11.11.2007 г., 9:33 ч.

Сезони на съзнанието 

  Есета » Философски
1668 1 8
За мястото на границата -

Всеки очертава територия, дето царува неговият си талант - шивачът -  в шивачеството, аритметикът - в трупането на цифри. Най-грозните недъзи откриват своето дефиле и своя прожектор в профилирания гений.

----

Там, където дарбата се изчерпва, започват човешките права.

----

За същността на границата -

Моралът на паразита е по-крехък от морала на човека: спестява си оправданието, че действа поради ощетеност.

----

Едва ли има по-голяма болест от това да изпитваш влечение към болните хора.

----

За страха от границата -

За овцата има една-единствена ценност - стадото.

----

Индивидуалистът е съвършеното говедо: отдалечен от обора, той изгубва всичката си индивидуалност.

----

За преодоляване на границата -

Това, че си в пастта на чудовището не означава, че твоята уста е по-малка от неговата. 

----

Намирай начин да превърташ ключа винаги надясно.

 

 

© Едуард Кехецикян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Е, аз пиша. Умея да не се изживявам като непризнат писател, затова и ми е леко да пиша.
  • "преодоляване на границата..."
    ____________________________________
    Eто...ти сам го каза )))))
    Наистина си невероятен!
    Чета те с удоволствие и пиши човече!
    Поздрави!
  • Идеята на този афоризъм беше в това, че превъртеният надясно ключ винаги отключва. Това означава, че нагласата на преодоляващото съзнание е да достъпва нещата. А не нещата да му се изплъзват. Но впоследствие се досетих, че надясно се отключва единствено, ако си отвън (и то не винаги). Така и без това сложното послание на целия текст се доусложняваше. Промених последния афоризъм, но в "Откровения" съм го публикувал от нередактиран документ на компютъра си. После се опитах да го редактирам в самия сайт, но не се получи.

    Новият - втори афоризъм към "преодоляване на границата" е - "Инстинктът за (само)откровение винаги е добре да надделява над инстинкта за самосъхранение".
    ----

    С този коригиран афоризъм нещата, мисля, се допълват: инстинктът за самосъхранение има заключващ механизъм (и в това няма нищо лошо); лошото иде, когато самосъхранението се превърне в деспот и надделее над същността на съзнанието - отключването!



  • Намирай начин да превърташ ключа винаги надясно
    _______________________________________________
    selsal...не е ли това еднопосочност? )))))
    Невероятен си признавам!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Харесва ми!
  • Истинско!!!!
  • Благодаря! Исках малко да фрагментирам отделните "сезони", но и от втори план да ги държа ведно.
  • Интересни мисли.
Предложения
: ??:??