13.06.2021 г., 13:16 ч.

Нравът на гнева 

  Есета » Философски, Други
1274 2 3
1 мин за четене

     Отглеждаме в душата си какво ли не. Гняв – също. Ще му дадем ли възможност да ни завладее, или ще го използваме за конструктивен диалог? Нравът на гнева обаче е непредсказуем. Като скъсан бент отприщва наболели емоции и помита по пътя си каквото му се изпречи – радости, смях, добронамереност... И удвоява пораженията, ако срещу него се изправи друг гняв! Задейства се прастарата програма: „Бий се или бягай!” Конфронтацията е най-първичната и честа реакция, но изтощава и мори и двете воюващи страни на гнева... Трудно успяваме да стопираме гнева – да омаловажим ситуацията, да приемем, че причината е в другия, да се правим, че не ни засяга... Все заблуди! Гневът е и като разярена котка, ноктите на която оставят болезнени следи. Барометър са всички душевни центрове наоколо, които препращат гневните импулси далеч извън взривеното пространство и обсебват всеки бъдещ момент; отравят отношения с нарочно или неволно засегнати лица; докарват ни депресия, съжаления и накрая ни вкарват в руслото на апатията... Не се сещам за друг лек освен за Божествената хармония, мир и изобилие. Моля се всеки да осъзнае своите уроци и да противопостави най-мощното си оръжие – любовта. Вярвам, че молитвата ми ще бъде чута. Така ще е! Мили Боже... нека с прошка успеем да прогоним гневните страсти и болести!

 

                                                                                 © Павлина Петрова

 

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мога само да добавя, че гневът е много лош съветник...

    "Няма да бъдеш наказан заради гнева си. Ще бъдеш наказан от собствения си гняв." - Източна поговорка
  • 🙏!!!
    Амин!
  • Харесвам твоите есета, защото е видно, че си мислещ човек, не просто мислещ, има мислещи за глупости а осъзнаващ важните неща върху, които е жизнено важно да се замисляме. От какво се поражда гневът, най-често от огорчение, а коя е причината за огорчението? Това са важни отговори, които всеки трябва да открие и тогава ще е лесно да се справя
Предложения
: ??:??