19.01.2010 г., 9:23 ч.

Небето ми плаче 

  Есета » Лични
1579 0 9
3 мин за четене

 

Небето ми...

 

Staring at the world through my rearview
just looking back at the world, from another level

ya know what I mean?
Starin'...
*

 

2pac

 

 Едри като гроздове капки летяха шеметно надолу и се забиваха в пясъка. Схлупени облаци се блъскаха, псуваха, проклинаха, умираха, възкръсваха, само за да се разтопят върху хоризонта. 

 Небето ми плачеше!

 Някъде далеч в мен нещо се пречупваше. Но без трясък, плавно и някак безлично-незлобливо...

 Острата режеща болка в слепоочието сега се загнезди зад очите. Стана тъпа и постоянна.

 Свикнах!

 Изтощих се от фалшив, тенекиен смях. Не искам повече да пиянствам с чужди сълзи. Не искам и да оставям парчета от себе си по прашните пътища.

 В гърдите ми сърцето бие някак... иначе, подкожно – проформа!

 Нима времето някога е имало смисъл? Не може да изтече само за себе си. А присъдата му е сурова. Не толкова някога, колкото винаги и не толкова някъде, колкото навсякъде, „вчера” ще разстрелва „утре”.

 Дори огледалото не отразява правилно. Всичко е някак криво и... разместено.

 Или може би само при мен е така, може да съм имал някакви „нередности” със съдбата в предишен живот.

 Отдавна не съм гордостта на прайда. Сега плувам по течението – умряла риба.

 Гледам отстрани поредната приливна вълна, отмиваща нежно издълбаните в пясъка усмивки и след баража от морска пяна остава миризмата на уморен залез.

 Парчетата накъсана пътна маркировка, свръхзвуково изчезват под шасито, за да се отпечатат миг по-късно в огледалото – обърнати. А рано или късно идва знак №  В 24 – изпреварването забранено.

 Права линия. Нулево ЕГН!

 Цинизъм във висша форма, не сме ли всички минало в аванс?

 Капките небесна мъка се изпаряват преди да влезнат в допир с кожата ми.

 Едвам се сдържам да не разпилея гама частиците събрали се в мен.

 Сърцето ми гори с енергия, отделена като при разпад на атомно ядро... а навън - светът замръзва!

 Зъбите ми се изпилиха от стискане.

 Затварям поредния протуберанс от горест в писмо от оризова хартия – sealed with a kiss**.

 Морето е все тъй оловно на цвят, а солените му пръски галят лицето ми – като стъклена вата.  

 И този проклет дъжд...

 Не, не аз – небето ми плаче...



 *Поглеждам света в огледалото за обратно виждане, просто гледам назад към него, нали разбираш? Гледам...

 

 ** Jason Donovan - Sealed with a kiss

© Филип Филипов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ако казваш, че вече дори не те боли, защо са тези сълзи.
  • Да плаче небето ти... ! В сгърчен плач и оглушителен разпад се ражда най- истински докосващото...
    Много си добър! Аплодисменти!!!
  • Филип, удоволствие бе да прочета поетичната ти проза! Най-голямата болка е болката на душата...




  • Заинтригува ме и реших да погледна назад.
    Тук намерих няколко фрази, които искрено ме зарадваха:

    "Едри като гроздове капки летяха шеметно надолу и се забиваха в пясъка. Схлупени облаци се блъскаха, псуваха, проклинаха, умираха, възкръсваха, само за да се разтопят върху хоризонта."
    "Не сме ли всички минало в аванс?"
    "Капките небесна мъка се изпаряват преди да влезнат в допир с кожата ми. Едвам се сдържам да не разпилея гама частиците събрали се в мен."

  • Вярваш или не всичките ти есета са в една папка в PC-то ми. Добавям и това... поредният ти шедьовър, който тепърва ще препрочитам, когато и моето небе заплаче.
  • "Всичко е някак криво и... разместено." такова е...за жалост...
  • Възхищавам ти се Фил!
    Нека небето ти винаги е ведро и усмихнато!
  • Не толкова някога, колкото винаги и не толкова някъде, колкото навсякъде, „вчера” ще разстрелва „утре”.

    Много красиво се изразяваш... много е хубаво!
    Поздрави!
  • "криво и... разместено"
    Отприщи ми образния поток...

    Усмивка
Предложения
: ??:??