12.09.2017 г., 21:57 ч.  

Правила на бог Велес за Новата епоха 

  Есета
2207 5 2
11 мин за четене

Правила на бог Велес за Новата епоха

 

Според ведическото (или славяно-арийско) разбиране за циклите на времето, за 144 години се осъществява един кръг на живота и на тези кръгове на живота съответстват богове, които ги характеризират и захранват със своето естество – нов цикъл с нови свойства на времето. Сега господстващ е чертогът на бог Велес в (от 7520-то лéто до 7666-то лето – по ведическия календар, или от 2012 г. до 2164 г.). А бог Велес1 в славянската традиция – това е богът на Природата – единство и хармония между земята, хората, животните и растенията и въобще между всички природни процеси от и до – от най-ниските температури до най-високите – от най-грубите прояви до най-фините. Велесовото време ще ни учи на мир, трудолюбие, мъдрост, доброта, творчество и независимо щастие. Знаците на Велес са животните – особено мечката, кравата, вълка – и те са съответстващи на горите, полята и нивите, също така - змията – символ на корените на дърветата и на земните недра; после рогът – символ на богатството и дома и др.

 

Тук представяме 21 правила-напътствия на бог Велес, дадени за указания период от време.

 

  1. Обикни света, както обичаш своето тяло, и се грижи за него като за тялото си. Всичко, което в целия свят съществува е част от твоето тяло и моето семе.

  2. Чакай мира в Себе си и не го търси отвън; това, което се oформя вътре в тебе, се проявява и навън около теб; благодари на света и на силите, които ти дава нашата майка Природа; а за това, че не дава много не е виновна тя, а ти самия – като ядеш месна храна, и изразходваш силите си напразно, за преработка на отходите вътре в своето тяло.

  3. Макар и силите ти да не са големи в сравнение със стихиите на Природата, но вътре в тебе всички сили съществуват, както и в моя свят. Ще дойде време и ще ти се открие тайната на твоето име, и ще разбереш това, което е било скрито за теб - от твоите врагове. Силите, които са вътре в тебе не изразходвай напразно за суетни дела – това, което е главно в тебе, главно е и около тебе.

  4. Чакай мирното време, и сей навреме нивата; житото ще започне да зрее и мирът ще дойде на земята, която обработваш.

  5. Селото и градът са същността на тялото на земята и на мрака – който мрак иска да вижда около себе си в града отива да живее; който земя иска да вижда около себе си той на земята отива да сади и сее. Какво още не ти е ясно? Който мир иска, търси мирно решение на въпросите, а който война е решил да изпита бяга и спори с мнозина. Всичко, което ти искаш, идва самó, а което не искаш отминава покрай тебе. Прости на себе си, ако искаш другите да ти простят; уважавай себе си, ако искаш другите да те уважават. Светът е пълен със загадъчни и удивителни неща, а ти си част от този тайнствен свят. Всичко в себе си ти носиш като лъч светлина. Това, което е от тебе вън, ще ти остане неразбрано. А ако искаш да получиш тайни знания, докосни се до тях със своя лъч светлина, освети със силата си мрака, и ще прочетеш какво е в книгата написано.

  6. Силата на светлината е без съмнение сила, и затова светът я пие като вода от ручея; никой не пие насила, и силите на светлината никого няма да осветят насила. Какво още не ти е ясно – ние живеем чрез светлината и силите на светлината търсят в нас изход навън – пиши стихотворения, рисувай картини, вещай мъдростта, иди в полето и ори нивата; всичко, което твориш ти е проявление на светлината – то излиза в света, а светът ти го връща като радост и разбиране за своята ценност.

  7. Живителната сила на боговете на светлината, затова е живителна, защото може да освети всички. Който иска жив да бъде, във всички светове проявява тази светлина. Който иска мъртъв да се окаже, светлината крие в себе си и дозирано я изразходва за дребни нужди. От това светлината му гасне без силата на въздуха, и чезне тялото на такъв мъченик – като стара гъба съхне кожата му, и неговите ръце не могат да творят нищо полезно.

  8. Светлият живот е около тебе, не го подминавай, и ще разбереш какво е да станеш жив и всемогъщ; приеми яснотата, като указател на пътя, върви смело, без да се боиш от своята съдба, и разбирай ти, че съдбата ти е проявление на твоите мисли и на нашите. Нека нашите мисли и твоите да бъдат в съгласие и лек ще ти се стори пътя на живота; всичко ще можеш да преодолееш и ще се отворят за тебе вратите във всички светове.

  9. Всичко, което рано пронизва душата и не е ясно за нея, това е преждевременно пролята светлина на недозряло семе – само това, което навреме идва в душата ти, ще донесе полза и благо.

  10. Живей с ясна цел и не се бой от тъмните сили. Дошло е ново време, тъмните сили, както и ти, искат да станат зрящи, но как може тъмнината да прозре? Те нямат ясно виждане за това какво може тъмнината да направи, за да прозре – да стане светлина, но светлината ще я разкъса. Макар и малко да разбираш сега, но ще дойде време и ще се осветят мислите ти - разумно ще започнеш да разбираш, ще приемеш светлината като проява на твоята сила.

  11. Животът – това е разбиране за големия свят. Иска да живее този, който света разбира, а който не го разбира всичко му е в тягост.

  12. За всичко си има своя мярка. Това, което според идея велика е насъбрано, то в живота е главната мярка, а което на дребно е насъбрано, това са радости дребни. С великия живот и щастието става велико, а с дребния живот и великото щастие се превръща в дребно. Не ще постигне такъв човек покой – старае се той, а на него плюят като на бездушна твар. В нищо няма да успее този, който не приема волята на боговете.

  13. Слабостите не се виждат при великия мъдрец, а при дребния мъж и малкия недостатък изглежда като голямо престъпление. И това се дължи на обстоятелството, че в него няма нищо пълно, а само половинчати неща.

  14. Живейте в мир, благост, мъдрост, любов и разбиране за своята значимост, за своето величие; това, което сега става е път в бъдещето; това, което под краката сложите, на това и ще се повдигнете – който счупена стълба сложи под краката си, няма да се издигне, а само краката си ще счупи.

  15. Мирът при съхраняване на пътя ще донесе мир във Вселената; пътят на разприте не само мир, но и никакво друго благо няма да донесе. Пътищата на мира носят вОйните на Светлината; не могат тези, които от светлината се боят пътят да виждат правилно; пътят на тъмнината ще бъде унищожен, правдата ще се усили и всичко ще тръгне както трябва  в жизнерадостно съзидание.

  16. Житото и светлината са сияние на боговете и Рода. Това, което ви се роди, ще ви бъде храна, и нека тази храна да ви послужи за благи мисли, да не носи вреда, а полза.

  17. Не мъти водата, която пиеш; нима можеш да разбереш какво се съдържа в нея, когато тя мъти мислите и разума ти. Пий това, което не променя много естеството на водата, но не пий това, което не е като нея. Животът е даден не за пиенето, а за водата. Пий бистра вода, а не мъглата на хмела; твоята глава нека се прояснява чрез бистрата вода, а не да се замъглява от илюзията на пиянството.

  18. В света има 4 мерки – мярката на СРАМА, мярката на СЪВЕСТТА, мярката на МИСЪЛТА, и мярката на  ДИШАНЕТО. Мярката на срама дава разбиране за ТОВА, което не трябва да правиш, и в мислите си не трябва да имаш; мярката на  съвестта дава разбиране за това, което в мислите трябва да имаш и за какво да изразходваш своите сили; мярката на размишлението прави мисълта ясна и ти назначава ЦЕЛ, която се постига чрез своите постъпки – каквато ти е целта, такива са и делата, които й съответстват – желаейки зло и постъпките зли ще станат, желаейки благо и постъпките съразмерни на благото ще бъдат. Живей според мислите си. Мярката на дишането е сила на духа и храна за него – около теб има много енергии, невидими за очите, но осезаеми за духа – приеми ги и силите на Земята ще се влеят в Духа и земното тяло. Ако се научиш да вдишваш енергиите с духа си, и земната храна ненужна ще стане за тебе, а само за тялото.

  19. Това, което ние разбираме под яснота на мислите, това ти разбираш като своя цел и душевен стремеж; внеси в себе си диханието на светлината, и светът около тебе ще се преобрази като в приказка – ще имаш и покой, и хармония, ще разбираш всички езици и дишането ти ще се улесни, като че не си дишал никога – всичко ще разбираш и яснотата ще ти донесе мера и съвест. Живей радостно и мирно с всички хора и ги приемай такива, каквито ние сме ги сътворили; вие, всички същества, на Земята живеещи, сте сътворени за мир, и няма между вас борба за топлината на слънчевата светлина, а има само радост от съзиданието и сътворчеството под неговите лъчи.

  20. Ние донесохме светлина и радост в душите на живите и донесохме мерност и рай за недочакалите въплъщение. Всички вие можете да бъдете в долните светове, и в горните; но за да се пренесете в друг свят трябва да си донесете цел от същия свят; вие сте си донесли цел да се трудите и да помагате на близките, но през есента паднали плодове не се събират, така и тук – докато не се научите своите сили да употребявате за помощ на другите, в другия свят няма да ви пуснат. За вас няма смърт, а има преход на друго ниво, кръг, и този кръг ще бъде затворен, докато не разберете какво още ви е останало да направите. А когато всичките свои дела довършите, тогава ще ви пуснат на НОВ кръг. Светлината на новия свят ще се докосне до вас със своите лъчи, но - няма покой в нито един от световете, всички светове се трудят и съзиждат по свой си начин, и може да се живее във всички светове, но по различен начин. А който своя свят разбира с яснотата на мисълта си, този (човек) и ние ще приемем като равен на себе си. Макар, че ние не сме такива като вас, и телесно и духовно, но вие сте свикнали със своя свят и животът ви единствен ви се струва, а ние всички светове виждаме, и всички те ни се струват надеждни и правилни. За вашето съвършенство са били създадени те – живейте в своя свят и другите светове ще ви станат достъпни на всекиго в своето време.

  21. В света на нашето начало има свят на вашия край, а в света на нашия край, няма свят на вашето начало. Всичко, което предлагаме ние за вашето съвършенстване, може първоначално трудно да ви се стори, но ние всичко приемаме, и вие също приемете всичко, засега така, а после ще ви стане по-леко; главното е да се трудите, а не да стоите на едно място, в това е вашето развитие и началото на новия свят за вас, който ще ви се разкрие след съзнателен и трезв труд.

 

Лесничея                                                     12.09.2017 г.

 

1 За бог Велес: https://otkrovenia.com/bg/eseta/bogyt-veles

 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Има много мъдтост в тези 21 правила ! Поздрави !
  • Спасибо..Интересно.Сколько бы не спорили Велес или Волос, правда то, что далее всё будет решать уже не человек, так как он сделал, всё, на что был способен. и хорошее, и плохое. Далее всё будут решать силы и не человеческие.
Предложения
: ??:??