24.08.2012 г., 13:49 ч.

Наказанията 

  Есета
1262 0 0
1 мин за четене

Наказанията

 

Приятно ли е да получаваме наказания? А приятно ли е да налагаме наказания?  Две позиции – едната на потърпевш, другата на съдник.

Започваме да получаваме наказания още от бебета, когато плачем и не ни разбират, и не ни прегръщат достатъчно. Имаме потребност  от близост и да ни дадат сигурност в несигурността, а получаваме фалшив биберон-залъгалка, за да заблудят инстинктите и да ни успокоят, защото пречим.

После в детска възраст при непослушание или по-точно при проявяване на собствените желания по неприемлив за околните начин. Искаме да притежаваме нещо, да ни обръщат внимание и да ни се радват, а ни наказват за това, което сме, и за това, че нямаме уменията да се храним и държим възпитано, не си прибираме играчките и крещим, за да ни чуят! Отношението на близките ни кара да предприемем важни стъпки – да изградим поведение на защита и също да започнем да наказваме. Изразяваме чрез нацупени физиономии, плач, криене някъде, чупене на играчките и шамари към по-малките от нас, но във възможностите да се справим.

Получаваме упреци, лишават ни от приятни неща, не ни говорят, пренебрегват присъствието ни или ни бият, но с възпитателна цел!? А е по-лесно и по-добре да ни обяснят, да ни изслушат и да разберат, че въпреки ниския си ръст имаме вълнения, но нямаме опит да ги покажем.

Възприемчиви сме към уроците и за съхранението си избираме да сме по-активни, започваме да наказваме или си мълчим и ставаме жертви на насилието.

Наказанията са на почит, с наказания получаваме уважение и страхопочитание. Даваме израз на психическа и физическа мощ към по-слабия или по-толерантния от нас. Ние сме обвинители и ние определяме каква гадост трябва да понесе нестандартният и неподчиняващ се човек. С много злоба и желание за мъст се справяме отлично – изразяваме по различни начини и сме много изобретателни.

А самата дума – на каза ние – да казваме ние или да ни обясняват, а не да ни наказват. Да казваме със спокоен тон, да показваме добронамереността си и да даваме възможно най-добрия пример, чрез толерантното поведение.

 

© ВИКТОРИЯ Бобева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??