16.01.2008 г., 11:04 ч.

Ще намеря ли хармония в живота? 

  Есета
1885 0 3

Едва ли бих могла да  преценя с точност кога започва и кога свършва съзнателният човешки живот. Всички перипети са необходими, за да се кали духът на онзи, който е решен до край да се бори и да отстоява каузата си. Може би заради това е трудно да се постави точка на всичко преживяно. Прав или изпълнен със завои, стръмен или хоризонтален, устремен нагоре или надолу, пътят от началото до края на човешкия живот е изпълнен с изненади и с очаквани победи. Обичам пътя, защото той е вечно движение - дори, когато стига до кръстопът или някакво голямо препядствие. Защото ми дава усещането за свобода и простор. Нищо, че абсолютната свобода е илюзия. Важното е да съм сигурна в правилността на избраната посока и да я следвам дотогава, докато се уморя или разочаровам от някого или нещо. Защото на пътя стои и новата ми опорна точка. И само чрез нея, бих могла да определя и дължината, и стойността на изминатото духовно разстояние от началото до края. И съм сигурна, че пътят ще продължи дори тогава, когато мен вече няма да ме има.

© Силвия Митова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Разбирам те Живей спонтанно!
  • Мъдричка си, това е безспорно!
    Дано животът не те притисне и в сърцето ти винаги да се съхранят тези мисли!
  • правилно мислиш,пътя е безкраен,никога не спира, даже и в моментите когато се отчаеш е план от пътя,не може да се определи това което ти се случва в момента и защо ако не мине достатачно време,тогава се проясняват истините,от теб се изисква да бъдеш твърда,да мислиш логично и да вървиш напред
Предложения
: ??:??