството и за това да напаснат характерите и привичките си, а по-късно - и с отглеждането и възпитанието на децата си, но се сблъскват челно и с един доста мощен фактор - общуването  с роднините и приятелите на любимия. Защото всеки един от тях изведнъж се е оказал както в полезрението на приятелите на другия, така и на всичките му роднини до девето коляно. Не е за пренебрегване и фактът, че въпросните роднини и приятели на двамата също започват да общуват помежду си.

  Истината е, че роднините и приятелите на половинката ти обикновено са хора, коренно различни от теб - по манталитет, мироглед, приоритети, начин на живот, ценностна система, интереси и т. н. При други обстоятелства едва ли бихте се срещнали, запознали, разговаряли за каквото и да било - поради простата причина, че нямате нищо общо помежду си. Същите неща се отнасят и за двата рода, принудени от обстоятелствата да се срещат и разговарят. Поради тази причина и общуването с роднините на половинката, както и това - между двата рода рядко вървят гладко - липсват теми за разговор, прехвърчат искри, появяват се различия и търкания. Противоречията и дрязгите нерядко прерастват в подигравки, обиди, кавги, клюки, интриги и пр.

 

  Понякога и в най-сполучливите бракове, в които партньорите нямат почти никакви сериозни проблеми помежду си, могат изкуствено да бъдат създадени такива, вкарани отвън с " отровни стрели". Клюките и интригите са в състояние да разрушат много връзки, а тези, които не успеят да разрушат - здраво да поразклатят. Източникът на " заразата" рядко може да бъде установен. По-тъжното е, че с разпространението си веднага започват да вредят на тези, срещу които са насочени. " Шушу-мушу къща разваля" е казал народът и е бил абсолютно прав. Най-лошото е, когато тези, които са създали клюките и интригите и са ги разпространили, не са намерили за какво да се хванат и са си ги измислили - от началото до края...И тогава потърпевшия изпада в ситуацията: " Когато се пусне слух, че сестра ти е проститутка, иди доказвай, че нямаш сестра". Какво трябва да направи човек, когато се окаже без вина виновен?! От кого да потърси сметка, когато не се знае, кой е " източникът на заразата"? А дори и да се разбере, въпросният източник обикновено се отрича от думите си, когато бъде поставен натясно. И ако е трудно човек да опази името си чисто, то много по-трудно е, най-често, невъзможно, да си изчисти името, когато е вече омърсено.

© Радослава Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви, приятели!
  • Донякъде съм склонна да се съглася с ivankoobnova, но от собствен опит знам, че веднъж загубено доверие трудно се печели. Така че "иди доказвай, че нямаш сестра". Поздрави!
  • Да много истини има в горенаписаното, но смятам че всичко е индувидуално и зависи от съдбата. Човек не може да избира роднините си нито сватовете, но може да избере половинката си. Макар че и там е като да си купиш цветен телевизор. Всичко е до късмет , който ти се дава. Това е. А чувствата ние си ги изграждаме. Това вече е изцяло наше. Човек трябва да се променя към добро и всичко ще си дойде на мястото. Поздрав!
  • Давам си сметка, че засягам доста болезнена и чувствителна за много семейства тема. Скоро ще публикувам и втората част. Заглавието може би донякъде се разминава със съдържанието и най-вероятно ще го променя. Исках да наблегна на факта, че бракът е " море от любов", в което обаче има доста подводни скали, както и такива, които се " виждат с просто око"...
Предложения
: ??:??