7.02.2023 г., 19:16 ч.

Сол и Хлеб 

  Есета
801 0 0
3 мин за четене

Сол и хлеб

Солта, (натриевият хлорид) всички я знаят, и знаят, че без нея храната не е вкусна, независимо от това, че сол се съдържа така или иначе в храните, с които човек се храни. Известно е, също така, че в химическите съединения се съдържа енергия под формата на електрони и други елементарни частици. Огънят освобождава енергията на дървата, и на всичко, което гори, - под формата на топлина, но тази енергия се съдържа навсякъде където съществува неравновесие. Неравновесие под формата на Разлика в потенциалите. А равновесието е само обвивката, уюта на „дома“ – обстановката, където протичат процесите на освобождаване на енергия. Значи за огъня печката е обвивката, или „дома“, за мъжа – жената, жената е равновесието, но тя е и източник на неравновесие, на тревога, и др. – тя за мъжа е и източник на емоции, от които се раждат жизнените движения. Затова мъжа и жената са един за друг и сол, и хлеб.

И така, солта е химическо съединение, което съдържа енергия, а енергията поражда смисъл, такава „сол“ е и самото Слънце, но сол също така представлява и студа, студът е велико препятствие - да се вършат някои неща, и като Велико, трудно преодолимо препятствие, създава раздвижване  или развитие в неочаквана посока. Както и Войната е сол, тя е наречена от великия мъдрец Аристотел  „Върховен жрец“, значи непререкаем фактор. Несгодите, инцидентите, които носят подобен характер и те са Сол. Студената вода е сол, защото трудно се приема, впечатлява тялото, насища душата и ободрява духа. Фитнесът е сол. Научните достижения са сол, откритията са Сол. Знанието в неговият ключов (есенциален) смисъл е сол. Ето например една мисъл, мисъл, която открих и нарекох „Новото учение на света“, учение от гледна точка на щастието. (Но, кой не търси щастие?). И така тази моя мисъл е: „Който иска да бъде щастлив, трябва да увеличава енергията си, полагайки усилия в Правилно направление.“ Тази мисъл е Основополагаща сол – вечен двигател.

Има особено енергетична сол в подземните пространства на Урал, за която говори писателят Сергей Алексеев в книгите „Съкровищата на Валкирия“, която сол - ударно действа за развитие на човешкото съзнание, за увеличаване на неговата талантливост. И така, солта е химическо съединение, но от сол до сол, има разлика. И въобще всяко съединение е сол. Колективът, който мисли заедно - произвежда сол т.е – нови мисли. Всяка интрига, история, всичко, което очертава някакъв път е сол. Движението, следователно се обуславя от Солта, подобно на влиянието на Слънцето и на Студа. И песента, която ни вдъхновява е сол, и танцът е сол, всяко движение е сол, когато поражда ново движение. Прочетеш нещо малко, това е солчица, която те развеселява. Фитнесът и спортът и те са сол – спортна сол. Растенията на силата, - мухоморката, псилоцибиновите гъби, „медицината“ на индианските шамани – това е все Сол. Тютюнът е сол, кафето е сол, чаят е сол.

А хлебът (или, хлябът) какво е? Това е развитието на нещата. Хлябът е това, което е почвата, външното условие или следствието от действието на солта. Ученията в концептуален смисъл, те са хлеб, и съдържат условие за размишление. Хлебът е трактовката, обяснението на това, което солта поражда. Ако някоя силна мисъл е сол, и тя намери различно осъзнаване и приложение, това приложение е Хлебът, който човек приготвя за своето обкръжение. Можеше да ядеш „чужд“ хлеб, а може да си направиш и свой. Всички храни са и сол и хлеб едновременно, и въобще солта и хлебът са най-често в комплект. Те са Полюсите на живота, между които се движи махалото. Махалото на живота, за да се движи успешно, - е нужно постоянно да се засилва, да се импулсира от Солта. А самото движение, разбиранията и целите, свързани с това движение – това пък е Хлеба.

Слава на Солта, и Слава на Хлеба !! Ура

Лесничея                                               6.02.2023 г.

 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??