4.08.2010 г., 16:21 ч.

Муза в горещината 

  Есета
1145 0 13
2 мин за четене

                Както си стоях на сянка, при мен приседна моята муза. От четири години ме търпи, вече си е част от самия мене. Така си мислех, ама нещо май нещата съвсем не са били толкова розови.
              - Ей, моичкия, докога ще те нося на гърба си - сладко прозвучава гласът ù. Ама някак си с една метална нотка, в жегавата мараня не толкова дружелюбно.
               - А, че с какво толкова съм те разочаровал - питам невинно аз.
               - Ами другите музи, с които другарувам, отдавна станаха известни, и по приеми ходят, и на летни семинари в Созопол се пекат на плажа, пък аз какво - притичвам от година покрай една малка твоя книжка, и това си е. Вече не ти вярвам, че ще ме въведеш във висшето писателско или поетично общество. Загубих ти доверие.
                 Тук вече започнах да се безпокоя не на шега. Аз я мислех за по-скромна, пък тя какви планове си е чертала пред себе си. И има нещо друго, без муза за къде съм. Не вярвам, че мога сам да се справя с писането. То като си помисля, на нея дължа всичката си, колкото и да е скромна, популярност.
                - Добре де - питам я аз. – Знаеш ми приятелските чувства, които изпитвам към теб. То си се събрахме съвсем неочаквано, ама и съвсем безкористно, така си мисля. Ти беше запленена от моята спонтанност и откритост, аз пък малко бях загубил ума и дума по твоята слънчева младост. И какво сега, раздяла ли ще има - с надежда да не се случи това, я поглеждам с присвити от слънчевите лъчи очи.
                 - Давам ти два месеца, не повече - категорична е музата. – Знаеш ли колко много такива като тебе, че и по-добри дори, ме чакат да надникна през рамото им. И да ги вдъхновявам. Че с теб какво, ще взема вече да атрофирам, и после как ще си намеря пътя другаде. Като те гледам, хич зор не си даваш, и нещо май вече за нищо не ставаш. Пишеш ги едни откачени, отвлечени, малко сантиментални, малко романтични. А бе кой сега ти иска романтика, всеки е отправил поглед напред, навън, нагоре. Я се осъзнай, докато е време.
                 И се връцна с кръшна походка, откъде я извади в тази жега, чудя ù се. И ме остави сам.
                Та ако нещо напоследък нямам ищах за писане, не е в мен причината.
                А в музата, че ме е изоставила, нейната кожа. Ама аз не ù се сърдя, така де, няма да си губи времето с мен, тя е млада, талантлива, нормално е да има високи цели. Да си следва пътя, аз и без муза ще преживея някак си. И това, дето съм го написал, да не е малко, благодарен съм ù и за това.
               Пък знае ли човек, изненадващо може някой ден да се завърне. Или пък някоя друга, може и не с толкова искрящи очи, но все пак муза, да надникне през рамото ми. И тогава вардете се, литературни корифей, да не ви взема акъла.
               Е, малко се изсилих, ама нали човек с едната вяра живее!
               Хайде, доскоро и да ви е музав целият август!

© Любомир Николов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Светлана, Десислава, благодаря ви.
    Застраховките този месец трудно вървят, отпуск бях и аз.
  • Благодаря за пожеланието!
    Интересно хрумване! Но на теб не те трябва муза - и така си възхитителен!
    Как вървят застраховките?
  • Усмихна ме, не е шега това за музата, по скоро е въпрос за вдъхновението. Понякога от умора и пресищане спираме да се вдъхновяваме на околното...макар, че вдъхновението извира и от дребните малки нещица, някои обичат да подчертават пищността и сензацията от тях.
    Поздрави и весело неделно настроение ти пожелавам!
  • Ауу, стига бе! Наистина ли така мислиш. Нищо не е пред миналата година, тогава нещо се бях помешал. Вкъщи сериозно се бяха стреснали от мен. Или за мен, знам ли.
    ПОЗДРАВИ, Росица!
  • Здраво те държи още музата, личи си!
    Поздравления за свежарския текст!
  • Така казват, Лили! Поздрави от един, малко изоставен от музата си! Но само малко, нали!
  • Лесно ти е на теб, Сеси, ама на нас не ни е!
    Валя, стара, стара, ама като музата е млада, как да й вярвам. Поздрави!
  • Ех, тия музи! Много свежо! Поздрав!
  • тя само така си говори, Любо, да те сплаши, ама стара любов ръжда не хваща,ще се върне....
    С усмивка!
  • Ама много вярно, наборе-странник. Но по-добре, с нея-лошо. Без нея, два пъти по-лошо.
  • Ронда, избрах си най-готината-откачалката. Ще сме си лика-прилика. Поздрави сърдечни! Любо
  • Плами, Ивон, горещи поздрави от един, останал без муза.
  • Поздрав!
Предложения
: ??:??