6.08.2010 г., 15:13 ч.  

Психо-физично влияние на дървесни видове 

  Есета
3304 0 3
6 мин за четене

Психо-физично влияние на дървесни видове – личен опит и заключения

Преди години, когато прочетох книгата „Анастасия“ на Владимир Мегре, веднага се вдъхнових от идеята лично да притежавам Кедрово парче. Закачих на шията Кедрово парче (КП) от атласки кедър (Cedrus atlantica) и бях доволен, чувствах не само наличната енергия, но и една радост и жизнелюбие, една закрилност и сила, имунитет…

Когато кедровото парче или всяко друго парче от дърво, се потрива с върховете на пръстите, или се поглажда с дланите така се приемат неговите вибрационни енергетични влияния върху психофизическото състояние на човека. Приема се етерната енергия на дървото, която е в наличие и в отсечената дървесина...

Потриването на КП съвсем не е единственият начин за възприемане на енергията от него. Само да се държи в ръка е вече достатъчно, за да се почувства благодатната му енергия. Или пък да се сложи за 2-3 минути на главата, за да се активизират умствените енергии. Може да се общува с живото дърво чрез допир, чрез поглед, чрез ядене на плодовете му или даже ментално и въображаемо.

**

Моят опит показа, че в енергетично отношение Сибирския Кедър е по-силен от атлаския, но енергията му е по-конфликтна – неуравновесена... Той може да бъде уравновесен от по 1-2 дъбови жълъда, нанизани от двете страни на нашийна връв...

Атлаският Кедър дава Радост и Вдъхновение, Доброта и Жизнелюбие. А Сибирският – Неистовост и Сила, Амбиция за Достижение.

Атлаския /или хималайския - те си приличат/ и Сибирския Кедър взаимно се допълват.

Дъбът е нещо като бог сред дърветата; той е уравновесен - енергията му е мъжка - той е смел и безстрашен - тези качества съобщава /дава/ на човека, който общува с него, било като живо дърво, било чрез досег с дървесината му. Букът по подобен начин притежава и дава смелост и мъжество, но той по-неуравновесен, дързък, агресивен. Кестенът е съзерцател, той е познавач на човешкото сърце – психолог, дипломат, мъдрец.

Ще представя накратко специалния си опит по отношение на Дрена и на Дивата круша. Един път се отправихме с моя син за дренови клонки и попътно взех клонка от неотдавна отсечени дивокрушови клонки. Направих дренови и крушови парчета, потривах, държах в ръката и установих, че Дренът дава тъга, но една особена дълбочина и автентичност на чувствата, очиства подсъзнанието и предизвиква дълбоки, пророчески сънища. А дивата круша, пък, за щастие – обратно: веселие и обективен поглед. Така за пръв път получих идеята за понякога едностранчивото влияние на дървесните видове, но в същото време, за заложената в природата възможност за уравновесяване чрез съчетаване, съвместяване.

Ето някои от моите заключения във връзка с тези опити с дървесина от различни дървесни видове, как съм усетил тяхното психофизическо влияние.

  • Всички дървесни видове, и всички растения, имат енергии, но РАЗЛИЧНИ по резонанс върху чувствата, върху ума, върху волевите импулси на човека. Едни са тъжни, други радостни; едни са емоционални, други – умствени и т.н. Едни са благоприятни за някои хора, или за нещо, други – не особено. Тайната на присъствието им в природата е тяхното място в многообразието, а в рамките на това многообразие те се уравновесяват взаимно.

  • Има Дървесни видове (ДВ), съвършенни в смисъл на Уравновесеност и Комплексност на въздействието. Като такива бих посочил: Атлаския кедър, Дъба, Липата, Акацията, Смърча, Елата. Без съмнение има и други.

  • Има ДВ, които освен, че са уравновесени, но имат и особена благодатностна въздействието. Тук бих посочил следните ДВ: Дъба, Акацията, Ябълката, Крушата, Липата, Брезата. Акацията, например, дава спокойствие и равновесие, Ябълката – мекота и милост, Крушата – веселие, Бряста – оптимизъм, Леската – радост, Брезата – интуитивност, Върбата – спокойствие, Ясена – чистота и мир, Лиственицата – веселие и жизнелюбие, кураж, Клена – мъжество и т.н.

  • Има ДВ, които дават не особено приятни, но в края на крайщата благоприятни въздействия. Например белия бор (Pinus silvestris) дава интензифициране на емоциите, дава огненост. Дренът дава тъга, но дава на човека и дълбочина на чувствата, което не е без значение. Особено необходимо е за мъжа, за неговия мъжествен и съдържателен облик на мъж! Букът има ярко влияние за усилване смелостта и безстрашието, което може до доведе обаче до известна агресивност.

  • Има ДВ с хармонични и дисхармонични влияния. ДВ с хармонично влияние е безопасно да се ползват под формата на дървени парчета или палки, тояжки или като живо присъствие. ДВ с едностранно или не особено приятно влияние трябва да се съчетават с уравновесяващи ги такива.

  • Всеки, който би желал, и иска да намери благоприятните влияния и съчетания, трябва да направи това, за да придобие сигурен опит и да се ползва от даровете на подобни проучвания. Такова търсене би довело до приятни изненади, когато човек открие влияние, което граничи с чудотворност, когато човек може да се почувства неочаквано подкрепен и като че магически облагодетелстван.

Окончателното ми и най-общо заключение е:

Дърветата в горите, парковете, отделните географски райони участват в оформяне на настроенията, мислите, действията и съдбите на живущите там общества, семейства и индивиди. 

          Лесничея                                                           

          21 август 2019 г.

 

 

 

 

 

 

 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Атлаският ти кедър много силно ми прилича на ливански. По принцип ливанските кедри в България са по-редки. А сибирският кедър всъщност е вид бор...
  • благодаря! намерете Сибирски кедър за приятеля ви. той и да умре ще бъде жив. Три неща му желайте после: да живее на благоприятно място; да има ПЪТ; и да има желано бързо благоприятано, ако той иска прераждане. и може безкрайно да му се помага винаги, АКО Е ЗАСЛУЖИЛ... в моите произведения ТУК има и др. указания за здраве...
  • Здравейте, много се радвам, че можах да прочета този материал и БЛАГОДАРЯ! Аз четох преди много години поредицата на Мегре и вярвам в тези неща,убедена съм, че това, до което сте стигнали като изводи, е истина. Много обичам дърветата, растенията... имам и подарък дървен кръст от кедър(мисля, сибирски) от един приятел скулптор, който за жалост вече трети месец е много болен, лекарите даже му дадоха два ,месеца живот ( неопреабилен тумор в мозъка), стигна се до пълна неподвижност и загуба на говора, но в последните дни има едно подобрение, започнал е да движи краката си и да говори по малко. Ако знаете нещо, което би могло да му помогне, моля, пишете ми. Имейлът ми е am2005dk@yahoo.es. Живея в Испания. Много ви благодаря, Бог да ви благослови!
Предложения
: ??:??