27.09.2011 г., 11:46 ч.

Очите 

  Есета » Лични
2395 1 15
1 мин за четене

Очите 

 

 

 

„... и в тъмните угасващи зеници

как бавно се стопява песента“

 

 

 

  Очите – леко присвити с недоверчиви бръчици около тях. Пронизващо апатични, дори безчувствени.

  Внимават!

  Очите – прозорецът към душата, към... нещо вътре. Дълбоко скрито – недокоснато, чудовищно...

  Те са тунелът към... към един не много малък мистър Хайд, назначен под прикритие и умело контролиран.

  Есен е – жълт, мъртъв сезон. На безсмислици и многоточия, и кръгови движения... Морфиново безлично биват изметени болящите от спомени тротоари. Разкъсани от метлите парчета се преливат в гротескна картинка. Като лента на много стар филм, трепереща и без субтитри.

  Импресия от чувства – бушуващи, сурови, отляти в зле структурирани, не съвсем пасващи изречения. Чакащи своя край или свободата си?

  А тя е илюзия, една глупаво втълпена утопия, низка и жалка. Човек свободен, в окови... все едно. Свободата е обратно пропорционална на парите, които получаваш. Продавам се! На разни тролове – за пари – за не много пари... Поне да си знаех цената?!

  Разпънат, след това – пречупен. Часовникът стенографски записва всичко, отмервайки със своето тик-так – отдясно-наляво!

  Боли – само като дишам...

  Губя се по пътя, обикалям, търся, но никога не се променям. Нямам GPS. Там, където съм, сателитите нямат покритие. Out of service! Глупаво е да се мислиш за неоткриваем и все пак никъде не се намирам.

  Аналогично на птиците, хората също умират сами. В повечето случаи дори без себе си.

  Търся се – до края на времето, до края на себе си. В крайна лява лента - без да отдавам предимство.

  Не ме е страх от нищо!

  Само този подигравателен упрек, който виждам всяка сутрин в огледалото...   Кога ли и те ще помръкнат?

  Очите – те са Пътят, аз съм началото!

© Филип Филипов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • МНого е хубаво!!!
  • Не е самСамо колко фенки има!Пък и последното есе звучи почти влюбено ! Фил, ти си интересен, интригуващ, магнетичен...и заслужаваш да бъдеш много обичан!Дано те оценят, щото нали знаеш, че хубавите ябълки ги ядат прасетата...
  • Що така си се бил сдухал приятел? То че умираме сами е абсолютно вярно, ама няма смисъл да живеем в самотата още от сега. Това няма да ни подготви за там от където никой не се връща. Че боли споделям и разбирам издъно. И повярвай ми, парите не купуват индулгенция от болката. Есен е. Най-многоцветния сезон е това. Останал си бил само с един цвят на дъгата изглежда. Добре поне че е жълтия. При мен остана само нищото един ден. Не е страшно. Просто душата ти се буди. Пиши си каквото ти е на сърце. Всички се стараем да го правим. Колкото обаче и да ти се струва, че си сам лъжеш се. Пиши, публикувай и чети. Ще видиш в сърцето си, че не си сам. А може би вече си го видял?
  • Хареса ми! Прекрасно си описал емоцията свързана с очите!
  • Харесах, както винаги! Хубавото на есента е, че след нея идва зимата!
  • Дано се откриеш преди да помръкнат. В тях ще видиш истината.
  • Пак същия спор, който съм водила многократно. Ако някой ми посочи в коя точно книга на Павел Матев е публикувано стихотворението "Ти виждал ли си как умира птица", много ще му бъда благодарна. Защото аз твърдя, че стихотворението е от Димитрина Равалиева, защото съм го виждала публикувано черно на бяло преди повече от двадесет години.
  • Особено ми хареса за есента, че е сезон на безмислия, многоточия и кръгови движения...и също как тротоарите болят от спомени...и цитата на Павел Матев...и като цяло също е супер!Браво, птиче!
  • Авторът на цитата е Димитрина Равалиева. Добре е да се посочва.
  • Много ми харесва. Явно имаме нещо общо с типичния груб стил на изразяване! Поздрави
  • "Търся се – до края на времето, до края на себе си". Харесах! Поздрав!
  • очите не лъжат, Филип!
    те са ключа за душата!

    поздравления!!!
  • Липсваха ми твоите дълбоки емоции. Винаги ги изразяваш толкова образно!
  • Поздрав!
Предложения
: ??:??