12.01.2011 г., 16:27 ч.

Утре не е обещано 

  Есета
2017 0 15
1 мин за четене

Утре не е обещано

 

 Накацали по балконите, тъжните лица на сателитните чинии отразяваха скръбта на човеците обратно към земята.

 Болезнено-незапомнящо се, сивият ден повтаряше себе си. Морето - спокойно, застинало в очакване, огледално копираше нищото отгоре.

 Като изтребители, пикираха гълъбите и с плясък на криле се приземяваха сред океан от киша.

 Отварям очи!

 Светлина...

 И болка!

 Болката е добра. За разлика от хората тя не лъже. Понякога с пила свири по оголения нерв, друг път е просто далечно и глухо усещане... илюзия...

 Обладава, внушава, изпълва!

 Пристрастен съм към нея. Обичам я!

 Тя не изневерява. Моя е – когато пожелая.

 Ръбът на чашата порязва устната ми. Преглъщам... Водката - силна и горчива, с метален вкус – като живота!

 Пламъчето на забравената цигара докосва изтръпналите ми пръсти, но аз не я изпускам. Търпя!

 Харесва ми да се самобичувам, самонаказвам, да самоболя...

 Красива е!

 Тя е нещо много важно - живот!

 Знак?! Не... Символ, че днес си още тук, че дишаш и усмихвайки се, бос вървиш по острието...

 Болката е свободата, която ти е забранена. И която винаги ще е тук.

 И едва надвил делириума, един безполов глас тихо ми прошепва в ухото:

 - Живей, гори, боли, обичай, защото утре... Утре не ни е обещано!

© Филип Филипов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Оригинален стил! Целият текст е един оксиморон между идеен замисъл и думите за постигането му. Не бих посмял да кажа, че трябва да минеш в статут на "писател-професионалист", тъй като медията убива. Нека желанието и музата бъдат единствения порив на таланта ти да твори. Искрени пожелания за вдъхновение!
  • х
    Хубав стил, емоционален, подреден. все откривам нещо ново. Четох и други есета.
    Напомня ми стилистиката на Халил Джубран, когото много харесвам.
    Поздрави!
    Раш
  • Аз мисля че са по-скоро разкази... Чета те и си спомням за мен самия от преди няколко години, някога и аз пишех истински, точно като теб... Мисля че си гениален, но знай че ще си гениален само докато не изгубиш себе си, не се предавай на умората в никоя от формите й... Искам един ден да те чета на хартия, бих се радвал. А болката... да, една луда зъболекарка която вадеше нерви без упойка ми каза "търпи търпи, докато боли значи сме живи". Ама аз мисля че признак на живота е и удоволствието, насладата, удовлетвореността. Но болката е вечна за разлика от тях.
  • Но е обещано, че ще напишеш пак някое размазващо есе...
  • Харесва ми стила ти. Цялото есе ми хареса! Създаваш невероятно усещане у читателите си. Както е казала Моника по-долу "Каквото и да напиша.. сякаш няма да е достатъчно!"
  • "Накацали по балконите, тъжните лица на сателитните чинии отразяваха скръбта на човеците обратно към земята."
    Яко!
    Браво!
    Поздрав!
  • Харесах - както обикновено!
  • Утре не е обещано...Страшно силно.Безумно много ми хареса.
  • невероятно...благодаря ти за това... (( =
  • Болката е свободата, която ти е забранена.
    Това може би е другото заглавие.Хареса ми много!
  • Благодаря, дами!
  • Пишеш докосващо.
    Поздравления!
  • Супер си!!! Адски готино и умно пишеш! Нестандартно, лаконично, философско и житейски изстрадано! И поетично! Поздравления!
  • Каквото и да напиша.. сякаш няма да е достатъчно!
    Поздрави! : )
  • Фил, направо настръхнах. Имаш изключителната дарба да доскосваш и най-забравените и студени местенца на душата. Поздравявам те за чудното есе. Ще е голяма грешка някой да го пропусне.
Предложения
: ??:??