25.09.2010 г., 17:16 ч.

Почти завинаги 

  Есета » Ученически
2194 0 7
1 мин за четене

 

Смехът им отдавна не е детския смях, който можеш да чуеш, когато са в домашна обстановка. Походката им отдавна не е онази тромава смесица от полуподтичване и леко накуцване от игрите на детската площадка. Погледът им няма нищо общо с изумлението, с което за гледали Том и Джери за първи път, когато все още бяха невинни деца. Във виртуалното пространство можеш да ги засечеш с псевдоними като: "Котенцето", "Ангел на греха", "Секси" и т.н. Когато минеш покрай тях, се давиш в океана от парфюм, примесен с тежката пяна на неговите вълни, която се изразява в цигарен дим. Похотливи погледи. Още по-похотливи мисли започват да тъпчат съзнанието ти, както руски танк тъпче безмилостно германци - без пощада, без чувства. Само инстинкт. Къси поли, дълги коси, красиви устни, красиви очи. Все още непохабени от годините, все още можещи да те накарат да усетиш топлината на живота, макар и изразена в най-долните мерзости, до които съзнанието ти има достъп или, по-скоро, смелост да достигне!

Завиваш зад ъгъла и те са там, избягали от поредния час, крещят, смеят се, живеят в своите мини-драми, искащи да изпият голямата глътка на живота в един-единствен ден. Не си мисли, че съживявам образа на Хумберт Хумберт от прашната лавица с книги. Те не са чували нито за Набоков, нито на Хумберт. Те просто следват шаблона, които изгради културата. Те са малки "лолитки", дори не го разбират напълно, но се радват и си мислят, че винаги ще е така. Или почти завинаги.

 

 

© Атанас Атанасов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • мини-драми? Какво си мислиш че вашите проблеми са по-важни ли?
  • "красиви устни, красиви очи" ?!? Вие виждате ли красота в устните, очертани 2 пъти по-големи и очите, целите в черен молив и промишлени количества спирала? Тези момиченца явно имат проблеми, но проблемът не е културата, а това, че ги е страх да ползват главите си за нещо друго, освен за поставка на очилата си. (или просто не могат)
  • Хареса ми ! Много. : )
    16 годишна, аз трябва да живея и да уча в тази обстановка.. Но всъщност не е точно така, както е представено в есето - има много мой връстници и не само, които не се " водят " по " днешния шаблон". Просто всички други оставаме някъде отзад, като фон на картината за днешните подрастващи деца.
  • Да...така е,уви.
  • аууу... скоро ме напънаха подобни размисли... гимназията ми е в задния двор... нали започна учебната година...

    13-18 - годишно момиче е може би най- красивото създание на света...
    но вече е рядкост да не кажа че хич го няма това...
    от деца директно отиват на фаза - кучка, по - скоро - мумия
    овързали се с не знам колко ката бельо, едва дишат с ограничени движения са, от високите токове - още повече... и гледат лошо...

    ма тва харесва днешният Хумберт
    а мечтателите като мене ще видят момиче по шорти и потниче с усмивка като слънцето ... де да знам къде ... в старите френски филми, примерно


    и жалкото е, че вътре в мумията душата на едно дете ... пищи
    както казваш - "Те просто следват шаблона, които изгради културата."

    хареса ми есето
  • "Те просто следват шаблона, които изгради културата."
    Е тука си много прав приятел. Харесах!
  • Прочетох всичко. Пиши! Поздрави!
Предложения
: ??:??